تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815590241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهران اين هفته كانون رايزني هاي منطقه اي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: تهران اين هفته كانون رايزني هاي منطقه اي
سفردبيركل شوراي همكاري خليج فارس و رئيس جمهور سابق لبنان به ايران
؛تهران اين هفته كانون مهم رايزني هاي منطقه اي است. عبدالرحمن العطيه، دبيركل شوراي همكاري خليج فارس عصر روز گذشته وارد تهران شد و بر اساس اعلام سخنگوي وزارت خارجه اميل لحود، رئيس جمهور پيشين لبنان نيز قرار بود روز گذشته وارد ايران شود.همچنين انتظار مي رود، تهران در آينده اي نزديك ميزبان پادشاه بحرين و وزير خارجه امارات باشد. در روزهاي گذشته نيز ميشل عون، نخست وزير پيشين لبنان و مسعود بارزاني، رئيس منطقه كردستان عراق رايزني هايي نسبتا گسترده در تهران داشتند. به گفته حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه عبدالرحمن العطيه براي اجرايي كردن پيشنهادهاي دوازده گانه رئيس جمهور كشورمان كه در اجلاس سال گذشته سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس مطرح شده بود به ايران سفر كرده است. همچنين به نوشته روزنامه سعودي عكاظ، مسئله جزاير سه گانه و موضوع هسته اي كشورمان از جمله محورهاي مورد بحث در مذاكرات العطيه با مقامات بلند پايه ايران خواهد بود. درهمين حال، حسين سبحاني نيا، نايب رئيس دوم و محمدمهدي شهرياري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت و گو با خراسان به تشريح دلايل تراكم سفر مقامات پيشين و كنوني كشورهاي منطقه به ايران پرداختند و همچنين به سوالات ما درباره احتمال طرح ٢ پيشنهاد علي لاريجاني در سفر به بحرين مبني بر انعقاد پيمان امنيتي و ايجاد بلوك اقتصادي با كشورهاي منطقه در مذاكرات با العطيه در تهران پاسخ دادند. به گفته نايب رئيس كميسيون امنيت ملي، ممكن است با اظهار تمايل كشورهاي منطقه به دستيابي به انرژي هسته اي، در مذاكرات العطيه با مقامات كشورمان پيشنهاد انتقال تجارب هسته اي ايران به كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس از سوي دبيركل اين شورا مطرح شود، گرچه اين امر در دستوركار رسمي مذاكرات قرار ندارد.فارس گزارش داد: العطيه دبيركل شوراي همكاري خليج فارس براي اجرايي كردن پيشنهادهاي رئيس جمهور كه در اجلاس سال گذشته اين شورا مطرح شده بود، روز گذشته وارد تهران شد. وي در اين سفر با مقامات عالي رتبه كشورمان از جمله رئيس جمهور، وزير خارجه و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار مي كند و در مورد مسائل مختلف به گفت و گو خواهد پرداخت.همچنين اميل لحود رئيس جمهور سابق لبنان نيز در سفر ٢ روزه خود به تهران با محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ديدار مي كند و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه اي، جهان اسلام و لبنان به گفت و گو خواهد نشست.حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه در نشست خبري خود اعلام كرد كه العطيه دبيركل شوراي همكاري خليج فارس براي اجرايي كردن پيشنهادهاي رئيس جمهور كه در اجلاس سال گذشته اين شورا مطرح شده بود، به تهران سفر مي كند.محمود احمدي نژاد در آيين افتتاحيه بيست و هشتمين اجلاس سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در سخناني با اشاره به مشتركات ديني، تاريخي، جغرافيايي و فرهنگي كشورهاي منطقه با هدف تقويت روابط برادرانه و توسعه همكاري ها ١٢ پيشنهاد عملي ارائه كرد.

مذاكره درباره جزاير سه گانه
روزنامه عكاظ نيز در اين زمينه به نقل از مقامات آگاه در خليج فارس نوشت: مسئله جزاير سه گانه در راس موضوعات مورد بررسي عبدالرحمن العطيه در ديدار با مقامات ايراني است.به گزارش ايسنا اين روزنامه چاپ عربستان به نقل از مقامات ايراني نوشت: سفر دبيركل شوراي همكاري خليج فارس به ايران در شرايط كنوني منطقه از اهميت ويژه و بسياري برخوردار است.به گفته اين مقامات در اين ديدار تقويت روابط ايران و كشورهاي خليج فارس و پرونده هسته اي ايران نيز بررسي خواهد شد.

وزيرخارجه امارات طي روزهاي آينده به تهران مي آيد
يك روزنامه چاپ عربستان هم از سفر وزيرخارجه امارات به ايران طي روزهاي آينده خبر داد. به گزارش ايسنا به نوشته اين روزنامه چاپ عربستان، شيخ عبدا...بن زايد آل نهيان طي چند روز آينده به تهران مي آيد. محمدكرمي نايب رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس ايران در گفت وگو با اين روزنامه بيان كرد: ايران از توسعه روابط سياسي و اقتصادي اش با كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس استقبال مي كند؛ زيرا اين همكاري ها به نفع كشورها و ملت هاي منطقه است.

شهرياري: انعقاد پيمان امنيتي بين ايران و كشورهاي حاشيه خليج فارس را بعيد مي دانم
در همين حال محمدمهدي شهرياري، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با خراسان استمرار گسترش روابط دوجانبه و هم زماني برنامه ريزي ها براي سفر به ايران را دليل تراكم ديدارهاي مقامات كنوني و پيشين كشورهاي منطقه از تهران عنوان و با طرح و رد شبهه اي اظهار كرد: برخي اين شبهه را مطرح مي كنند كه مسعود بارزاني، اميل لحود و ميشل عون مقامات رسمي كنوني دولت هاي خود نيستند و ايران چون نتوانسته با مقامات دولتي روابط حسنه اي برقرار كند ناچار به رابطه با مقامات پيشين كشورهاي منطقه شده است. اما اين تحليل صحيح نيست زيرا تمامي افراد مورد اشاره داراي وزن سياسي قابل توجهي در كشورهاي خود هستند و روابط با آن ها در مسائل دوجانبه تاثيرگذار است. شهرياري با روال عادي توصيف كردن سفر العطيه به تهران درباره احتمال انعقاد پيمان امنيتي ميان ايران و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس كه در سفر لاريجاني به بحرين توسط وي پيشنهاد شد، گفت: اين مسئله را بعيد مي دانم زيرا كشورهاي منطقه استقلال عمل ندارند كه بتوانند بدون درنظرگرفتن راي و ديدگاه قدرت هاي بزرگ مبادرت به انعقاد پيمان امنيتي با ايران كنند. ضمن اين كه برخي از اين كشورها خود محل احداث پايگاه هاي نظامي آمريكا هستند. عضو كميسيون امنيت ملي محوريت موضوع هسته اي ايران را در مذاكرات العطيه در تهران هم رد و در عين حال عنوان كرد: من اين سفر را در راستاي روابط دوجانبه معمول مي دانم با اين حال ممكن است در ديدارهاي خصوصي العطيه حامل پيام خاصي باشد و ايران نيز نگراني هاي خود را در مورد پايگاه هاي نظامي آمريكا در منطقه با وي درميان نهد.

سبحاني نيا: سفر مقام هاي غربي به كشورهاي منطقه ديپلماسي ايران را نيز به تحرك واداشته است
همچنين حسين سبحاني نيا، نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با خراسان تاكيد كرد كه اخيرا سفر مقام هاي غربي به كشورهاي منطقه افزايش يافته است و طبعا ايران براي اين كه غربي ها نتوانند بين كشورمان و كشورهاي منطقه شكاف ايجاد كنند به ديپلماسي منطقه اي خود تحرك بيشتري داده است. سبحاني نيا در عين حال واكنش تلقي كردن سياست منطقه اي ايران را رد كرد و گفت: گسترش روابط با كشورهاي منطقه از اولويت هاي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است. نايب رئيس كميسيون امنيت ملي درباره احتمال طرح پيشنهاد انعقاد پيمان امنيتي و ايجاد بلوك اقتصادي با كشورهاي منطقه در مذاكرات با العطيه در تهران اظهار داشت: العطيه به نمايندگي از كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس به تهران آمده بنابراين احتمال طرح موضوعات منطقه اي در مذاكرات وي با مقامات كشورمان وجود دارد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا هم اينك زمينه عملي تحقق پيشنهادهاي دوازده گانه رئيس جمهور به شوراي همكاري خليج فارس وجود دارد، گفت: اين امر مستلزم مذاكرات بيشتر است. سبحاني نيا همچنين به نقل از منوچهرمتكي، وزيرخارجه اعلام كرد كه وزيرخارجه امارات امروز (سه شنبه) به تهران مي آيد.

سفيرايران در بحرين: شاهد تحرك بيشتر روابط ايران با كشورهاي منطقه خواهم بود
افزون بر اين، سفير ايران در بحرين با بيان اين كه رفت وآمد دوجانبه رهبران منطقه فرصت مغتنمي را فراروي آن ها براي همكاري هاي منطقه اي و ثبات قرار مي دهد، گفت: در سال جاري شاهد تحرك بيشتر روابط ايران با كشورهاي منطقه خواهيم بود. به گزارش فارس حسين اميرعبداللهيان سفير ايران در بحرين در ارزيابي از رفت وآمدهاي مقامات ايراني به كشورهاي منطقه و تاثيرات آن نيز اظهار داشت: با توجه به شرايط خاص منطقه و تلاش دشمنان در «سياست ايران هراسي» كه البته در رهبران منطقه فاقد تاثير است اين گونه رفت وآمدها، فرصت مغتنمي را فراروي رهبران منطقه حساس و سرشار از انرژي خليج فارس قرار مي دهد كه به جاي اعطاي فرصت به بيگانگان در غارت ثروت هاي خدادادي اين منطقه، به موضوع همكاري هاي منطقه اي، ثبات و رشد و توسعه منطقه بيش از پيش اهتمام ورزند و تحركات تفرقه افكنانه دشمنان منطقه را برنتابند.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن