تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815614451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
ديلي تايمز: فرصت مذاكره با ايران رو به اتمام است

گروه سياسي: روزنامه ديلي تايمز در مقاله بخش ديدگاهي خود به تحليل پرونده هسته اي ايران و چگونگي حل آن پرداخت.به گزارش آريا ، ريچارد هاس در اين مقاله نوشت : اوباما و جهان درآينده اي نزديك با دو گزينه در قبال ايران روبرو خواهند شد :1-ايران را با بمب هسته اي تحمل كنند.-2 با عمليات نظامي فعاليت ايران را متوقف كنند.همان طور كه همگان مي دانند ، اولين چالش در بخش بين الملل براي اوباما ايران است. دليل آن هم روشن است چرا كه ايران مسير غني سازي اورانيوم را طي كرده و به بمب اتمي رسيده است.راهكار نخست اين است كه ايران را چون كره شمالي به حال خود وا گذاريم. اما در اين صورت ايران كره شمالي نيست و به هر آن امكان دارد ميان ايران و اسرائيل جنگ هسته اي رخ دهد و يا امكان دارد ايران اين سلاح را در اختيار تروريست ها از جمله حزب الله يا حماس قرار دهد.راهكار دوم كه حمله نظامي به تاسيسات هسته اي است، هم به فاجعه اي براي اقتصاد دنيا منجر خواهد شد.اما به هر حال راه ديگري باقي نيست و فرصت مذاكره رو به اتمام است.

برگزاري تجمع ضد صهيونيستي در سراسر كشور

گروه سياسي: مردم ايران ديروز در اقصي نقاط كشور با شركت در تظاهرات ضد صهيونيستي، اقدام اين رژيم در قتل وعام مردم غزه را محكوم كردند.تظاهركنندگان سكوت مجامع بين المللي به خصوص كشورهاي مسلمان را محكوم كرده و با شعارهاي "مرگ بر اسرائيل" و "مرگ بر آمريكا" انزجار خود را از اعمال ننگين صهيونيسمها در غزه نشان دادند.مسئولان استاني، ائمه جماعات، نمايندگان مجلس، دانشگاهيان، دانش آموزان و مردم خواجوي ايران در اين تظاهرات گسترده بر توقف كشتار در غزه تاكيد كرده و آن را سند ننگيني براي كشورهاي اسلامي كه در اين موقعيت سكوت كرده اند، دانستند.در پايتخت ايران اسلامي نيز اين تظاهرات با حضور گسترده مردم و مسوولان ارشد كشوري و لشكري در خيابان هاي منتهي به ميدان فلسطين برگزارشد.در پايان اين تظاهرات بيانيه هاي مختلف در محكوميت اقدامات رژيم صهيونيستي قرائت و طومارهاي متعددي به امضاي تظاهرت كنندگان رسيد. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز ديروز در جمع شهروندان تهراني تجمع كننده در ميدان فسطين گفت: آنچه مردم غزه با خون زنان و فرزندان و جان هاي شيفته حق مي پردازند ، بهاي رفع تهديد صهيونيست ها از جهان اسلام است.محمدحسين صفارهرندي افزود: عمليات سبعانه هوايي و اقدامات اهريمني رژيم صهيونيستي در موشكباران غزه كم بود، اكنون اين رژيم جعلي عمليات گسترده زميني را نيز در اين منطقه آغاز كرده يا در تدارك آن است.وي با طرح اين پرسش كه وقوع اين همه رويداد و شهادت زنان، كودكان، پيران و همه قشرهاي غزه و اين همه قرباني براي خدا براي چيست؟ اضافه كرد: آيا اين همه بهاي آزاد كردن يك سرزمين يا تشكيل حكومتي مستقل است؟

مخالفت مصر با انتقال مجروحان غزه به ايران

گروه سياسي: رئيس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران با اشاره به تصميم كشورمان براي ارسال دو محموله غذايي ديگر به غزه از مسير مصر از مخالفت قاهره با ارسال دارو و انتقال مجروحان خبر داد. سيد مسعود خاتمي در گفتگو با مهر اعلام كرد كه طي روزهاي آتي محموله هاي كمكي مردم ايران به اهالي مظلوم غزه با سه كشتي باري به اين منطقه اعزام خواهند شد. وي محتويات اصلي اين محموله ها را برنج، شكر، آرد، حبوبات و روغن عنوان كرد و گفت: هلال احمر برنامه هاي بسيار گسترده اي براي كمك رساني به مردم فلسطين در نظر گرفته است.خاتمي با اشاره به دشواريهاي كمك رساني به مردم مظلوم فلسطين افزود: ما پيش از وقوع درگيريهاي اخير در غزه و درجريان محاصره اين منطقه از چندين ماه پيش در پي يافتن راهي براي كمك به فلسطينيان هستيم.اين مقام مسئول در هلال احمر با بيان اينكه رساندن اقلام دارويي و غذايي به غزه با موانعي جدي روبرو است ادامه داد: ساده ترين راه انتقال مواد غذايي به غزه گذرگاه رفح و كشور مصر است كه متاسفانه قاهره با اين موضوع طي هفته هاي اخير به شدت مخالفت مي كرد اما به جهت فشارهاي گسترده مردمي از سويي و پيگيري مستمر وزارت امور خارجه از ديگر سو در چند روز اخير اجازه انتقال كمكهاي مردمي به غزه صادر شده و دولت مصر اجازه حمل اجناس كمكي از هوا و دريا را به ما داده است.وي با تاييد اخبار مربوط به مخالفت مقامات مصري جهت انتقال مجروحان فلسطيني به ايران گفت: روز يكشنبه و پس از فرود هواپيماي ايراني در قاهره ما براي اين منظور به طور كامل اعلام آمادگي نموديم اما از آنجا كه مجروحان فلسطيني در عريش بستري شده بودند دولت مصر اجازه انتقال اين افراد به قاهره را صادر نكرد.

اجراي طرح امنيت در حوزه تلفن همراه

معاون پژوهشكده امنيت اطلاعات و فناوري اطلاعات مركز تحقيقات مخابرات از راه اندازي طرح "آپا" در حوزه تلفن همراه خبر داد و گفت: اين طرح براي ايجاد امنيت در شبكه اجرا شد كه با توسعه آن ساير حوزه هاي فناوري از جمله تلفن همراه امنيت سازي مي شود. سيد هادي سجادي در گفتگو با مهر با بيان اينكه طرح "آپا" با همكاري 7 دانشگاه كشور در حوزه امنيت شبكه اجرا شد، گفت: "آپا" (آمادگي، پشتيباني و امداد حوادث رايانه اي) تيمهاي تخصصي هستند كه وظيفه آنها تحليل و رسيدگي به حوادث امنيتي و آگاهي رساني و امداد مرتبط با اين حوزه است.وي به گسترش طرح "آپا" اشاره كرد و افزود: اين طرح در حوزه تلفن همراه و نرم افزارهايي كه در حوزه تلفن همراه به كار برده مي شود نيز در حال گسترش است و در اين زمينه اقداماتي انجام شده است.سجادي با بيان اينكه اجراي طرح "آپا" در حوزه تلفن همراه در آزمايشگاه Wireless انجام مي شود، خاطر نشان كرد: فعاليتهاي مربوط به ايجاد امنيت در شبكه تلفن همراه از سوي دانشگاه فردوسي مشهد در حال پيگيري است. به گفته وي محققان اين دانشگاه برنامه هاي لازم جهت ايجاد امنيت براي انواع گوشيهاي تلفن همراه را تدوين كرده اند و به تدريج نسبت به اجرايي كردن اين طرح اقدام خواهند كرد.
مدير گروه جامعه اطلاعاتي مركز تحقيقات مخابرات با بيان اينكه خدمات ارائه شده از سوي "آپا" شامل كاربران عادي و سازمانها مي شود، افزود: با راه اندازي پورتال آگاهي رساني، پشتيباني و امداد حوادث رايانه به آدرس الكترونيكي cc.ircert.www كليه كاربران مي توانند اطلاعات لازم درباره آخرين آسيب پذيريها، ايمن سازي و اخبار مرتبط با مشكلات امنيتي را دريافت و ايمني لازم را براي كامپيوترهاي خود و يا شبكه ها اعمال كنند.

بررسي ارائه پناهندگي به منافقين در كاخ سفيد

گروه سياسي: سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا از احتمال اعطاي پناهندگي واشنگتن به گروهك تروريستي منافقين مستقر در اردوگاه اشرف خبر داد.گزارش واحد مركزي خبر به نقل ازبخش فارسي صداي آمريكا حاكيست ،سخنگوي وزارت خارجه آمريكا مي گويد ما درباره مجاهدين خلق " گروه تروريستي منافقين "در اردوگاه اشرف با مقامات عراقي گفتگو كرده ايم و مقامات عراقي نيز به ما تعهد سپرده اند كه با اعضاي اين گروه تروريستي طبق قانون اساسي عراق رفتار خواهند كرد. در عين حال يكي از مقامات ارشد وزارت خارجه آمريكا گفت:در صورتي كه عنوان تروريست از روي سازمان مجاهدين خلق برداشته شود در آن صورت آمريكا پذيرش برخي از آنان را به داخل خاك آمريكا مورد بررسي قرار خواهد داد.آمريكا گروهك منافقين را در فهرست گروه هاي تروريستي خود قرار داده است.

موضع نامزد مدير كلي آژانس در باره ايران

گروه سياسي: نامزد جانشيني محمد البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي مي گويد، براساس پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان.پي.تي) تمامي اعضا از جمله ايران مي توانند از انرژي هسته اي در مصارف صلح آميز استفاده كنند. به گزارش واحد مركزي خبر ،عبدالصمد مينتي در گفت وگو با روزنامه اتريشي اشتاندارد، تصريح كرد ايران هم يكي از اعضاي ان.پي.تي است ، بنابراين اگر از ايران پايان قطعي و نهايي غني سازي اورانيوم درخواست شود، در آن صورت بايد گفت كه ايران مي تواند با اين درخواست مخالفت كند و آنرا نپذيرد. نامزد جانشيني محمد البرادعي در پاسخ به اين سئوال كه فكر مي كنيد چطور مي توان به سازش و مصالحه در اين زمينه دست يافت، اظهار داشت آن دسته از موضوعات بحث انگيزي كه در ارتباط با مسئله ايران وجود داشته است، همگي حل و فصل شده اند. اما آنچه كه در اين ميان بايد روشن شود، آنست كه چند عضو آژانس، اطلاعات جديدي (راجع به تحولات برنامه هسته اي ايران) به مقامات آژانس ارائه داده اند كه از نظامي شدن احتمالي برنامه هسته اي ايران همچون توسعه يك كلاهك اتمي و غيره در اين كشور حكايت دارد.وي ادامه داد: مشكلي كه در اين زمينه وجود دارد آن است كه اطلاعات مزبور بطور كاملا محدودي منتشر شده اند و از طرفي آژانس نيز مجاز به تحويل اين اسناد به مقامات ايراني نيست. به همين علت محمد البرادعي از كشورهاي ذيربط خواسته است نسخه اي از اين اسناد به ايران تحويل داده شود.

طرح تحول اقتصادي امروز به مجلس مي رود

گروه سياسي: اگرمانند دو هفته گذشته به صورت غيرمنتظره محمود احمدي نژاد تصميم به تعويق ارائه لايحه طرح تحول اقتصادي به مجلس نگيرد، اين لايحه به صورت يك فوريتي امروز به خانه ملت مي رود. پايگاه اطلاع رساني دولت ديروز اين خبر را منتشر كرد. براين اساس به احتمال زياد احمدي نژاد امروز با حضور در مجلس از اين لايحه 14 ماده اي دفاع خواهد كرد.آزاد سازي قيمت حامل هاي انرژي و حذف يارانه ها در اين بخش از مهمترين مفاد اين لايحه است.با اين حال به دليل اختلاف نظرهاي زياد دولت و مجلس در خصوص نحوه اجراي اين لايحه، اگر فوريت آن به تصويب نرسد با توجه به نزديك شدن به فصل بررسي بودجه ، احتمالا بررسي آن به سال آتي موكول خواهد شد.امري كه ديروز سخنان سخنگوي فراكسيون خط امام مجلس نيز اين گمانه زني را تقويت كرد.داريوش قنبري در گفت وگو با مهر با بيان اينكه مجلس احتمالا به فوريت طرح تحول اقتصادي راي نخواهد داد، گفت: با توجه به در پيش بودن بررسي بودجه سال 88 امسال فرصتي براي اجراي طرح تحول نيست. نماينده ايلام اضافه كرد: بررسي طرح تحول موضوعي نيست كه بتوان به طور فوريتي به آن پرداخت و اگر فوريت اين لايحه راي نياورد و مجلس وارد بررسي بودجه شود ديگر فرصتي براي بررسي و تصويب طرح تحول در سال جاري نخواهد بود.قنبري افزود: قطعا بررسي و تصويب بودجه به هر طرح و لايحه ديگري اولويت دارد و به همين دليل با آمدن لايحه بودجه 88 فرصتي براي بررسي طرح تحول نخواهد بود.وي خاطرنشان كرد: به احتمال زياد اجراي طرح تحول اقتصادي به سال آينده موكول خواهد شد.

وزير كشاورزي 15 دي استيضاح مي شود

گروه سياسي: عضو هيات رئيسه مجلس از بررسي طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي در جلسه علني روز يكشنبه 15 دي ماه خبر داد.به گزارش خانه ملت، "حميدرضا حاجي بابايي" ، با بيان اينكه فضاي مجلس جهت راي اعتماد به وزير جهاد كشاورزي خوب نيست، گفت: براساس آيين نامه داخلي مجلس استيضاح بايد ظرف 10 روز پس از اعلام وصول، در صحن علني مطرح و بررسي شود، بنابراين با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته با وزير قرار شد اين جلسه روز يكشنبه 15 دي ماه برگزار شود.طرح استيضاح محمد رضا اسكندري روز يكشنبه با 18 امضا در 14 بند اعلام وصول شد.نماينده همدان افزود: طبق مواد 108 و 227 و 235 آيين نامه داخلي مجلس استيضاح كنندگان 2 ساعت فرصت دارند تا مواردي كه در طرح استيضاح آمده است را عنوان كنند، دولت نيز 3 ساعت فرصت دفاع از وزير را دارد كه رئيس جمهور، خود وزير و دو تن از نمايندگان مي توانند به دفاع از وزير بپردازند.حاجي بابايي خاطرنشان كرد: در يك ساعت و نيم اول، استيضاح كنندگان مسايل مورد نظرشان را مطرح مي كنند، سپس در يك ساعت و نيم دوم وزير به دفاع از خود مي پردازد. همچنين وزير مي تواند 1 ساعت از وقت خود را به دو تن از نمايندگان بدهد. رئيس جمهور هم مي تواند براي دفاع از وزير يك ساعت صحبت كند.وي ادامه داد: پس از دفاع وزير و رئيس جمهور، نمايندگان استيضاح كننده 30 دقيقه فرصت دارند تا صحبت هاي خود را تكميل كنند و سپس وزير يا رئيس جمهور دفاع نهايي خود را مطرح مي كنند. بعد از آن براي عدم اعتماد وزير راي گيري خواهد شد.

دادستان كل: دولت هاي اسلامي سكوت خود را بشكنند

گروه سياسي: دادستان كل كشور گفت: مايه تاسف است برخي دولت هاي اسلامي در قبال جنايت هاي رژيم صهيونيستي در غزه عكس العملي نشان نمي دهند. قربانعلي دري نجف آبادي ديروز در همايش مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: براي دولت هاي اسلامي و غير اسلامي، در حمايت از مردم مظلوم غزه، آرزوي غيرت انساني و ديني دارم. وي گفت: اميدوارم دولت هاي اسلامي مقابل ددمنشي هاي صهيونيست ها و جنايت هاي آنان بايستند و سران كشورهاي اسلامي به ويژه اردن و مصر راه را براي مردم شريف غزه باز كنند. دري نجف آبادي با بيان اين كه اين جنايات لكه ننگي در تاريخ است كه قابل پاك شدن نيست گفت: تعجب مي كنم سازمان كنفرانس كشورهاي اسلامي در برابر اين جنايت ها ساكت است. دادستان كل كشور افزود: برخي از كشورهاي اسلامي دولت حماس و حزب الله را قبول ندارند و دست به دست دشمنان اسلام دادند. دري نجف آبادي گفت: قبله اين كشورها، انگليس و آمريكاست و قبله اسلامي براي رسيدن به اهداف پليدشان، بهانه اي بيش نيست. وي افزود: اين قبيل موضعگيري ها ممكن است تبعات تندي را عليه ما به وجود آورد و دشمنان اقدامات خشني عليه ما انجام دهند و در داخل جريان هايي را برضد ما تحريك كنند. دادستان كل كشور گفت: در اين زمينه نيروي انتظامي و دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي بايد هشيارانه عمل كنند. دري نجف آبادي افزود: انقلاب اسلامي موجب بيداري و آگاهي مسلمانان منطقه شد; و دشمنان از اين آگاهي و بيداري وحشت دارند و به اين سادگي دست از دشمني با ما بر نخواهند داشت. دادستان كل كشور همچنين درباره برگزاري مراسم به مناسبت ايام محرم گفت: پليس با تدبير و آگاهي تمام، بر امنيت و خطرات احتمالي از جمله آتش سوزي نظارت كند. دري نجف آبادي همچنين گفت: با راهنمايي و ارشاد مي توان از قمه زني در اين ايام جلوگيري كرد و نيروي انتظامي بايد در ماه محرم و صفر برنامه ريزي كند.

استيضاح وزير صنايع به تعويق افتاد

گروه سياسي: عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: با قول همكاري علي اكبر محرابيان در اجراي قوانين مصوب، پيگيري طرح استيضاح وي به تعويق افتاد. سعدالله نصيري در گفتگو با مهر اظهارداشت: در پي تهيه طرح استيضاح وزير صنايع امضا كنندگان طرح استيضاح و مجمع نمايندگان زنجان به درخواست محرابيان جلسه اي با حضور وي برگزار كردند.نماينده زنجان افزود: اين جلسه سه شنبه هفته گذشته برگزار شد و بر اساس قول مساعدتي كه وزير به نمايندگان داد تا حدي در مسير يافتن راه حل مسائل مورد نظر نمايندگان پيش رفتيم.عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تصريح كرد: در صورت برآورده شده خواسته هاي مجمع نمايندگان استان زنجان از سوي وزير مطمئنا پيگيري استيضاح نيز منتفي خواهد شد اما درغير اين صورت با پيگيري طراحان استيضاح بر تعداد امضاها نيز افزوده مي شود.نصيري يادآور شد: هم اكنون هم طرح استيضاح وزير صنايع داراي نصاب لازم است.نماينده زنجان تاكيد كرد: تلاش ما بر تعامل و تفاهم بيشتر با وزير و وزارتخانه است و معتقديم استيضاح مي تواند به عنوان آخرين ابزار استفاده شود.نصيري گفت: با توافق صورت گرفته با وزير و نمايندگان مقرر شد كميته اي در وزارت صنايع براي پيگيري و اجراي قوانين مصوب در حوزه صنعت و معدن به خصوص در موارد مربوط به استان زنجان تشكيل شود.وي از برگزاري اولين جلسه اين كميته در روزهاي آينده خبر داد و گفت: براي ما زمان مهم است و اين نكته را نيز به وزير صنايع متذكر شده ايم. ما مصر به اجراي قوانين مصوب در حوزه صنايع و معادن هستيم و نتايج جلسات كميته مربوطه را پيگيري خواهيم كرد.امضاهاي طرح استيضاح وزير صنايع در حاشيه جلسه علني چهارشنبه 26 آذر ماه مجلس جمع آوري شد. عدم اجراي جز» 5 و بند (و) تبصره 29 قانون بودجه سال 76 كل كشور مبني بر واگذاري حق بهره برداري از برخي معادن كشور مهمترين محور اين طرح است.

انتشارروزنامه "عصر ايرانيان" ازدهه فجر

گروه سياسي: صاحب امتياز و مدير مسوول روزنامه" عصر ايرانيان"از انتشار رسمي،مستمر و روزانه رسانه متبوعش از دهه فجر خبر داد وگفت:عصر ايرانيان اولين روزنامه اي است كه به هيچ جناح و گروهي وابستگي ندارد و به طور مستقل قصد دارد وارد خانواده هاي ايراني شود. بيژن نوباوه درگفت وگو با "ايلنا"، با اشاره به انتشار اولين پيش شماره روزنامه عصر ايرانيان در قالب ويژه نامه غديرگفت: در اين شماره از روزنامه، در قالب ديباچه اي اهداف عصر ايرانيان و مسيري كه قرار است طي كنيم را تبيين كرديم. نماينده اصولگراي تهران، تصريح كرد: نگاه ما به همه مسايل يك نگاه مستقل و مردمي خواهد بود و هر امري كه منافع كشور و مردم را تامين كند صد درصد هدف ماست. مدير مسوول و صاحب امتياز روزنامه عصر ايرانيان گفت: اين روزنامه اولين روزنامه اي است كه مي تواند ادعا كند به هيچ جناح و گروهي وابسته نيست و رسانه مستقلي است كه همه رسانه ها و خبرنگاران و اساتيد محترم دانشگاه هامي توانند نقد جامعه شناسي و روانشناسي مسايل اجتماعي را در آن داشته باشند. نوباوه رويكرد اين روزنامه را سياسي، اجتماعي، اقتصادي ، فرهنگي و ورزشي عنوان كرد و گفت: البته نگاه ما به مسايل خانواده بيشتر است.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن