تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816405975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«دنياي اقتصاد» بررسي مي‌كندرسمي و غيررسمي از اوضاع اجاره‌بها


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: «دنياي اقتصاد» بررسي مي‌كندرسمي و غيررسمي از اوضاع اجاره‌بها
دنياي اقتصاد- در حالي كه تازه‌ترين آمار رسمي منتشر شده از سوي وزارت مسكن حاكي از افزايش حدود 40درصدي اجاره‌بها در سال گذشته است كه بعد از افزايش 24درصدي سال 85 رقم خورد، يافته‌هاي غيررسمي نشان از آن دارد كه اجاره‌بهاي مسكن پس از اين شوك‌ها از اوايل سال جاري در سير نزولي افتاده است.
خبرهاي خوش براي مستاجران از راه رسيد
كاهش 25درصدي اجاره بها در تهران
امتناع سازندگان مسكن از فروش و تزريق واحدها به بازار اجاره
پيش‌بيني‌ها از تداوم كاهش هزينه اجاره مسكن در ماه‌هاي آينده
فريد قديري
اجاره بهاي مسكن در پايتخت نسبت به اوايل سال، 25درصد كاهش پيدا كرد.
مشاوران املاك كاهش چشم‌گير اجاره‌ها را مديون عكس‌العمل انبوه‌سازان به كاهش بي‌سابقه قيمت مسكن عنوان مي‌كنند.
آنها مي‌گويند از حدود سه ماه پيش ناگهان پيشنهاد‌ها از سوي مالكان واحدهاي نوساز براي اجاره افزايش پيدا كرد و فراواني انتخاب براي مستاجران آن هم از نوع نوساز باعث شد اجاره‌ها بعد از دو سال افزايش، كاهش يابد.
كاهش هزينه اجاره خبر خوشي براي مستاجراني است كه طي چند ماه گذشته با اطلاع از كاهش قيمت مسكن انتظار تغيير وضعيت در بازار اجاره‌ها را مي‌كشيدند.
مطالعات ميداني گروه مسكن دنياي اقتصاد از ميانگين نرخ اجاره بها در 22منطقه تهران حاكي است متوسط نرخ اجاره سر‌راست يك واحد مسكوني 100متري در‌حال‌حاضر 9/24درصد نسبت به سه ماه اول سال‌جاري كاهش پيدا كرده است.
اين كاهش بعد از دو سال و سه ماه رشد متوالي پديد آمده است. به استناد گزارش‌هاي مكتوب وزارت مسكن متوسط نرخ اجاره بهاي مسكن در كلان‌شهر تهران در سال‌هاي 85 و 86 به ترتيب 7/23 و 8/38درصد افزايش پيدا كرد.
رشد در هزينه اجاره ملك در سه ماه اول امسال به اوج خود رسيد و به طور متوسط از 600هزار تومان براي يك واحد 100متري به يك ميليون و 700هزار تومان در بهار 87رسيد.
رشد 183درصدي اجاره بهاي مسكن در اين مدت بيشتر ناشي از هجوم تقاضا در بازار به خاطر شروع فصل نقل و انتقالات بود. همچنين رشد 80درصدي قيمت مسكن در اواخر سال 86 موجب شد در ابتداي سال 87، بيشتر خانواده‌هايي كه به خيالشان منابع مالي لازم براي خريد مسكن را تامين كرده‌ بودند از خريد نااميد شده و به ناچار به بازار اجاره پناه بياورند. اما همه شرايط فوق تقريبا از اواخر تابستان تغيير كرد.
از تابستان امسال به دليل كاهش همزمان قيمت مسكن و مصالح ساختماني، ريسك فروش واحدهاي نوساز براي انبوه‌سازان افزايش يافت تا جايي‌كه برخي از انبوه‌سازان بزرگ در چند ماه گذشته از فروش واحدها به اميد افزايش دوباره قيمت، منصرف شدند. اما خودداري در فروش واحدهاي نوساز مدتي است به اجاره اين واحدها تبديل شده تا جايي كه برخي مشاوران املاك در مناطق مختلف تهران مي‌گويند به دليل افزايش يكباره تعداد خانه‌هاي نوساز در بازار اجاره، نرخ اجاره واحدهاي نوساز با واحدهاي چند سال ساخت تقريبا برابر شده است. مستاجران كه حدود 30درصد از كل خانوارهاي كشور را تشكيل مي‌دهند اكنون با استفاده از فرصت به دست آمده به دنبال تعويض محل اقامت با هزينه يكسان هستند. به گزارش دنياي اقتصاد، متوسط اجاره‌بهاي يك واحد مسكوني 100 متري در تهران از يك‌ميليون و 700هزار تومان در بهار امسال به يك‌ميليون و 300هزار تومان در هفته‌هاي اخير رسيده است. اين رقم اگر چه نسبت به اجاره‌بهاي سال‌هاي 85 و حتي 86 هنوز رقم بالايي است اما پيش‌بيني‌ها از كاهش بيشتر اجاره مسكن تا ماه‌هاي آينده حكايت دارد.
مستاجران سعادت‌آباد خوشحال‌تر از بقيه
در هفته‌هاي اخير بيشترين كاهش هزينه اجاره مسكن به ترتيب در محله سعادت‌آباد، حوالي ميدان فردوسي و گيشا رخ داده است. در اين سه محله اجاره مسكن بيش از 30درصد افت كرده است. در شهر تهران در سال 86 متوسط اجاره‌بهاي مسكن براي يك واحد 100متري، سر راست رقم 580هزار تومان بوده است. در سال 86 بالاترين نرخ رشد متوسط اجاره‌بها 6/79درصد براي منطقه 8 و كمترين آن 1/7درصد براي منطقه 14 گزارش شده است.
اجاره‌ها در كلان‌شهر تهران در سال 85 وضعيت تقريبا بهتري نسبت به سال 86 داشت. هر چند در آن سال هزينه اجاره نسبت به سال 84 با 7/23درصد رشد همراه بود. در سال 85 بيشترين رشد اجاره‌بها در تهران متعلق به منطقه 14 و كمترين آن متعلق به منطقه 22 بوده است.
منطقه 22 در سال 86 به دليل افزايش يكباره تعداد آپارتمان‌ها در اين منطقه 42درصد در ميزان اجاره‌بها نسبت به سال 85 رشد داشته بود.
 پنجشنبه 21 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن