تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812883698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از سياست


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه از سياست
فراكسيون اقليت با آيت ا...هاشمي رفسنجاني ديدار مي كند
گروه سياسي: عضو فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برنامه ديدارهاي اين فراكسيون با شخصيت هاي نظام، گفت: نخستين ديدار روز سه شنبه با آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خواهد بود. مجيد نصيرپور در گفت وگو با مهر، يادآور شد: اين ديدار ساعت 12 روز سه شنبه برگزار مي شود و در آن درباره مسائل روز اقتصادي و سياسي همچنين انتخابات صحبت خواهد شد.نماينده سراب در خانه ملت افزود: ديدار بعدي فراكسيون اقليت با سيد محمد خاتمي رئيس جمهور سابق خواهد بود كه بعد از ايام تاسوعا و عاشورا برگزار مي شود.
آيت الله جمي درگذشت
گروه سياسي: آيت الله غلامحسين جمي امام جمعه آبادان در دوران دفاع مقدس شنبه شب به ديار باقي شتافت. آيت الله جمي از چند روز پيش در بخش ICU بيمارستان امام خميني(ره) شركت نفت آبادان بستري بود. وي در زمان فوت 83 سال سن داشت و به دليل عارضه ريوي و مغزي و پايين آمدن سطح هوشياري درگذشت.
پيام تسليت آيت الله هاشمي رفسنجاني
ديروز در پي ارتحال آيت الله جمي پيام تسليتي از سوي آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صادر شد. در اين پيام آمده است: ارتحال عالم رباني، روحاني جانباز و يادگار هشت سال دفاع مقدس، شادروان آيت الله غلامحسين جمي، موجب تاسف و تالم خاطر گرديد. اين روحاني نستوه در طول دوران هشت سال جنگ تحميلي همواره با حضور خود در مناطق پر خطر جنگي، به ويژه سنگر نمازجمعه آبادان، موجب تقويت روحيه رزمندگان اسلام، به ويژه مردم مقاوم و خونگرم آبادان بود. ضايعه فقدان آيت الله جمي را به حوزه هاي علميه، حوزه علميه خوزستان، روحانيت و مردم مومن آبادان، به ويژه اعضاي بيت محترم ايشان تسليت مي گويم و ازدرگاه احديت براي آن عالم بزرگوار رحمت واسعه و براي فرزندان، بازماندگان و آشنايان صبر و اجر مسالت مي نمايم.
پيام تسليت خاتمي
همچنين سيد محمد خاتمي رئيس جمهور پيشين كشورمان ديروز در پيامي درگذشت آيت الله جمي را تسليت گفت. در اين پيام كه خطاب به فرزند آيت الله جمي صادر شده آمده است: رحلت عالم فرزانه و مجاهد في سبيل الله و مظهر اخلاق نيكو و ادب والا، حضرت آيت الله جمي قدس سره مصيبت بزرگي براي اسلام و ايران است كه اميدوارم خداوند منان با لطف خود اين ضايعه را جبران كند. جبهه و حماسه 8 سال دفاع مقدس خاطره حضور فداكارانه و مشتاقانه اين عزيز را از ياد نخواهد برد و راهيان وفادار راه امام دلبستگي آن بزرگوار را به امام و انقلاب و دفاع از آرمان ها والاي انقلاب اسلامي را به عنوان ويژگي ممتاز آن بزرگ دانسته و مي دانند. از خداوند منان براي روان بلند آن فقيد سعيد علو درجات و براي همه دوستداران و مشتاقان و ارادتمندان آن عزيز و نيز بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامت و براي جنابعالي كه از عزيزانيد; توفيق روزافزون به اسلام و ايران مسالت دارم.
محصولي جانشين فرمانده معظم كل قوا شد
گروه سياسي: سيد صادق محصولي وزير كشور جانشين فرمانده معظم كل قوا در امور نيروي انتظامي شد. محمدعلي شاعري معاون برنامه ريزي وزارت شكور صبح ديروز در همايش معاونين برنامه ريزي و اقتصادي استانداري هاي سراسر كشور، خبر جانشيني صادق محصولي به عنوان جانشين فرمانده معظم كل قوا در امور نيروي انتظامي را اعلام كرد و اين مسووليت را به وي تبريك گفت. جانشيني فرمانده معظم كل قوا در امور نيروي انتظامي با درخواست وزير كشور و گردش كاري توسط رئيس ستادكل نيروهاي مسلح و موافقت مقام معظم رهبري، نهايي مي شود.
ديدارنمايندگان روحاني مجلس با احمدي نژاد
گروه سياسي: مجمع نمايندگان روحاني مجلس قرار بود ديشب با محمود احمدي نژاد، رييس جمهوري ديدار و گفت و گو كنند. محمدرضا ميرتاج الديني عضو هيات رييسه مجلس در پايان جلسه علني ديروز مجلس اعلام كرد: جلسه مجمع نمايندگان روحاني مجلس با دكتر احمدي نژاد ساعت 20 در محل نهاد رياست جمهوري برگزار مي شود.
تشكيل كميته ويژه براي هماهنگي دولت و مجلس
گروه سياسي: عضو فراكسيون اصولگرايان با اعلام آغاز به كار كميته ويژه فراكسيون اصولگرايان گفت: اين كميته براي هماهنگي بيشتر بين دولت و اصولگرايان مجلس تشكيل شده است. علي اكبر آقايي در گفت وگو با "ايلنا"، افزود: اين كميته متشكل از هفت تن از اعضاي شوراي مركزي فراكسيون از جمله آقايان محمد حسن ابوترابي فرد، محمدرضا ميرتاج الديني و شهاب الديني صدر است كه با هدف كاهش اصطكاك بين دولت و اصولگرايان تشكيل شده است.نماينده سلماس تصريح كرد: اين كميته تاكنون دو جلسه با دولت تشكيل داده است.آقايي افزود: مسايل انتخاباتي ، سياسي، اجتماعي و اقتصادي از اهم فعاليت كميته ويژه است و در آستانه انتخابات تصميم گيري هاي سياسي آن افزايش مي يابد.
تحليل روزنامه الخليج از نقش ايران در خليج فارس
گروه سياسي: روزنامه اماراتي الخليج در تحليلي در باره نقش ايران در امنيت خليج فارس نوشت: حداقل تاكنون در زمينه فني دليلي بر حركت ايران بسوي توليد سلاح اتمي در برنامه هسته اي خود كه منجر به دخالت كشورهاي ديگر باشد، به دست نيامده است. اين روزنامه ديروز در اين تحليل كه به قلم "حسين حافظ " نوشته شده است، افزود: همه نشانه ها بر اين دلالت مي كند كه ايران در زمينه دست يافتن به دانش هسته اي كه اين كشور را در راس كشورهاي متقدم در زمينه علم و صنعت قرار مي دهد، حركت مي كند و اين حق همه كشورها بدون استثنا» و طبق اصول عدل و برابري و موازين سازمان ملل متحد و قوانين بين المللي است. "بر اساس همين منطق مي توان گفت كه ديپلماسي پيشرفته ايران توانست بر آمريكا در مقابله با تصميمات شكننده همانطوري كه در مورد عراق اتخاذ كردند، فايق آيد." اين روزنامه افزود: "همچنين ديپلماسي ايران توانست جامعه بين المللي را قانع كند كه مشكل منطقه مختص ايران نيست، بلكه آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند كه نمي خواهند هيچ كشوري در منطقه با آنها در زمينه علم و صنعت برابري كند و مقابل سركشي صهيونيست ها كه منطقه را مرتع هوسبازي ها ي خارجي خود مي دانند، بگيرد."
مامور سابق سيا:ايران امپراطوري درحال ظهوراست
گروه سياسي: مامور سابق سيا در خاورميانه در گفتگو با هفته نامه فرانسوي نوول ابسرواتور اعلام كرد: ايران يك امپراطوري در حال ظهور است . به گزارش واحد مركزي خبر، رابرت بائر در پايخ به اين سوال كه "در قرن نوزدهم "بازي بزرگ" نشان دهنده رقابت ميان امپراطوري بريتانيا و امپراطوري روسيه به خصوص براي كنترل ايران بوده است; اما امروزه اين ايران است كه تبديل شدن به امپراطوري جديد را در سر مي پروراند، آيا اين كشور تا كنون توانسته است به اين نقش دست يابد؟"گفت: هنوز نه. اما رسيدن به آن چندان دور نخواهد بود. نكته مهم نفت است. ما امريكايي ها بسيار وابسته تر از فرانسويان به نفت ارزان قيمت هستيم. البته ايران مي تواند به خوبي كنترل خليج فارس را با بستن تنگه هرمز و تخريب چند دقيقه اي تاسيسات نفتي منطقه (با موشك هايي كه در اختيار دارد) در دست گيرد. بنابراين ايران مي تواند به آساني بازار جهاني را از هفده ميليارد بشكه نفت محروم كند. ايران اين كار را نمي كند اما اين تهديد خود يك نيروي بازدارنده ايجاد مي كند كه مانع از حمله امريكا به اين كشور مي شود. به علاوه درصد قابل توجهي از ساكنان خليج فارس تحت نفوذ ايرانند. بايد روشن بين بود: اعراب كه شامل فلسطيني ها ، مصري ها يا اردني ها مي شوند پيش از اين عليه اسرائيل حمله اي كاملا غيرموثر صورت داده اند، اما اين تنها حزب الله بود كه با حمايت ايران توانست اسرائيلي ها را به عقب نشيني وادار كند. بنابراين اعراب به ناچار رو به ايران آورده اند وايرانيان نيز به نمايندگي از ملتهاي منطقه در حال تبديل شدن به يك امپراطوري هستند و در اين نقش ، ماهرانه عمل مي كنند . بائر مي افزايد: ايرانيان مردماني باهوشند و تمدن آنها به چندهزار سال پيش باز مي گردد. هيچ ترديدي وجود ندارد كه بيش از اعراب تمايل به نوگرايي دارند. ايران از لحاظ راهبردي بسيار صبور است و هر ضربه خود را در بلندمدت در برابر دشمني مثل امريكايي محاسبه مي كند . نتيجه اوضاع به اين ترتيب خواهد بود: ايران يكي از با ثبات ترين كشورها ، با نفوذترين و قدرتمند ترين كشور در خاورميانه است و امريكايي ها بايد يا در طي سي سال آينده با ان مبارزه كنند يا به توافقي بر سر همزيستي دست يابند. بنابراين بايد بدون فوت وقت با ايران مذاكره كرد.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن