تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815387067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصرالله مسلمانان را به انتفاضه سوم فراخواند ا حتمال حمله اسرائيل به لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نصرالله مسلمانان را به انتفاضه سوم فراخواند ا حتمال حمله اسرائيل به لبنان
گروه بين الملل؛ در ادامه دعوت خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس كه فلسطيني ها را به يك انتفاضه جديد فراخوانده بود، روز گذشته سيد حسن نصرالله رهبر جنبش حزب الله لبنان طي سخنان مبسوطي تمام امت اسلامي را به انتفاضه سوم فراخواند. وي در جمع هزاران تظاهرات كننده لبناني در ناحيه بيروت گفت؛ امروز بار ديگر به ملت هاي عربي و اسلامي مي گوييم حركت كنيد، تجاوز ادامه دارد اما اراده شما بالاتر است. وي با بيان اينكه در سال 1996 ميلادي تجاوز «قانا» را ديديم و در تابستان سال 2006 ميلادي نيز جنگ 33روزه را ديديم و آنها ناگزير شدند به جنگ پايان دهند. امروز قاناي ديگر در غزه جريان دارد و صهيونيست ها بر وقت كشي اصرار دارند و مي خواهند بيشترين ميزان قتل عام را انجام دهند. دبيركل حزب الله لبنان ادامه داد؛ سران عرب كمي غيرت داشته باشند. ما فرياد مي زنيم و صداي خود را بلند مي كنيم. مسلمانان بيشتر پايتخت هاي اسلامي به خيابان ها ريختند كه در سال 2006 ميلادي نيز به اين عظمت نبود اما امروز ملت ها بيدار شده اند و بايد هر روز بيشتر از ديروز بيدار شويم. نصرالله ادامه داد؛ مي گويند حماس به خاطر ايران مي جنگد در حالي كه ايران به اين جنگ نيازي ندارد و درباره حزب الله نيز همين طور بود و اگر ما با اسرائيل جنگيديم، ربطي به ايران نداشت. وي با بيان اينكه حماس و جهاد از شرف غزه دفاع مي كنند، گفت؛ زماني كه آتش بس به پايان رسيد، مقاومت آغاز شد اما چرا قرباني به خاطر توجه به كشورش بايد متهم باشد؟ وي با اشاره به اينكه ما از پايداري غزه سخن مي گوييم، گفت؛ تنها شرط ممكن براي پيروزي، باز شدن گذرگاه رفح است و ما امروز در برابر آنچه در غزه اتفاق مي افتد، قرار داريم. وي تصريح كرد؛ آنها گمان مي كنند جنگ زميني را مي توانند آغاز كنند اما همه اينها جنگ رواني است و هيچ نظامي اسرائيلي حاضر نيست وارد غزه شود چرا كه مي داند اين كار حماقت است و آنجاست كه مشخص خواهد شد صهيونيست ها چگونه پا به فرار خواهند گذاشت. وي با فراخواندن مردم مصر به توجه به مقاومت مردم غزه، گفت؛ اي خواهران و برادران، بين ما و غزه خط باريكي وجود دارد و همه ملت ها بايد تلاش كنند براي همياري با ملت به نداي امام حسين(ع) لبيك بگويند و امروز نيز بايد به ملت غزه لبيك گفت. سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در جمع صدها هزار تظاهر كننده لبناني گفت؛ من ملت فلسطين و امت اسلامي را به وحدت صفوف و انتفاضه سوم فرامي خوانم. سيدحسن نصرالله در ادامه سخنان خود گفت؛ آنچه امروز در غزه هدف قرار گرفته، باقي مانده مقاومت و اراده ملت فلسطين است. به همين علت من نيز صداي خود را بر صداي كساني كه به «انتفاضه سوم» در فلسطين فرا مي خوانند، مي افزايم و اين انتفاضه را در سطح تمام امت عربي مطرح مي كنم، چون ما در مقابل درگيري سرنوشت سازي در فلسطين قرار گرفته ايم و من تمام گروه هاي فلسطيني را به وحدت و تلاش براي توقف تجاوزات فرامي خوانم.

دو شب پيش نيز سيدحسن نصرالله طي سخناني كه در حسينيه سيدالشهداي بيروت پخش مي شد، حمله اسرائيل به غزه را به شدت محكوم كرد و از ملت هاي مسلمان خواست به ياري ساكنان اين منطقه برخيزند.

دبيركل حزب الله لبنان همچنين عنوان داشت؛ آنچه امروز در غزه روي مي دهد، تكرار همان وقايع است. اين در واقع نسخه برابر اصل جنگ جولاي 2006 با لبنان است كه امروز در غزه روي داده است. ما لبناني ها مي توانيم به خوبي آنچه را كه در غزه روي مي دهد، احساس كنيم، زيرا جزئيات همين وقايع براي ما نيز روي داده و گزينه هايي مشابه اين گزينه ها نيز پيش روي ما قرار گرفته است و با ياري خداوند نتيجه اين جنگ نيز همانند جنگ جولاي خواهد بود.

وي با انتقاد شديد از مواضع برخي كشورهاي عرب در رابطه با بحران غزه گفت؛ برخي از سكوت كشورهاي عربي سخن مي گويند در صورتي كه اين صحيح نيست. واقعيت مشاركت عربي است. اگر به دقت بنگريم مي بينيم كه ما شاهد مشاركت برخي از كشورهاي عربي و همدستي آنها در آنچه هستيم كه در منطقه مان روي مي دهد. جنگي كه در سال 2006 عليه ما در لبنان انجام شد با موافقت كشورهاي عربي صورت گرفت و حتي مي توانم بگويم به درخواست اعراب انجام شد.

سيدحسن نصرالله خطاب به مسوولان مصري مي گويد چنانچه شما گذرگاه رفح را باز نكنيد، شريك در اين جنايت،كشتار، محاصره و ايجاد بحران فلسطين هستيد. اين سخناني است كه مسوولان مصري بايد از زبان تمامي ملت هاي جهان عرب و اسلام، علما، احزاب، نخبگان، فرهنگيان و اهالي رسانه بشنوند. از مردم مصر نيز مي خواهيم با حضور گسترده در خيابان ها اعتراض خود را به اين موضوع اعلام كنند و از رهبران شان بخواهند گذرگاه رفح را بازگشايي كنند. قصد من ايجاد كودتا در مصر نيست، اما معتقدم هيچ عذري از هيچ يك از ملت ها، احزاب و شيخ الازهر و حتي نيروهاي مسلح و سياستمداران مصري قابل پذيرش نيست.

وي در ادامه اظهارات خود احتمال حمله اسرائيل به لبنان را مطرح كرد و گفت؛ از زمان آغاز حمله خونبار صهيونيست ها به غزه، اولمرت، باراك، ليوني و تعداد ديگري از مسوولان اسرائيلي تهديد هاي شديدي را عليه ديگر جبهه ها كه هدف اصلي آنها لبنان است، بيان كرده اند و علاوه بر آن تدابيري در مرزها اتخاذ كردند و نيروهايشان را در مرزهاي شمالي فلسطين اشغالي به حالت آماده باش در آورده اند و حتي به شهرك نشينان شمال فلسطين اشغالي هشدار دادند براي رويارويي با هرگونه حملات احتمالي آماده باشند، كه دو احتمال در اين خصوص وجود دارد و ما بنا به مسووليت ملي و اخلاقي سخن مي گوييم و قصد ترساندن يا نگران كردن كسي را نداريم. يك احتمال اين است كه هدف از بيان اين تهديد ها و اقدامات در مناطق شمالي اقدامات پيشگيرانه در برابر ترس از جبهه لبنان باشد و احتمال ديگر آنكه در اين شرايط نامناسب تحت همدستي برخي سازمان هاي عربي، ضعف موضع گيري كشورهاي عربي، شكاف موجود در عرصه بين المللي و بحران مالي جهان و شكاف سياسي موجود در امريكا با توجه به روي كار آمدن دولت جديد و كناره گيري دولت قبلي در اين شرايط ممكن است دشمن به فكر حمله به لبنان باشد و بخواهد از اين فرصت چه در انتخابات و چه ترميم وجهه خدشه دار شده اش در جنگ قبلي استفاده كند. سيدحسن نصرالله گفت؛ من از برادرانم در مقاومت به ويژه در جنوب مي خواهم كاملاً هوشيار باشند هرچند كه ما دو شكست در سال هاي 2000 و 2006 را به دشمن چشانده ايم، اما بايد هوشيار بود و دانست كه ما مقابل دشمني جنايتكار قرار گرفته ايم كه پيش بيني حجم دسيسه ها و طرح هاي آن امكانپذير نيست. در عين حال ما به آمادگي خود براي رويارويي با هرگونه حمله به خاك كشورمان ايمان داريم و با هر تجاوزگري كه قصد تجاوز به خاك كشورمان را داشته باشد خواهيم جنگيد.

تظاهرات گسترده در مصر

روز گذشته در پي وخيم شدن اوضاع غزه و ادامه حملات وحشيانه اسرائيل گروه اخوان المسلمين گفت درهاي جهاد را باز كرده است. پيش از آن سيد حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان نيز ازمردم و علماي مصر خواسته بود براي بازگشايي گذرگاه غزه اقدام كنند. در همين حال عصر روز گذشته از مصر گزارش شد ده ها تن از مردم با شعار تند و ضد حكومتي به خيابان هاي قاهره ريختند. نيروهاي مصري اقدام به سركوب اين تظاهرات كردند اما حضور گسترده مردم به نحوي بود كه حكومت حسني مبارك چاره يي جز پذيرش يك واقعيت نداشت. بسياري از شهرهاي مصر شاهد تظاهرات گسترده ضد اسرائيلي و ضد دولتي بود و ده ها هزار تن از مردم اين كشور به خيابان ها ريخته و با سر دادن شعارهايي از جمله «مبارك سرنگون باد،» و «يا الله، يا الله، احفظ لنا نصرالله»، «لبيك يا نصرالله»، «برادر ارتشي، انقلاب، انقلاب،» خواستار اقدام دولت براي بازگشايي گذرگاه هاي غزه و پايان جنايات اسرائيل در اين منطقه قحطي زده شدند. يكي از اين تظاهرات ها كه اخوان المسلمين آن را ترتيب داده و به طور مستقيم از شبكه الجزيره در حال پخش بود مقابل پارلمان مصر برگزارشد و شركت كنندگان در اين تظاهرات پرچم هاي امريكا و اسرائيل را به آتش كشيده و خواستار قطع روابط مصر با اين رژيم شدند. اخوان المسلمين خواستار جهاد در غزه در مقابل جنايات اسرائيل شد. از سوي ديگر پارلمان مصر نيز ديروز و در پي ادامه كشتار مردم غزه شاهد درگيري برخي نمايندگان بود. برخي از نمايندگان پارلمان مصر خواستار اعلام جنگ عليه اسرائيل شدند. علاوه بر مصر ساير كشورهاي عربي نظير كويت، لبنان، عراق، موريتاني، مغرب، سوريه، اردن، بحرين و سومالي نيز شاهد تظاهرات مردمي بودند. اين در حالي است كه مقامات اين كشورها همچنان از موضع گيري محكم در برابر جنايات اسرائيل خودداري مي كنند.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن