تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813023227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر هفته آينده آغاز مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر هفته آينده آغاز مي‌شود


سرويس فرهنگي - بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر در 12 بخش اصلي و جنبي از 2تا12 بهمن در تهران برگزار مي‌‌شود.‌

حسين مسافرآستانه، دبير بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: بخش‌هاي اصلي جشنواره شامل مرور تئاتر ايران در سال

87 - 86، چشم‌انداز 88، جشنواره جشنواره‌ها، تجربه‌هاي نو، تئاتر خياباني، تئاتر ملل، مسابقه بين‌الملل، موضوعي از قبيل ديني، انقلاب و دفاع مقدس، ادبيات كهن و ادبيات ديني و نمايش‌هاي راديويي و تلويزيوني است.

وي ادامه داد: همچنين بخش‌هاي توليد نمايشنامه و نمايشنامه‌خواني، پژوهش، كارگاههاي آموزشي و نشست‌هاي تخصصي و بين‌المللي و بخش جنبي شامل نمايشگاه عكس و پوستر تئاتر از ديگر بخش‌هاي جشنواره بيست و هفتم تئاتر فجر هستند.

مسافرآستانه اظهار داشت: انتخاب آثار بخش‌هاي مختلف جشنواره توسط 15 هنرمند تئاتر انجام گرفته است و در بخش تجربه‌هاي نو 9 نمايش، 18 نمايش در بخش چشم‌انداز 88،

10 نمايش در بخش راديويي، 12 نمايش ويژه انقلاب اسلامي در بخش تئاتر خياباني، 15 نمايش خياباني منتخب از سراسر كشور، 9 نمايش در بخش جشنواره جشنواره‌ها، 20نمايش در بخش مرور، 9 نمايش در بخش موضوعي اجرا خواهند شد و 9 اثر نيز در بخش نمايشنامه‌خواني ارائه مي‌شود.

دبير بيست و هفتمين جشنواره تئاتر فجر در بخش ديگري از سخنانش از انتشار 5 مجموعه نمايشنامه، يك كتاب پژوهشي با عنوان و انتشار يك كتاب عكس شامل آثار برگزيده مسابقه عكس جشنواره در راستاي جشنواره تئاتر فجر خبر داد و درباره نشست‌هاي تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي جشنواره خاطرنشان كرد: در اين دوره جشنواره 9 نشست، سمينار و كارگاه‌ آموزشي با حضور ميهمانان و هنرمندان خارجي طي جشنواره بيست و هفتم تئاتر فجر در تالارهاي بتهوون و نيلوفر خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

مسافرآستانه 17 تالار نمايشي را ميزان آثار نمايشي در جشنواره فجر معرفي كرد و افزود: مجموعه تئاتر شهر با 5 تالار نمايشي، تماشاخانه سنگلج، تالارهاي تئاتر مولوي، تالار وحدت، خانه نمايش، تالار اسوه، تماشاخانه مهر، تالار فردوسي، تالار محراب، تالار كنفرانس مجموعه تئاتر شهر، پاركينگ تالار وحدت و تالار انتظامي خانه هنرمندان ميزبان اجراي آثار نمايشي خواهند بود.

مسافرآستانه قدرداني از 30 هنرمند فعال عرصه تئاتر را از جمله برنامه‌هاي جشنواره به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب عنوان كرد و درباره بزرگداشت از 4 هنرمند برجسته تئاتر در جشنواره بيست و هفتم فجر تصريح كرد: يكي از برنامه‌هاي ويژه مراسم اختتاميه قدرداني و تجليل از هما روستا، پرويز پورحسيني، رضا صابري و منصور ابراهيمي است.

مسافرآستانه درباره آئين گشايش و پاياني جشنواره گفت: آئين گشايش بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، غروب روز چهارشنبه دوم بهمن در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر برگزار مي‌شود و آئين پاياني نيز براي نخستين بار در دو بخش معرفي بهترين‌هاي تئاتر ايران در غروب پنجشنبه 10 بهمن در تالار اصلي تئاتر شهر و معرفي بهترين‌هاي جشنواره در بخش بين‌الملل جمعه 11 بهمن در تالار وحدت برگزار مي‌شود.

در جشنواره تئاتر فجر امسال 134 گروه از ايران و 13 كشور جهان حضور خواهند داشت.

محمد اطبائي، مدير بخش بين‌الملل مركز هنرهاي نمايشي نيز از حضور 16 نمايش خارجي در جشنواره خبر داد و تصريح كرد: 11 گروه نمايش خارجي در بخش مسابقه بين‌الملل و يك نمايش از فرانسه در بخش خارج از مسابقه اجرا مي‌شود.

وي اظهار داشت: در بخش بين‌الملل 6 نمايش از ايران نيز در بخش مسابقه حضور خواهند داشت و 4نمايش خارجي نيز در بخش تئاتر ملل اجرا مي‌شوند.

اطبائي همچنين از حضور 4 گروه خارجي در بخش تئاتر خياباني خبر داد و سه نقطه از تهران، شامل پارك انديشه، پارك لاله و محوطه تئاتر شهر را محل اجراي نمايش‌هاي خياباني اعلام كرد.وي با اعلام حضور 163 هنرمند از سراسر كشور در بخش خياباني، درباره مهمانان جشنواره گفت: در مجموع 230 ميهمان در جشنواره حضور خواهند داشت كه از آن ميان 160 مهمان شامل گروههاي نمايشي و 70 مهمان نيز به صورت انفرادي دعوت شده‌اند.

اطبائي عنوان كرد: در جشنواره تئاتر فجر امسال 134 گروه از ايران و 13 كشور حضور خواهند داشت.






 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن