تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815583096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Linksys AM300 اوج كيفيت يك مودم ADSL


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: Linksys AM300 اوج كيفيت يك مودم ADSL


با گسترش روز افزون استفاده از خطوط ADSL براي دستيابي به اينترنت پرسرعت، استفاده از مودم‌هاي ADSL هم رواج بسياري يافته است. هم اكنون اين مودم‌ها از سازنده‌هاي مختلفي در كشور وجود داشته و هر يك از قابليت‌هاي فني خاصي بهره مي‌برند. يك كاربر عادي شايد تنها بخواهد از اين مودم در كنار يك دستگاه كامپيوتر استفاده كند ولي كاربراني هم هستند كه قصد دارند توسط مودم ADSL خود، اينترنت پرسرعت را در شبكه به اشتراك بگذارند.

Linksys AM300 اوج كيفيت يك مودم ADSL
محمدامين ناهيد- دنياي كامپيوتر و ارتباطات
با گسترش روز افزون استفاده از خطوط ADSL براي دستيابي به اينترنت پرسرعت، استفاده از مودم‌هاي ADSL هم رواج بسياري يافته است. هم اكنون اين مودم‌ها از سازنده‌هاي مختلفي در كشور وجود داشته و هر يك از قابليت‌هاي فني خاصي بهره مي‌برند. يك كاربر عادي شايد تنها بخواهد از اين مودم در كنار يك دستگاه كامپيوتر استفاده كند ولي كاربراني هم هستند كه قصد دارند توسط مودم ADSL خود، اينترنت پرسرعت را در شبكه به اشتراك بگذارند.

از سوي ديگر شايد كاربران حاضر به پرداخت مبلغ اضافي براي خريد مودم ADSL بي‌سيم باشند. همانطور كه مي‌بينيد كاربر مودم‌هاي ADSL مختلف در موقعيت‌هاي مختلف بسيار تفاوت دارد. با توجه به تنوع كاربري و همچنين بازار مناسب هم اكنون انواع بسيار زيادي از مودم ADSL با برندهاي معتبر و غيرمعتبر در بازار ايران وجود دارند. شركت Linksys كه شاخه‌اي از شركت قدرتمند سيسكو محسوب مي‌شود نيز در اين بازار حضور قدرتمندي دارد. افرادي كه دستي بر آتش شبكه دارند به خوبي با دستگاه‌هاي اين برند در حوزه‌هاي مختلف آشنا هستند.

يكي از پرطرفداران‌ترين مودم‌هاي حال حاضر اين شركت در بازار ايران مدل AM300 است كه با هر دو استاندارد رايج ADSL يعني ADSL2/2+ سازگار است. اين مودم مي‌تواند در هر 4 حالت Router ، Bridge ، PPPoE و PPPoA كار كند. اولين مشخصه محصولات Linksys كه آن را از ديگر رقبا متمايز مي‌گرداند طراحي زيباي آنهاست. AM300 نيز از اين قاعده مستثني نيست و با طراحي متفاوت خود توانسته نظر بسياري از كاربران را به سوي خود جلب كند.

بدنه شيري رنگ به همراه تخلخل موجود روي بدنه در كنار نوار خاكستري در اطراف بدنه، ظاهر جالبي به AM300 بخشيده است. يكي از اصلي‌ترين قابليت‌هاي اين مودم ADSL اين است كه توانايي كار با هر دو پورت USB و Ethernet را براي شما فراهم مي‌آورد. با استفاده از پورت USB تعبيه شده در پشت اين مدل مي‌توانيد اتصال ADSL را طريق پورت USB در اختيار كامپيوتر خود قرار دهيد. از اين حالت معمولاً وقتي استفاده مي‌شود كه كاربر تنها بخواهد از يك كامپيوتر در كنار مودم ADSL خود بهره بگيرد.

پورت Ethernet هم وقتي به كار مي‌آيد كه شما بخواهيد از اين مودم در يك شبكه كامپيوتري استفاده كرده و به عنوان مثال اينترنت را بين كاربران شبكه به اشتراك بگذاريد. البته اين امكان وجود دارد كه يك كامپيوتر خود به صورت مستقل نيز به پورت Ethernet اين مودم متصل و به تنهايي از اشتراك ADSL استفاده كند.

همانطور كه در بالا هم اشاره شد اگر از AM300 در يك شبكه كامپيوتري بهره بگيريد مي‌توانيد اينترنت بين كاربران به اشتراگ بگذاريد. اين قابليت با تكنولوژي NAT در اين مودم در اختيار شما قرار گرفته است. از سوي ديگر پس از به اشتراك‌گذاري اينترنت مي‌توانيد روي نحوه استفاده كاربران از اينترنت به صورت مستقيم توسط رابط كاربري AM300، به شكل محدود اعمال مديريت كنيد. به عنوان نمونه به شيوه‌هاي مختلف مي‌توانيد تعيين كنيد كه تنها چه كاربراني با چه IP و يا چه MAC Address بتوانند از اينترنت استفاده كنند.

به علاوه با داشتن اين مودم مي‌توانيد از دسترسي به برخي سايت‌ها و استفاده از برخي كليد واژه‌هاي توسط كاربران از اينترنت جلوگيري كنيد. به شكل تخصصي‌تر هم امكان بلاك كردن پورت‌ها براي غيرفعال‌سازي برخي سرويس‌هاي آنلاين نيز در AM300 براي شما فراهم شده است. از ديگر قابليت‌هاي اين مودم DDNS نام دارد. DDNS به شما امكان مي‌دهد كه توسط اين دستگاه بتوانيد يك سرور FTP و يا يك هاست وب سايت براي خودتان ايجاد كنيد و آنها را مديريت نماييد. البته براي اين كار در ابتدا حتماً بايد براي فعال‌سازي اين سرويس از يكي از سايت‌هاي DynDNS.org و يا TZO.com استفاده نماييد.

رابط كاربري AM300 همانند ساير دستگاه‌هاي ساخت Linksys از طريق مرورگر اينترنت شما قابل دسترسي بوده و بسيار روان طراحي شده به شكلي كه كاربران در كمترين زمان ممكن مي‌توانند قابليت موردنظر خود را بين منوهاي اين رابط كاربري پيدا كنند. از لحاظ امنيتي Linksys به كاربر اين مودم امكانات زيادي عرضه كرده است. به عنوان نمونه مي‌توان به فايروال داخلي اين دستگاه اشاره نمود كه به خوبي مي‌تواند از بسياري از حملات به شبكه شما جلوگيري كند. AM300 از تكنولوژي DHCP براي اختصاص IP به دستگاه‌هاي حاضر در شبكه به صورت خودكار نيز بهره‌مند است. علاوه بر امكانات اشاره شده در بالا امكانات ديگري نيز در اين دستگاه وجود دارد كه به اجمال مي‌توانيد آنها را در جدول زير مشاهده نماييد.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 405]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن