تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815217173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسن نجفي:افراد پرمدعا فرهنگ و هنر آذربايجان شرقي را به نابودي كشانده اند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حسن نجفي:افراد پرمدعا فرهنگ و هنر آذربايجان شرقي را به نابودي كشانده اند
تبريز - خبرگزاري مهر: رئيس حوزه هنري آذربايجان شرقي ضمن انتقاد شديد از تعدد مراكز فرهنگي و موازي كاري در عرصه فرهنگ و هنر استان گفت: افراد غيرفرهنگي و پرمدعا فرهنگ و هنر آذربايجان شرقي را به ورطه نابودي كشانده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در تبريز، حسن نجفي عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينكه برخي در اين استان يك شبه در سمتهاي فرهنگي منصوب مي شوند، گفت: براي فضاي كنوني فرهنگي آذربايجان شرقي كه گرفتار هرج و مرج تمام عيار شده است، متاسفم.

رئيس حوزه هنري آذربايجان شرقي با اشاره به پيامدهاي حضور افراد غيرفرهنگي اما پرمدعا در حوزه فرهنگ آذربايجان شرقي ادامه داد: مهاجرت نخبگان هنري و فرهنگي منطقه به ساير نقاط ايران و حتي خارج از كشور نتيجه اين نابساماني است.

نجفي با بيان اينكه مشخص نيست مسئول يا مسئولان اين اتفاقات كيست، تصريح كرد: عدم احساس مسئوليت مديران باعث شده است آذربايجان شرقي در مقايسه با استان هايي همطراز نتواند به جايگاه شايسته خود دست يابد.

وي نمود نابساماني فرهنگي آذربايجان شرقي را در گرفتاري اين استان به برگزاري نمايشگاه ها و جشنواره هاي روزمره و روتين اما بي نتيجه دانست و اظهار داشت: جالب اينكه برخي از مسئولان در پاسخ به دليل تعدد برگزاري جشنواره ها از سوي ارگان هاي تحت مسئوليت خود را نوعي "روكم كني" در مقابل ديگر دستگاه هاي موازي عنوان مي كنند.

نجفي پيشنهاد كرد براي رهايي از اين وضعيت و نيز ساماندهي حوزه فرهنگ شوراي هنري در آذربايجان شرقي تشكيل شود.

وي خاطرنشان كرد: با تشكيل اين شورا مي توان برنامه اي مدون براي شش ماه و يا يك سال آينده آذربايجان شرقي تدوين كرده و انسجام و وحدت رويه در بين دستگاه هاي فعال درعرصه فرهنگي استان را ايجاد كرد.

نجفي با بيان اينكه حوزه هنري آذربايجان شرقي توانسته است با وجود محدود بودن منابع مالي موفقيتهاي قابل توجهي را به دست آورد، تصريح كرد: توليد 120 انيميشن، احياي هنر تصويرگري بازخواني و تصويرسازي چندين منظومه شعر، انتشار 50 جلد كتاب كودك، برگزاري چندين جشنواره بين المللي و ملي و در دست اجرا بودن 220 پروژه هنري و فرهنگي از جمله اين موفقيت هاست.

رئيس حوزه هنري آذربايجان شرقي با تاكيد بر اينكه دستاوردهاي كسب شده، نافي بي توجهي و بازگويي ناكامي هاي حوزه هنري نيست، اضافه كرد: عدم موفقيت درانتشار ميزان تعيين شده كتاب هاي كودك، شكست طرح كارگروه هاي ادغام شده از اتاق هاي فكر به جز كارگروه هنر و امنيت و فرورفتن درمشكلات كوچك و بزرگ سينماها از جمله ناكامي هاي آذربايجان شرقي است.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن