تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816465854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايستگاه دانشجويي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ايستگاه دانشجويي
نسيم پاييزي برگ هاي درختان را مي رقصاند و او همين طور كه برگ هاي زرد خزان زده را زير پاهايش له مي كرد با دست هايش برگ هاي زرد و خشك شده را كه با سماجت به شاخه ها چسبيده بودند، جدا مي كرد و در جوي آب مي انداخت.

از وضعيت ظاهرش واين كه در ايستگاه سرويس دانشجويان ايستاده بود، مطمئن شدم دانشجوست، به طرف او حركت كردم و پس از معرفي خودم از خواسته هايش به عنوان يك جوينده دانش پرسيدم، لبخندي زد و گفت: به بركت تصميم هاي عجيب و غريب آموزش عالي و ارائه طرح هاي مختلف پذيرش دانشجو، الآن همه به نوعي جوينده دانش شده اند! هر روز ظرفيت هاي پذيرش دانشگاه ها را افزايش مي دهند ودر آخرين اخبار هم اعلام شد كه 90 درصد داوطلبان به دانشگاه ها راه مي يابند شايد ده درصد باقي مانده هم در تكميل ظرفيت ها و پذيرش بدون كنكور دانشجو شوند، كاش همراه با اين تصميم ها، ظرفيت دانشگاه ها و بار علمي دانشجويان را هم مي سنجيدند، معلوم نيست براي اين همه كارشناس و دكتر و مهندس چگونه مي خواهند اشتغال ايجاد كنند.

پرسيدم با دكتر و مهندس شدن بقيه چه مشكلي داريد؟ بي درنگ پاسخ داد: 4 سال پيش كه كنكور داشتم خدا مي داند با چه تلاشي و با شبانه روزي درس خواندن وشب بيداري ها موفق شدم وارد دانشگاه شوم اما الآن همه به راحتي و با اندك درس خواندن وارد دانشگاه مي شوند و حتي در رشته هايي بهتر از رشته هاي كساني كه سال هاي قبل كنكور داشته اند پذيرفته مي شود و نتيجه آن مي شود كه همه كارشناس هستيم بدون اين كه كسي به استعدادهاي فرد توجه كند، همه داراي موفقيت يكسان در استخدام ها هستيم و... جداي از اين همه تبعيض، ورود برخي افراد به دانشگاه كه فقط براي كسب مدرك است سطح كيفي آموزش عالي را كاهش مي دهد و اين مقوله ظلم به ديگران است چرا كه اين افراد 4 سال از امكانات آموزش و سرانه هاي دانشجويي استفاده مي كنند و در پايان بدون اندك توشه اي با يك مدرك وارد جامعه مي شوند!.. بگذريم، با اندكي مكث مي گويد: اما.... وضعيت آموزشي و پژوهشي دانشگاه ها خوشبختانه رو به بهبود است ولي با شرايط ايده آل هنوز هم بسيار فاصله دارد.

او ادامه مي دهد: سطح سواد استادان نيز نسبت به گذشته بسيار بهتر شده و در شرايط حاضر اين دانشجوست كه بايد با خلاقيت و پژوهش محوري، دانش را كسب كند كه متاسفانه در اين زمينه مي توان ادعا كرد بسياري از دانشجويان اين فرصت هاي مغتنم را خواسته يا ناخواسته از دست مي دهند.او در خصوص امكانات رفاهي نيز عنوان مي كند: تسهيلات دانشجويي مثل وام هاي ازدواج و شهريه هرچند مبلغ آن كم است اما به متقاضيان تعلق مي گيرد كه البته در زمينه مبلغ اين وام ها و متناسب نبودن ميزان آن با نيازهاي موجود صحبت هايي كرده ايم و مسئولان دانشگاه هر بار كمبود بودجه و اعتبارات را علت اين مقوله عنوان كرده اند و معتقدند اين مسئله بايد از طريق مراجع بالاتر كشوري مورد بررسي قرار گيرد.با رسيدن سرويس صحبت هايش را نيمه تمام مي گذارد و خداحافظي كرده و البته مي خواهد نامش را در روزنامه ننويسم.به سمت ايستگاه سرويس دانشجويان يك دانشگاه ديگر مي روم، از دانشجويان خبري نيست پس از حدود نيم ساعت دانشجويان وارد ايستگاه مي شوند، به سمت عده اي از دانشجويان كه جزوه اي در دست دارند و مشغول تبادل اطلاعات با يكديگر هستند، مي روم.خود را م . محمدي معرفي مي كند و مي گويد: نبود برنامه ريزي از معضلات اصلي آموزش عالي است به عنوان مثال دانشگاه ها به عنوان خوشه هاي اين نهاد هنوز در تعيين تاريخ امتحانات با مشكل مواجه هستند، ترديد در نحوه پذيرش دانشجو و برگزاري كنكور، تاريخ برگزاري امتحانات و شرايط تحصيلي دانشجويان همه از ضعف هاي مديريت آموزش عالي است كه نتيجه آن تنها سرگرداني دانشجويان است.او به اطلاع رساني هاي ضعيف دانشگاه ها در برگزاري همايش ها و سمينارهاي دانشجويي در مراكز آموزش عالي كشور اشاره مي كند و مي گويد: شركت دانشجويان در اين گونه سمينارها كه تازه هاي علم رشته تحصيلي را به فرد آموزش و انتقال مي دهد مي تواند راهگشاي خلاقيت هاي جديد دانشجويان باشد، اما متاسفانه اطلاع رساني ضعيف باعث مي شود از برگزاري بسياري از اين سمينارها با وجود علاقه به شركت در آن بي خبر باشيم.اكبري هم با گلايه از مسئولان در تامين امكانات مورد نياز دانشجويان اظهارمي دارد: توجه به قشر دانشجو فقط در 16 آذر و روز دانشجوست و در ساير روزهاي سال اين قشر با دغدغه هاي فرارو كه تعداد آن ها كم نيست، تحصيل مي كنند.او مي افزايد: به عنوان مثال اكثر دانشجويان به خصوص غير بومي ها با مسائل و مشكلات مالي مواجه هستند و هزينه هاي تامين مسكن با توجه به مشكلات محدوديت هاي خوابگاه ها و حتي خوراك و پوشاك گاه باعث مي شود دانشجو مجبور به كار شود و اين مقوله در كيفيت تحصيلي دانشجويان تاثير دارد.

به گفته وي، در كشور ما به دانشجو آن گونه كه بايد بها داده نمي شود و شايد اين امر به دليل تعداد زياد دانشجويان و متناسب نبودن آن با ظرفيت دانشگاه ها باشد.

دانشجوي ديگري خواستار اجرا شدن طرح بومي گزيني دانشجويان دختر است و اين تصميم را مانعي براي پيشرفت تحصيلي دانشجويان دختر شهرستاني و استفاده آن ها از امكانات پيشرفته آموزشي و پژوهشي در دانشگاه هاي معتبر و مهم مي داند.او مي گويد: برگزاري اردوهاي علمي و اختصاصي بيشتر ،ساعات تحصيل به جنبه هاي علمي دروس اكتفا نكردن اساتيد به ارائه نكردن تئوري مطالب از خواسته هاي دانشجويان است.

گذشته از آن كه اجراي اين تصميم باعث كاربردي شدن دروس و به كارگيري آن در جامعه مي شود.

اين دانشجو همچنين از برخي شهروندان گلايه مي كند و مي افزايد: متاسفانه برخي شهروندان هرگونه مشكل و ناهنجاري را به دانشجويان غير بومي نسبت مي دهند كه اين مقوله در تضعيف روحيه و از دست دادن اعتماد به نفس اين قشر موثر است و از طرف ديگر نشان دهنده شناخته نشدن جايگاه دانشجويان است.

وي متذكر مي شود: البته تعدادي از دانشجويان هستند كه با رفتارهاي غير معقول باعث اين تصورات مي شوند اما تعميم دادن آن به همه دانشجويان معقول نيست و دور از انصاف است.

او و دوستانش در پايان براي همه دانشجويان و جامعه دانشگاهي آرزوي موفقيت مي كنند.
 پنجشنبه 21 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن