تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812636822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برف سنگين و گرسنگي در افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: برف سنگين و گرسنگي در افغانستان
مقامات افغانستان مي گويند در پي بارش برف در مناطق مختلف افغانستان، بسته شدن راهها و سرماي شديد، زندگي براي خانواده هاي فقير و بي سرپناه مشكل شده است.
مقامات افغانستان مي گويند در پي بارش برف در مناطق مختلف افغانستان، بسته شدن راهها و سرماي شديد، زندگي براي خانواده هاي فقير و بي سرپناه مشكل شده است.

مناطق سرد و كوهستاني افغانستان در چند روز اخير شاهد ريزش برف سنگين زمستاني بوده است. بر اساس برخي از گزارشها در برخي مناطق اين كشور تا ۱۲۰ سانتيمتر برف باريده است.

مقامات در ولايت دايكندي، در مركز افغانستان مي گويند بارش برف باعث بسته شدن راهها شده و روند ارسال كمك به اين ولايت فقرزده را قطع كرده است.

سلطان علي ارزگاني، والي دايكندي به بي بي سي گفت بيش از دو هزار تن مواد غذايي را نهادهاي دولتي و سازمان جهاني غذا به اين ولايت فرستاده اند، اما روند انتقال چند هزار تن مواد ديگر كه قرار بود به اين ولايت فرستاده شود، به حال تعليق درآمده است.

او گفت هيچ وسيله اي براي پاك كردن برف و گشودن راههاي كوهستاني دايكندي و جود ندارد و نهادهاي دولتي اين ولايت به كمك مردم پاكسازي راهها را با وسايل دستي آغاز كرده اند.

آقاي ارزگاني گفت با اين وضعيت او هنوز نمي تواند پيش بيني كند كه راههاي اين ولايت سرد و كوهستاني چه وقت باز خواهد شد.

والي دايكندي گفت ظرف چند روز اخير در اين ولايت از ۲۵ تا بيش از ۶۰ سانتي متر برف باريده و فرود آمدن برفكوچ (بهمن) در راهها مشكلات را بيشتر كرده است.

پيش از اين سازمان كمك رساني آكسفام هشدار داده بود كه گرسنگي در برخي از ولايتهاي افغانستان، از جمله دايكندي خانواده هاي فقير را در معرض خطر قرار داده است.

همچنين عبدالرحمان سيدخيلي، فرمانده پليس ولايت بغلان در شمال افغانستان مي گويد ريزش برف در اين ولايت خانواده هاي مهاجر و بيجاشدگاني كه در اطراف شهر پل خمري پناه گرفته اند را با مشكلات زيادي مواجه كرده است.

آقاي سيدخيلي گفت اين خانواده ها كه بيشتر شامل مهاجران بازگشته از ايران و پاكستان و همچنين خانواده هاي بيجا شده داخلي مي شوند، با كمبود مواد سوخت و سرپناه مواجه شده اند.

فرمانده پليس بغلان گفت آنان با كمبود مواد غذايي نيز روبرو هستند. اين در حالي است كه به گفته او، با ريزش برف بهاي مواد غذايي در بغلان نيز بالا رفته است.

همچنين كساني كه از تونل سالنگ گذشته اند، مي گويند با ريزش حدود ۱۲۰ سانتي متر برف در سالنگ، سفر از شمال به جنوب و برعكس را با دشواري مواجه كرده است.

به گفته مسئولان شاهراه كابل-بلخ در سالنگ، گذرگاه سالنگ براي مدتي بروي رفت و آمد بسته شد، ولي در حال حاضر باز است. آنان مي گويند در حال حاضر رفت و آمد در اين شاهراه خالي از خطر نيست.

شاهراه كابل-بلخ از راه هاي عمده افغانستان است و روزانه صدها خودرو از اين راه رفت و آمد مي كنند.

از ولايت قندوز نيز گزارش شده كه بارش برف در اين ولايت بهاي مواد خوراكي را ۲۰ درصد بالا برده است. گزارشگر بي بي سي در قندوز مي گويد در پي ريزش برف اخير، سرما و كمبود مواد سوخت و غذا مردم را نگران كرده است.

مهاجران بازگشته از پاكستان در ولايت تخار نيز مي گويند سرما و بي سرپناهي زندگي آنها را با مشكلات مواجه كرده است. آنان مي گويند از دوماه به اين سو هيچ منبعي به آنان كمك نكرده است. در حالي به گفته آنان، هيچ منبع درآمد ديگري هم ندارند.

زمستان سال گذشته سرما و گرسنگي در اين كشور جان حدود هزار نفر گرفت و باعث انتقادهاي زيادي عليه دولت افغانستان شد. امسال نيز برخي از نمايندگان شوراي ملي و نهادهاي كمك رسان در مورد افزايش گرسنگي و سرما در اين كشور هشدار داده اند.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن