تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814213139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگوي اسلام و مسيحيت؛ راه‌كاري براي ارائه مباني حقيقي اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گفت‌وگوي اسلام و مسيحيت؛ راه‌كاري براي ارائه مباني حقيقي اسلام
گروه بين‌الملل: در طول تاريخ اسلام، اعتراضي از سوي علما، رهبران و انديشمندان مسلمان نسبت به گفتمان اسلام و مسيحيت ديده نمي‌شود و مسلمانان پيوسته گفت‌‌وگو با مسيحيان را راه‌كاري براي تبليغ، ارائه مباني و آموزه‌هاي صحيح اسلام تلقي مي‌كنند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به‌‌نقل از روزنامه «تشرين» سوريه، «بسام عجك»، پژوهش‌گر و استاد اديان دانشگاه «دمشق» به تازگي كتابي با عنوان «الحوار الاسلامي المسيحي» (گفت‌وگوي اسلام و مسيحيت) تأليف‌كرده كه در آن گفت‌وگوي اسلام و مسيحيت، از زمان پيامبر(ص) تا دهه هشتاد قرن بيستم ميلادي را بررسي‌كرده و برخي ديدار و گفت‌وگوهاي دولت، افراد، مؤسسه‌ و انجمن‌هاي اسلامي و مسيحي را ذكر كرده‌است.

عجك در اين كتاب نوشته‌است: «گفت‌وگوي تمدن‌ها و اديان» اصطلاحات جديدي در فرهنگ فكري و اعتقادي مسلمانان نيست، بلكه دين اسلام، قرآن كريم و سنت نبوي(ص) از همان ابتدا پيروان اديان مختلف را به گفت‌وگو فراخواند كه خداوند سبحان درباره گفت‌وگو با اهل‌كتاب در آيه (46 سوره عنكبوت) مي‌فرمايد: «قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى كَلَمَةٍ سَوَاء بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ».

وي نوشته‌است: مسلمانان در راستاي عمل به فرامين الهي و قرآني در زمينه گفت‌وگو با پيروان اديان، حقايق و مباني اسلام را براي پيروان اديان و فرهنگ‌هاي مختلف تبيين‌كردند و از زمان طلوع خورشيد اسلام تاكنون، ديدار و گفت‌وگوهاي زيادي ميان پيروان اسلام و مسيحيت انجام شده‌است.

بسام عجك در بخش ديگري از كتاب به بررسي ديدگاه قرآن كريم و سنت نبوي(ص) نسبت به آيين مسيحيت پرداخته و نوشته‌است: قرآن كريم در سوره‌هاي «آل‌عمران» و «مريم» مباني صحيح دين مسيحيت، پيروان حقيقي حضرت مسيح(ص) و انجيل مقدس را بررسي كرده‌است.

مؤلف در بخش ديدگاه سيره نبوي(ص) نسبت به آيين مسيحيت، ديدارهاي نبي اكرم(ص) و صحابه با مسيحيان، نامه‌هاي رسول اعظم(ص) به پادشاهان پيرو آيين مسيحيت و احاديثي از پيامبر(ص) درباره حضرت مسيح(ع) و مسيحيان ذكركرد.

استاد اديان دانشگاه دمشق در پايان كتاب، درباره ديدگاه و هدف پيروان آيين مسيح نسبت به گفت‌وگو با مسلمانان نوشته‌است: هدف نخست مسيحيان در گفت‌وگو با مسلمانان، تبشير آيين و عقايد مسيحيت است.

به‌گزارش روزنامه «تشرين» سوريه، اين كتاب در سال‌جاري و در دمشق توسط انتشارات «دار قتيبه» چاپ و منتشر شده است.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن