تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816697800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مكتوب... پالايشگاه ايلام ؛ تحقق آرزوهاي ديرينه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش مكتوب... پالايشگاه ايلام ؛ تحقق آرزوهاي ديرينه
ايلام ؛ واحد مركزي خبر
گزارش مكتوب... پالايشگاه ايلام ؛ تحقق آرزوهاي ديرينه

پالايشگاه گاز ايلام از طرح هـاي بزرگ صنعتي و گازي كشور محسوب مي شود كه تحقق آن آرزوي چندين و چند ساله مردم و مسئولان استان ايلام بود.
با اجراي اين طرح عظيم گازي علاوه بر پاگرفتن صنعت نفت و گاز بسياري از مشكلات سوخت مردم اين منطقه و استان هاي غربي كشور در حال حل شدن است.
پـالايشگاه گاز ايـلام كه آغاز اجراي آن به حـدود 7 سال پيش بـر مي گردد از آن بـه عنوان بزرگترين طرح گازي غرب كشور نام مي برند.
مهندسان صنعت نفت وگاز اعتقاد دارند با شكل گيري اين صنعت ، علاوه بر توسعه حوزه صنعت نفت در استان ، راه براي بسياري از جوانان و تحصيل كردگان اين صنعت هموار شده است.
دارابي از مهندسان بومي پالايشگاه با اشاره به مزيت هاي اين طرح مي گويـد : پس از 4 دهه بالاخره چاه هاي حفاري شده منطقه بيجار و كمانكوه شناسايي و گاز آن به پالايشگاه منتقل شد و بزرگترين آرزوي مردم تحقق يافت .
وي با بيان اينكه گاز اين منطقه ترش ترين واسيدي ترين گاز خاورميانه است مي افزايد: روزانه حـدود 7 ميليون متر مكعب گـاز از اين چاه هـا به پالايشگاه انتقال و پس از تصفيه و پالايش 6 ميليون متر مكعب آن به خطوط انتقال گاز گشور تزريق مي شود.
دارابي مي گويد:سالها مردم استان ايلام براي تأمين سوخت خود از جنگلها و درختان بلوط در فصل سـرما استفاده مي كردند كه بـا تكميل گـازرساني به نقاط شهري و روستايي جنگل هاي استان محفوظ خواهند ماند و نيازي به قطع درختان ديده نمي شود.
يكي از كارشناسان حوزه برنامه ريزي استانداري درهمين زمينه با انتقاد از مسئولان وزارتخانـه هاي نيرو و نفت در تشخيص ندادن ضرورت ها گفت : بـا تدبير تصميم گيران مي توان كمك بزرگي به مردم مناطق گرمسيري و سردسيري كشور و موفقيت برنامه هاي زيربنايي دولت كرد تا بخش عمده اي از برق مورد نياز استان هاي گرمسيري تأمين گردد.
وي پيشنهاد داد دولت سرمايه گذاري درگازرساني به مناطق گرمسيري را به برق رساني مطمئن تغيير دهد چـرا كـه ساكنان مناطق گرمسيري بيشتر از آنكه به گـاز شهري وابسته بـاشند به بـرق نيازمند هستند و به عبارتي نبود گاز شهري براي ساكنان نقاط گرمسير مشكل ساز نيست در حالي كه برق در زندگي آنها نقش حياتي دارد .
اين كارشناس افزود : چنانچه گاز در مناطق سردسيري گسترش يابد استفاده از وسايل برقي در زمستان كاهش چشمگيري مي يابد و روستائيان نيازي به قطع درختان نخواهندداشت و از سوي ديگر نيروي برق درمناطق گرمسيري كه فقط براي پخت وپز به گاز نياز دارند به صورت مطمئن تأمين خواهد شد .
مدير عامل شركت پالايش گـاز ايلام بـا اشاره به مـزيت هاي طرح توسعه نفت و گاز در استان ايلام مي گويد : از ابتداي اجـراي طرح گاز تا زمان بهره برداري از آن حدود 350 ميليارد تومان هزينه شده كه اين سرمايه عظيم پس از 18 ماه قابل برگشت است .
نجفي مي افزايد : همچنين 1400 نفر از جوانـان كـه حـدود 1200 نفر آنها بومي هستند در پالايشگاه مشغول شده اند.
بگفته مدير عامل پالايشگاه گاز ايلام در اجـراي اين طرح حدود 37 هزار تن تجهيزات سبك وسنگين نصب شده كـه حدود 51 درصد آنها ساخت صنايع داخل كشور و 49 درصد نيز از خارج وارد شده است.
با اجراي اين طرح ، دانشگاه هم نقش آفريني مي كند.
بـر اسـاس اعلام رئيس دانشگاه ايلام وزارت علوم، تحقيقات وفن آوري مجوز احداث دانشكده نفت و گاز ايلام را صادر كرده است.
قرباني مي گويد:براي ايجاد اين دانشكده 20 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته واين دانشكده به گستره 4 هزار متر مربع احداث خواهد شد.
يكي ازكارشناسان اين پالايشگاه مي گويد: دراين پالايشگاه علاوه برتأمين گاز خانگي استانهاي غربي كشور ، محصول اتان ، بنزين طبيعي ، پروپان و گوگرد توليد مي شود.
وي مي افزايد: بخش عمده اي از توليدات جانبي پالايشگاه بعنوان خوراك مجتمع پتروشيمي ايلام به مصرف مي رسد.
با توجه به وجود حدود 11 درصد از گاز و نفت كشور در استان ايلام ، اجـراي طرح پالايشگاه گاز وپتروشيمي در ايلام روند اين صنعت مهم وحياتي استان ايلام را به سوي شكوفايي و توسعه اميدوار مي كند .
0002
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن