تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815362632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايجاد بنياد ايران‌شناسان اسپانيا مورد تأكيد قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ايجاد بنياد ايران‌شناسان اسپانيا مورد تأكيد قرار گرفت
در دومين هم‌انديشي ايران‌شناسان اسپانيا كه با حضور پژوهشگران صاحب نام اسپانيايي برگزار شد سخنرانان بر اهميت ايجاد بنياد ايران‌شناسان اسپانيا تأكيد كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر، دومين هم انديشي ايران شناسان اسپانيا با حضور پژوهشگران صاحب نام اسپانيايي به منظور ساماندهي بيشتر به فعاليت هاي علمي 25 آذرماه در سالن رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مادريد برگزار شد.

در اين نشست كه از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مادريد و با هدف پيگيري مصوبات نخستين نشست ايران‌شناسان اسپانيا و ساماندهي بيشتر به فعاليت هاي علمي ايران شناسان اسپانيايي و اقدام عملي براي تشكيل انجمن ايران شناسان اسپانيا برگزار شد، حاضران به بحث و تبادل نظر پيرامون موضوع پرداختند و جوانب مختلف آن را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

در اين هم انديشي، دكترسيد احمد رضا خضري رايزن فرهنگي ايران به مصوبات و تفاهمات صورت گرفته در نشست پيشين ايران شناسان اشاره و بر اهميت ايجاد بنياد ايران شناسان اسپانيا تاكيد ورزيد و اهداف اساسي از تشكيل آن بنياد را تشريح كرد.

رايزن فرهنگي ايران در اسپانيا در ادامه اظهار اميد واري كرد كه تشكيل اين بنياد بتواند برنامه‌هاي گوناگون علمي ايران شناسان اين كشور را سامان دهي، تمامي ايران شناسان و شيعه پژوهان اسپانيا را شناسايي، از چاپ آثار علمي و پژوهشهاي آنان حمايت، ارتباط و انتقال تجارب انديشمندان دو كشور را تسهيل، رفت و آمد پژوهشگران و استادان دو طرف را آسان كرده و در سايه تشكيل چنين بنيادي آموزش زبان فارسي در اسپانيا روند بهتر و هدفمندتري را دنبال نمايد.

دكتر خضري در پايان سخنان خود گفت: رايزني فرهنگي خانه دوم پژوهشگران و ايران‌شناسان اسپانيا است و با توجه به ارتباطات فرهنگي عميقي كه ميان دو كشور وجود دارد، به سهولت مي توان از اين فرصت براي انتقال آموزه هاي فكري و مطالعات و پژوهش هاي طرفين استفاده كرد.

پرفسور"خوسه ماريا بلاسكز" استاد برجسته دانشگاه كمپلوتنسه با اشاره به اهميت و جايگاه ايران در طول تاريخ بشر گفت: هرگونه مطالعه در باب تاريخ بشر در سده هاي نخستين بدون نام ايران بي‌اعتبار است چرا كه همواره يك سوي حوادث تاريخي در طي سده‌هاي پيشين ايران بوده است.

وي با اشاره به نگرش منفي و غلطي كه در جوامع غربي نسبت به ايران وجود دارد، گفت : تأسيس اين بنياد مي‌تواند نقش موثري در اصلاح اين نگرش و ارائه تصوير درست تري از ايران به جامعه اسپانيا داشته باشد.

پرفسور"آلبرتو كانترا"استاد دانشگاه سالامانكا ضمن قدر داني از كوششهاي رايزني فرهنگي ايران براي پيشگامي در اين باره گفت : متاسفانه به رغم آنكه تلاشهاي فراواني در عرصه ايران شناسي در اسپانيا صورت گرفته و مي گيرد ، اما از نظر وجود يك بنياد سامان يافته، دست كم يك قرن عقب تر از برخي كشورهاي اروپائي هستيم . از اين رو اهميت اين موضوع براي ما حياتي است و بايد تمام توان خود را در پشتيباني از اين اقدام به كار بنديم.

در ادامه اين هم انديشي ، اساسنامه پيشنهادي تاسيس" بنياد ايران شناسان اسپانيا" به بحث و بررسي نهاده شد كه پس از ارائه نظرات و ديدگاههاي گوناگون به اتفاق آراء به تصويب رسيد و مقرّر گرديد سه تن از حاضران مراحل تصويب و ثبت آن در مراجع قانوني اسپانيا را دنبال نمايند.

در نشست امسال، افزون بر ايران شناساني از مادريد تني چند از شهرهاي بارسلون، سوييا، سالامانكا، آليكانته، آبيلا، و ديگر شهرهاي اسپانيا حضور داشتند كه پرفسور خوسه ماريا بلاسكز، پرفسور سانتياگو مونترو اررّو، خوسه فرانسيسكو دوران، آنتونيو گنسالو، پرفسور خوسه كوتياس فرّر ، رافائل روبلس، پابلو بوتا ، ويكتورپايه خا، پرفسور آلبرتو كانترا، ميگل آنخل آندرس، خوسه آنتونيو، اميليو، خواكين رودريگز، و خانمها كلارا خانس، كلارا لوپز، زهرا قره خاني و استرخيمنس از جمله شركت كنندگان در آن بودند و هر يك پس از برشمردن فعاليت هاي علمي ، آثار، كتب و مقالات خود در حوزه ايران شناسي، بر تاسيس و راه اندازي بنياد ايران شناسي تاكيد كردند و آمادگي خودرا براي هرگونه همكاري در اين زمينه اعلام نمودند.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن