تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816297889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض‌ها به انعقاد ‌قرارداد‌هاي صدا‌وسيماي ايران و تركيه ادامه دارد!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اعتراض‌ها به انعقاد ‌قرارداد‌هاي صدا‌وسيماي ايران و تركيه ادامه دارد!
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

روزنامه‌ي «تركيش ديلي‌نيوز» تركيه كه اخبارش را به زبان انگلسي منتشر مي‌كند، صبح امروز ـ چهارشنبه (24 مهرماه) ـ خبري با عنوان «ايران سريال‌هاي تلويزيوني شبكه‌ها را تامين مي‌كند» را منتشر كرده است.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، اين روزنامه با اشاره به صدور گاز ايران به تركيه و تامين سوخت اين كشور، يادآور شده است كه ترك‌ها از اين پس مي‌توانند علاوه برگاز خانه‌هايشان را با سريال‌هاي ايراني گرم نگه دارند.

روزنامه‌ي «ديلي وطن» تركيه نيز روز دوشنبه (22 مهرماه) با ارائه‌ي گزارشي درباره‌ي سفر عزت‌الله ضرغامي به تركيه و حضور وي درتلويزيون ملي اين كشور «تي.‌آر.تي» اعلام كرد كه قرار است از اين پس صدا‌وسيماي ايران و تركيه مجموعه‌هاي تلويزيوني خود را رد و بدل كنند.

البته اعلام اين خبر با انتقاداتي از سوي برخي احزاب مخالف نيز همراه بود به نحوي كه برخي تحليلگران رسانه دراين كشور خاطرنشان كردند كه كشوري مانند تركيه نياز فوري و ضروري به خريد سريال‌هاي ايراني ندارد.

برهمين اساس هوليا اوگور، يكي از كارشناسان ارتباطات تركيه گفته است: شبكه‌ي تي.‌آر.تي هزاران سريال تلويزيوني دارد كه هرروز يكي از قسمت‌هاي اين سريال‌ها را پخش مي‌كند. ما درشرايطي قرار داريم كه مي‌توانيم سريال‌هايمان را به ديگر كشورها صادر كنيم. با اين حال چنين اتفاقي دركشور تركيه چندان هم عجيب به‌نظر نمي‌رسد؛ چرا كه كوچك‌ترين مايحتاج كشورمان هم از طريق چين وارد مي‌شود.

او سپس به طرح اين پرسش پرداخته است كه وارد‌كردن سريال‌هاي ايراني تاچه اندازه حياتي به‌نظر مي‌رسد؟

اين كارشناس ارتباطات درعين حال هم‌چنين اضافه كرده است: سياستي كه تي.‌آر.تي در پيش گرفته، در سياست‌هاي اتخاذ‌شده اين شبكه قابل توجيه است.

به گزارش ايسنا، روزنامه‌ي «تركيش ديلي‌نيوز» هم‌چنين به اين نكته پرداخته است كه رسانه‌ي ملي تركيه، پيش از اين با 50 كشور ديگر نيز قرارداد رسانه‌اي امضا كرده است. مقامات رسمي تي.‌آر.تي نيز ترجيح داده‌اند از بستن قرارداد‌ با صدا‌وسيماي ايران به‌عنوان پروتكل ياد كرده و بگويند اين قراردادها، توافقنامه‌ نبوده است بلكه پروتكلي است كه به تي.‌آر.تي اجاره مي‌دهد از اتفاقات مهمي درايران رخ مي‌دهد نظير آتش‌سوزي و زمين لرزه خبر و تصوير تهيه كنند.

به اساس اين گزارش، به رغم واكنش مسوولان تي.‌آر.تي به انتقادات و پروتكل خواندن اين تفاهمنامه‌ها، هم‌چنان تاكيد دارند كه اين قرارداد‌ها با هدف صدور سريال‌هاي ايراني به تركيه منعقد شده است. برهمين اساس كنان آنتمن، عضو حزب جمهوريخواهان مردمي، خاطرنشان كرد: هدف اصلي مقامات ارشد تي.‌آر.تي با اين حركت كاملا مشخص شد. آنها قصد دارند تا با نمايش سريال‌هاي ايراني، آرمان‌هاي جمهوري اسلامي ايران را در سرجوانان ترك فرو ببرند تا آنها پس از مدتي بگويند كه ما رهبر مدرن در تركيه نمي‌خواهيم.

تونكاتوسكاي، رييس قبلي تي.‌آر.تي و رييس حزب نشناليست مومنت نيز به تاييد اين مطلب برخاست، كه تي.‌آر.تي به خريد فيلم‌هاي ايراني نياز ندارد.

او عواقب و تاثير‌ پخش فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني از تلويزيون ملي تركيه را خطرناك خواند و دراين ارتباط به ايدلوژي اسلامي حاكم بر تمامي سريال‌هاي ايراني اشاره كرد!

وي گفت: تي.‌آر.تي مي‌تواند از هركشوري كه مي‌خواهد برنامه خريداري كند اما اين برنامه‌ها بايد با ضوابط رسانه‌ي ملي تركيه همخواني داشته باشد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن