تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817141126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديران سازمان ملي جوانان 5 استان مرزي كشور اعلام كردند: رشد كمي سمن‌ها و كاهش نرخ بيكاري جوانان نسبت به سال‌هاي گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديران سازمان ملي جوانان 5 استان مرزي كشور اعلام كردند: رشد كمي سمن‌ها و كاهش نرخ بيكاري جوانان نسبت به سال‌هاي گذشته


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - جوانان

در يك نشست خبري با حضور مديران سازمان ملي جوانان پنج استان مرزي كشور، اقدامات صورت گرفته توسط سازمان ملي جوانان در حوزه جوانان اين استان‌ها تشريح شد.

به گزارش خبرنگار «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمدي ـ مدير سازمان ملي جوانان كردستان ـ با اشاره به رشد كمي 70 درصدي سازمان‌هاي مردم نهاد حوزه جوانان و افزايش پوشش جغرافيايي آن‌ها در استان كردستان، گفت: از سال 84 تاكنون تعداد سمن‌هاي حوزه جوانان از 24 به 65 سمن افزايش يافته كه همگي آن‌ها براي فعاليت در عرصه ملي مجوز دريافت كرده‌اند و دو تشكل نيز در عرصه بين‌المللي فعاليت‌هايي در حال انجام دارند.

وي افزود: كانون نخبگان جوان استان كردستان با ايجاد سامانه‌اي براي شناسايي جوانان نخبه «كرد»، 625 عضو نخبه ساكن يا متولد شده در استان كردستان را در سراسر دنيا شناسايي كرده و توانمندي آن‌ها را در طرح‌هاي مختلف استاني و كشوري به كار مي‌گيرد.

احمدي اظهار كرد: شيب وضعيت اشتغال جوانان در استان از سال 84 بهبود پيدا كرده است و ميزان نرخ بيكاري از 8/11 درصد به 2/9 درصد كاهش يافته است.

مدير سازمان ملي جوانان كردستان در ادامه با بيان آنچه مطالبات جوانان كردستاني است، اعلام كرد و گفت: 11 شبكه تلويزيوني و تعداد زيادي شبكه راديويي ضدانقلاب، تهاجم فرهنگي گسترده‌اي را به استان آغاز كرده‌اند.

وي افزود: بايد براي ايجاد همگرايي ملي در اين استان، توجه ويژه‌اي صورت گيرد، چرا كه نگاه جمهوري اسلامي ايران حذف يك جريان، تفكر و قوميت در اين استان نيست و بايد سعي شود جوانان كردستان هم خودشان را در عرصه ايراني خود بيشتر ببيند.

بنگاه‌هاي زودبازده كوچك و بازارچه‌هاي مرزي بيكاري جوانان سيستان و بلوچستان را كاهش داده است

وي با اشاره به اقدامات سازمان ملي جوانان در حوزه اوقات فراغت جوانان در اين استان، افزود: استقرار ستاد ساماندهي و پيگيري اوقات فراغت در سياستگذاري‌ها، تدوين سند توسعه امور جوانان استان و تاكيد بر غني‌سازي اوقات فراغت جوانان در آن، برپايي نمايشگاه اوقات فراغت، توزيع دفترچه اطلاع‌رساني، برپايي اردوهاي جهادي، آزادسازي امكانات دستگاه‌ها و نهادها براي استفاده همگاني، احياي ورزش‌هاي بومي و محلي مانند كبدي، ايجاد 778 پايگاه اوقات فراغت در استان و غني‌سازي اوقات فراغت پايگاه فرابخشي و تشكيل 24 جلسه ستاد ساماندهي با موضوع اوقات فراغت با حضور استاندار و فرمانداران استان از جمله برنامه‌هاي سازمان ملي جوانان در حوزه اوقات فراغت جوانان استان بوده است.

مدير سازمان ملي جوانان استان سيستان و بلوچستان درباره نرخ بيكاري جوانان در اين استان، ‌خاطر نشان كرد: بحث بنگاه‌هاي زودبازده كوچك و ايجاد بازارچه‌هاي مرزي توسط دولت نهم در استان، توانسته است در كاهش نرخ بيكاري بسيار موثر باشد، به طوري كه نرخ بيكاري در استان از 22 درصد در سال 84 به 19 درصد كاهش يافته است.

وي در پايان تاكيد كرد: به هيچ وجه خط‌ كشي فكري، مذهبي و سياسي در اقدامات حوزه جوانان در استان سيستان و بلوچستان نداريم، ‌چون اگر خط كشي وجود داشته باشد، اقدامات موثر نخواهند بود، لذا بهترين راه موفقيت اين اقدامات استفاده از حضور و نفوذ معتهدان و روحانيون اهل سنت و شيعي استان است.

مدير سازمان ملي جوانان استان كرمانشاه نيز در ادامه اين نشست با اعلام اين كه بر اساس استاد فرابخشي، مسايل حوزه ازدواج جوانان در اين استان به چهار دوره كودكي تا بلوغ، بلوغ تا عقد، عقد تا ازدواج و ازدواج تا زندگي مشترك تقسيم شده است، از شناسايي آسيب‌ها و فرصت‌هاي هر دوره و تعيين راهكارها و وظايف دستگاه‌هاي اجرايي مسوول استان براي رسيدگي به آن‌ها خبر داد.

زارعي در ادامه با اشاره به برخي اقدامات صورت گرفته در حوزه ازدواج جوانان، گفت: ايجاد سامانه پيامك زوج‌هاي جوان، آشنايي زوج‌ها با سلامت جسم و روان، راه‌اندازي تلفن گويا و سايت مشاوره، اشاعه فرهنگ تجمل زدايي در مراسم ازدواج، طراحي نرم‌افزار همسر ايده‌آل و آموزش مربيان تربيتي مدارس از جمله اقدامات حوزه ازدواج جوانان استان كرمانشاه است كه اغلب توسط خود جوانان طراحي شده و اجرا مي‌شود.

مهندسي بحث اوقات فراغت و اطلاع‌رساني كافي در اين زمينه، نياز و خواسته فعلي جوانان است

در ادامه نشست، مدير سازمان ملي جوانان در استان بوشهر با اشاره به اين كه اين استان با داشتن 339 هزار و 38 درصد تركيب جمعيتي جوان، دومين استان جوان كشور است، درباره وضعيت مشاركت اجتماعي جوانان استان، گفت: در سال 1383، 47 سمن در استان بوشهر فعاليت داشته‌اند كه اين ميزان در حال حاضر به 119 سمن افزايش يافته است، همچنين حضور 600 سمن در جشنواره اتفاق از استان بوشهر، مقام نخست حضور جدي سمن‌ها را در اين جشنواره نصيب اين استان كرد.

حجت الاسلام والمسلمين عباس ابراهيمي با بيان اين كه مهندسي كردن بحث امكانات فراغت و اطلاع‌رساني كافي در اين زمينه، نياز و خواسته فعلي جوانان است، از تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي اوقات فراغت در استان بوشهر زير نظر استاندار خبر داد كه وظيفه مهندسي اوقات فراغت، برنامه‌ريزي متناسب با نيازها و آسيب‌هاي فراروي جوانان و تقسيم وظايف فرابخشي دستگاه‌ها را بر عهده دارد.

وي در ادامه با اعلام تاسيس اولين دفتر پژوهش‌هاي سلامت جوانان در كشور در استان بوشهر با هدف رصد مسايل سلامت جسمي و روحي و متمركز كردن پژوهش‌هاي اين حوزه، ابراز اميدواري كرد با تحقق وعده‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اين دفتر بتواند به يك مركز ملي در عرصه سلامت جوانان تبديل شود.

ابراهيمي دوباره وضعيت ازدواج و طلاق استان بوشهر، اظهار كرد: استان بوشهر در حوزه طلاق در سال 84، با قرار گرفتن در رتبه يازدهم كشور در وضعيت بحراني قرار داشت، اما در حال حاضر در رتبه بيست و پنجم طلاق كشور قرار دارد.

وي گفت: در حوزه ازدواج نيز استان بوشهر از رتبه نوزدهم در تعداد ازدواج در كشور به رتبه پنجم در سال 86 رسيده است.

در پايان اين نشست مدير سازمان ملي جوانان در استان خوزستان، اظهار كرد: استان خوزستان با 5/4 ميليون نفر جمعيت، يك ميليون و 600 هزار نفر جوان دارد كه اين ميزان به تنهايي با جمعيت جوان 10 استان كشور برابري مي‌كند.

حجت الاسلام والمسلمين رضا كلاه كج از رشد كمي سمن‌هاي استان استان خوزستان خبر داد و گفت: تعداد سمن‌هاي سازمان ملي جوانان استان از 79 سمن در سال 84 به 220 سمن افزايش يافته است.

وي در پايان كسب رتبه دوم كيفي نمايشگاه اوقات فراغت، تصويب بيش از 120 مصوبه در ستاد ساماندهي امور جوانان استان و توليد اولين فيلم فرهنگسازي ازدواج جوانان در كشور با موضوع كفش عروسي كه تا دي ماه قابل اكران خواهد بود، را از جمله اقدامات سازمان ملي جوانان استان خوزستان در حوزه جوانان اعلام كرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن