تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806659616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح تحول شوک قيمتي به همراه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: طرح تحول شوک قيمتي به همراه دارد
جام جم آنلاين: وزير بازرگاني گفت: با وجودي که با ورود کشور به عملياتي شدن طرح تحول اقتصادي انتظار شوک قيمتي و تورمي ميرود، اما تلاش بر آن است با کمک بخش خصوصي، بازار کنترل شود.



به گزارش ايرنا غضنفري وزير بازرگاني امروز سه شنبه در نشست خبري افزود: براي اجرايي شدن لايحه هدفمندسازي يارانه ها که بزودي به قانون تبديل مي شود، قيمت حامل هاي انرژي بالا مي رود و برهمين مبنا وزارت بازرگاني موظف به ذخيره سازي احتياطي است.
وي اين نکته را نيز گفت كه هرچند وزارت بازرگاني بسياري از فعاليت هاي اقتصادي همچون سيلوسازي و واردات خود را به بخش خصوصي واگذار کرده، اما ذخيره سازي همچنان از سوي اين وزارتخانه صورت مي گيرد.
وزير بازرگاني واگذاري امور بازرسي و تنظيم بازار به بخش خصوصي را جزء اعتقادات برنامه اي اين وزارتخانه برشمرد.
وي با اشاره به اينکه تاکنون بخش عمده اي از فعاليت هاي مربوط به تامين، توليد و توزيع به بخش خصوصي سپرده شده، بر آمادگي کامل براي واگذاري تمام اين سه بخش تاکيد کرد.
فعاليت هاي بازرگاني داخليغضنفري سپس به ارائه گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته درحوزه معاونت توسعه داخلي وزارت بازرگاني پرداخت و گفت: در زمان حاضر چند پروژه در وزارت بازرگاني در حال انجام است که بخشي از آنها محقق شده است.
وزير بازرگاني، اجرايي شدن 80 درصد فعاليت هاي مرتبط با ملت کارت اصناف، انجام کد گذاري و طبقه بندي رسته هاي صنفي، تدوين و تعريف عناوين اتحاديه ها مجامع صنفي و هماهنگي با شرکت هاي توزيعي را از جمله اقدامات صورت گرفته ذکر کرد.
وي با بيان اينکه شکل گيري پايگاه اطلاع رساني اصناف، بسياري از مشکلات را مرتفع مي کند، افزود: کاهش هزينه هاي توزيع، جلوگيري از ورود کالاهاي غيراستاندارد و قاچاق از جمله اقداماتي است که در پي ساماندهي شبکه توزيع فراهم مي شود.
غضنفري، از ايجاد پنج اتحاديه کشوري (طلافروشي، پوشاک، بافندگان فرش دستباف و املاک) خبر داد و ابراز اميدواري کرد: تا پايان سال مجموع اتحاديه هاي کشوري به عدد 30 برسد.
وي تصريح کرد: قيمت گذاري، برگزاري آموزش هاي تخصصي از جمله فعاليت اتحاديه هاي کشوري محسوب مي شود.
به اعتقاد مقام عالي وزارت بازرگاني، اصناف بعنوان بخشي از توليدکنندگان نقش مهمي در صادرات دارند و اتحاديه هاي کشوري نيز در اين بخش تاثيرگذار هستند.
فروشگاه هاي زنجيره اي خرده فروشيوزير بازرگاني در پاسخ به پرسشي در خصوص علت تاخير در راه اندازي فروشگاه هاي زنجيره هاي خرده فروشي، گفت: شايد علت عمده موضوع تسهيلات باشد.
وي با ابراز اميدواري از اينکه سهمي از تسهيلات وزارت بازرگاني بايد به فروشگاه هاي زنجيره اي خرده فروشي تعلق گيرد، موضوع نحوه ايجاد و يا فعاليت فروشگاه هاي زنجيره اي خرده فروشي را به چالش کشاند.
غضنفري با طرح اين مطلب که چه شکلي ازفروشگاه هاي زنجيره اي مي تواند براي کشور مفيد باشد؟ گفت: قرار گرفتن فروشگاه ها زير يک چتر، توجه به برندهاي خارجي، تقويت فروشگاه هاي زنجيره اي درحال فعاليت از جمله مواردي است که در خصوص نحوه فعاليت فروشگاه ها مطرح مي گردد.
وي تا پيش از تصدي وزارت بازرگاني در اظهار نظرهايي مخالفت کارشناسي خود را نسبت به راه اندازي فروشگاه هاي زنجيره اي خرده فروشي به شيوه کنوني بيان کرد اما امروز در مقام وزير از هرگونه ابراز نظري خودداري کرد.
خريد نقدي گندم از كشاورزانوزير بازرگاني همچنين با استناد به گزارش شرکت بازرگاني دولتي از خريد نقدي 9/3 ميليون تن گندم درسال زراعي جاري تا 13 مهر ماه امسال خبر داد.
وي با اشاره به اينکه بانک ملت بانک عامل اين طرح انتخاب شده، گفت: 29 هزار ميليارد ريال از طريق شبکه جام به کشاورزان پرداخت شده است.
سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگانغضنفري با بيان اينکه در پيش گرفتن سيستم پيشگيرانه بجاي جريمه و کنترل قبل از بازرسي بايد در برنامه هاي آتي سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان قرار گيرد، گفت: اين نوع اقدامات در کاهش تخلفات بيشتر تاثيرگذار است.
وي سپس رصد قيمتي و تحليل بازار، پيش بيني بحران ها بعلت کاهش عرضه و ارايه راهکار هاي مناسب را از جمله برنامه هاي سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان عنوان کرد.
وزير بازرگاني با ابراز اميدواري نسبت به ابلاغ قانون سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان از سوي مجلس در آينده نزديک، ايجاد تشکل هاي حمايتي بخش خصوصي و حمايت از حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار داد.
يارانه نان فانتزي ها پزهاموضوع يارانه نان فانتزي ها نيز يکي ديگر از پرسش هاي خبرنگاران بود، وزير بازرگاني گفت: مسئولان شرکت بازرگاني دولتي در اين خصوص توضيحات مفصلي را ارايه مي دهند.
به گزارش ايرنا، برخلاف اينکه بخش عمده واحدهاي نان فانتزي در استان هاي مختلف کشور از يارانه آرد محروم هستند، اما هنوز استان تهران از يارانه بهره مند است و اين ميزان اکنون به 50 درصد مي رسد.
وزير بازرگاني مي گويد که وي پيشتر به شرکت بازرگاني دولت اعلام کرده يارانه فانتزي ها پلکاني کاهش يابد ضمن اينکه هدف اصلي که همان ضرورت انجام اصلاحات درحوزه يارانه نان است، نبايد مورد بي توجهي قرار گيرد.
وضعيت برنج هنديوزير بازرگاني در پاسخ به پرسشي در خصوص وضعيت سنجش ميزان آلودگي برنج هاي وارداتي، گفت: براساس توافق هاي حاصله مقرر شده 100 نوع برنج در آزمايشگاه هاي ويژه و تخصصي وزارت بهداشت با همکاري موسسه استندارد به روش هايي که مورد قبول دو دستگاه است، انجام شود.
غضنفري افزود: در مدت بررسي نيز افرادي براي ثبت نام تمام مراحل انجام کار حضور دارند.
وي بابيان اينکه وزارت بازرگاني در انتظار پاسخ دستگاههاي تخصصي است، افزود: هرگونه اظهار نظر در اين خصوص به بعد از بررسي هاي کاملا تخصصي ارجاع شد.
وزير بازرگاني درعين حال بر حفظ حقوق مصرف کننده تاکيد کرد و گفت: اظهارنظرهاي مختلف بر قيمت بازار تاثير ميگذارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن