تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816386210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس ستاد دهه فجر: داستان‌هاي انقلاب منبع عظيمي براي قصه گويي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس ستاد دهه فجر: داستان‌هاي انقلاب منبع عظيمي براي قصه گويي است
فرهنگي. داستان. انقلاب
رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي داستان‌هاي انقلاب را منبع عظيمي براي قصه گويي به كودكان اعلام كرد و گفت: .تاريخ انقلاب در مقاطع مختلف داراي قصه هايي است كه مي‌توان آن را براي كودكان باز گو كرد.

به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، محمدحسين زارع كه در جمع مسوولان استاني كميته كودك و نوجوان اين ستاد در اصفهان سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب ، از مسوولين كانون خواست تا در تمامي جشنواره و نمايشگاه‌هاي خود در سي امين سالگرد پيروزي انقلاب بخش ويژه‌اي را به انقلاب اسلامي اختصاص دهند.

محمدحسين زارع، سخنان خود در جمع مديران ستادي و استاني كانون در اصفهان را با گلايه‌هايي نيز از كم كاري دست اندركاران اين عرصه در معرفي انقلاب به كودكان همراه كرد.

وي گفت علي رغم اين كه كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر از موفق‌ترين كميته‌هاي اين ستاد در كشور به شمار مي‌رود ولي به نظر مي‌رسد در اين عرصه بايد تلاش بيشتري صورت گيرد تا هر روز بر مسافران قطار انقلاب افزوده شود.

رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي، در ارزيابي فعاليت‌هاي كميته كودك و نوجوان به اين موضوع هم اشاره كرد كه كانون نبايد فعاليت‌هاي خود را به مراكزش محدود كند و بايد در جلب مشاركت سازمان‌ها و نهادهاي عضو كميته تلاش بيشتري از خود نشان دهد.

زارع تاكيد كرد كه كانون به عنوان يكي از نهادهاي تاثيرگذار در اين عرصه مي تواند با توليد بيشتر محصولات فرهنگي مرتبط با موضوع انقلاب، ذهن و فكر كودكان را با ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي آشنا سازد.

وي در پايان از كانون خواست با اعلام فراخواني عمومي از كارشناسان و صاحب نظران عرصه كودك و نوجوان براي توليد آثار فاخر فرهنگي و هنري براي كودكان در اين زمينه دعوت كند.

در اين نشست مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيز با اشاره به سخنان رئيس ستاد دهه فجر، اين گلايه‌ها را دلسوزانه دانست و گفت: اين دغدغه بسيار ارزشمند است و به نظر مي‌رسد موفقيت‌هاي كانون در عرصه‌هاي داخلي و بين‌المللي باعث شده است تا انتظار از دست اندركاران كانون براي فعاليت بيشتر و با كيفيت بالاتر در معرفي انقلاب به كودكان بالا رفته باشد.

محسن چيني فروشان افزود: ما در كانون به اين سطح از فعاليت‌ها قانع نيستيم و بسياري از فعاليت‌ها و توليدات ما به صورت مستقيم و غير مستقيم به موضوع انقلاب مرتبط است.

وي در عين حال به اين نكته هم اشاره كرد كه انتظارات بايد با امكانات هماهنگ باشد و متاسفانه در سال‌هاي اخير با توجه به مشكلاتي كه كانون با آن دست و پنجه نرم مي‌كند اغلب حمايت‌ها از كانون حمايت معنوي بوده است كه البته اين هم در جاي خود با ارزش است.

چيني فروشان در ادامه از ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي خواست تا در شيوه‌هاي تبليغاتي خود به ويژه در راهپيمايي‌ها و گردهم آيي‌ها به صورت جدي دست به بازنگري بزند.

وي گفت چگونه است كه آفريقاي جنوبي و تاجيكستان و بسياري از كشورها براي خود موزه انقلاب و جنگ راه اندازي كرده‌اند در حالي كه ما يك موزه مناسب در اين زمينه نداريم.

رييس كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر در عين حال ضمن اعلام آمادگي براي انتقال تجربيات كانون به ارگان‌هاي ديگر در عرصه كودك و نوجوان، خاطرنشان كرد كه تركيب اين كميته متشكل از سازمان‌هاي مختلف فعال در اين عرصه در ظاهر مناسب است ولي در عمل هر كدام از اين ارگان‌ها و سازمان‌ها براي خود برنامه‌هاي ويژه‌اي دارند و عملا اتفاق خاصي در اين زمينه نمي‌افتد.

در اين نشست مهدي باقري جانشين كميته كودك و نوجوان و معاون توليد كانون به ارايه گزارشي از برنامه‌هاي كانون در سي امين سالگرد پيروزي انقلاب پرداخت و گفت: در بخش كتابخانه‌ها و توليد كانون، جريان خوب و مناسبي در زمينه معرفي انقلاب به كودكان راه افتاده است.

وي توليد يك جورچين به شكل پرچم جمهوري اسلامي ايران، برگزاري سيزدهمين جشنواره كتاب كودك و نوجوان با برنامه‌ها و نشست‌هاي ويژه‌اي براي بحث و تبادل نظر درباره سي سال چاپ كتاب با مضمون انقلاب براي كودكان، جشنواره فيلم قاصدك و برگزاري برنامه‌هايي متنوع در ‪ ۷۷۰‬كتابخانه كانون در سراسر كشور از جمله فعاليت‌هاي كانون در دهه فجر انقلاب اسلامي دانست.

باقري در پاسخ به اين مساله كه چرا كانون تنها در ‪ ۱۵‬سال گذشته ‪ ۳۲‬كتاب با مضمون انقلاب چاپ كرده است گفت: كانون براي توليد كتاب و محصولات فرهنگي خود بسيار تامل و مطالعه مي‌كند و در اين زمينه حساسيت‌هاي بالايي دارد و كار كيفي زمان و حوصله زيادي مي‌خواهد به عنوان مثال براي انتشار دانستني‌هاي اسلامي براي نوجوانان نزديك به ‪ ۶‬سال وقت صرف شده است.

صدرالله اسدبيگي معاون فرهنگي كانون نيز از اين كه در معرفي انقلاب به كودكان دچار افراط و تفريط شويم اظهار نگراني كرد و گفت: سياست‌گزاري برنامه‌هاي فرهنگي در كانون با دقت زيادي صورت مي‌گيرد و به نظر ما توجه به انقلاب در آثار مناسب كودكان، مي‌تواند با شيوه‌هاي غيرمستقيم از تاثيرگذاري بالاتري برخوردار باشد و روش‌هاي مستقيم در مسايل تربيتي ديگر به نتيجه نمي‌رسد.
 جمعه 6 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن