تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820585180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران - كره‌شمالي، ديداري كه شايد كسي آن را نبيند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ايران - كره‌شمالي، ديداري كه شايد كسي آن را نبيند


اعتماد ملي:‌ علي دايي با اطمينان گفته ايران روز چهارشنبه 4 امتيازي مي‌شود. او مثل هميشه با اعتمادبه‌نفس بالا‌ حرف زده و اين خيال هر ايراني علا‌قه‌مند به فوتبال را راحت مي‌كند اما كره‌شمالي تيمي نيست كه بتوان آن را ناديده گرفت. همين كه سرمربي تيم ملي ايران گفته معلوم است كه او هم علي‌رغم اعتمادبه‌نفس بالا‌يش، احساس خطر كرده است. هرچه هست كره‌شمالي با 4 امتياز در صدر جدول گروه ايران قرار دارد و اين نشان مي‌دهد كه آنها تيم آساني نيستند. كره‌شمالي در مرحله قبلي هم پابه‌پاي كره‌جنوبي بالا‌ آمد و تنها به خاطر تفاضل گل كمتر در گروهش دوم شد اما اين مرحله را با قدرت آغاز كرده است.

علي دايي در مورد اين تيم گفته:

ايران و كره‌شمالي تا به حال 12 بار با هم بازي كرده‌اند كه تيم ايران 10 بازي را برده و هيچ باختي هم نداشته است. تاريخ به نفع ايران راي مي‌دهد اما به نظر مي‌رسد شرايط اين‌بار كمي تغيير كرده. حتي اگر جواد نكونام بگويد آنها البته شباهتي به تيم سال 1966 كه به توفان زرد معروف شد، ندارند اما تيمي كه امارات را در ابوظبي مي‌برد و در پكن هم با كره‌جنوبي مساوي مي‌كند تيم خطرناكي است. همانطوركه علي دايي گفته: شايد همين نتايج خوب كره‌شمالي باشد كه علي دايي را مجاب كرده از بازيكناني مثل مهدي مهدوي‌كيا دعوت كند. او البته در اين بازي وحيد هاشميان و آندرانيك تيموريان را به دليل مصدوميت و مهرزاد معدنچي را به خاطر 2 اخطاره بودن در اختيار ندارد، به همين دليل به بازيكناني مثل مهدوي‌كيا، علي كريمي و حتي كريم باقري روي آورد كه اين مانع سخت را رد كند. كريمي البته دعوت دايي را نپذيرفت و باقري هم تصميم نهايي در اين مورد را به بعد موكول كرد تا دايي يك هفته كابوس‌وار را پشت سر بگذارد و مدام در مورد پاسخ كريمي حرف بزند اما مهدوي‌كيا قرار است در هافبك راست به ميدان برود. طبق گفته دايي تيم ايران با سيستم 2-4-4 به ميدان مي‌رود كه پيش‌بيني مي‌شود به غير از آندرانيك تيموريان و وحيد هاشميان، بقيه بازيكنان همان بازيكنان بازي با عربستان باشند. مهدي رحمتي، هادي عقيلي، جلا‌ل حسيني، حسين كعبي، ستار زارع، جواد نكونام، مهدي مهدوي‌كيا، فريدون زندي، مسعود شجاعي، رسول خطيبي و غلا‌مرضا رضايي 11 بازيكني هستند كه پيش‌بيني مي‌شود در بازي امروز در تركيب ثابت قرار بگيرند.

ايران- كره‌شمالي جذاب‌ترين بازي آسيا

سايت فيفا اخيرا از كاربران خود خواسته جذاب‌ترين بازي‌هاي اين هفته را انتخاب كنند كه بازي ايران- كره‌شمالي بعد از بازي آرژانتين- اروگوئه بيشترين راي را آورده است. البته واضح است كه ايراني‌ها علا‌قه‌مند به فوتبال مثل هميشه حضور فعالي در اين نظرسنجي داشته‌اند اما اين را نبايد ناديده گرفت كه دو تيم مدعي گروه روبه‌روي هم قرار مي‌گيرند. نكته جالب اينكه آخرين رويارويي دو تيم هم 3 سال قبل در همين ورزشگاه آزادي بود كه ايران يك بر صفر كره‌شمالي را برد و حالا‌ تماشاگران ايراني اميدوارند تيم فوتبال كشورشان با بردي ديگر به صدر جدول برسد. مهدي مهدوي‌كيا كاپيتان تيم ملي در مورد اين بازي مي‌گويد:

تيم كره‌شمالي از روز شنبه در ايران حضور دارد اما اغلب از چشم خبرنگاران دور بوده است. اين تيم حتي يكي دو جلسه تمرينش را در زمين چمن مصنوعي كوچك انجام داد و بازيكنان و مربيانش تلا‌ش كردند در مورد بازي امروز حرف نزنند. آخرين تمرين كره‌شمالي ديشب در زمين اصلي ورزشگاه آزادي برگزار شد اما كيم‌يونگ‌هون سرمربي مرموز اين تيم كه آدم فوق‌العاده كم‌حرفي است دست خود را رو نكرد و تمريني عادي با تيمش انجام داد. مسعود شجاعي يكي از بهترين بازيكنان چند ماه اخير تيم ملي در مورد اين تيم مي‌گويد:

چند روز قبل ايرنا نتايج يك نظرسنجي از تماشاگران فوتبال را اعلا‌م كرده بود كه بر اساس آن 66 درصد تماشاگران معتقد بودند علي دايي تيم ملي را به جام‌جهاني مي‌برد. در آستانه دومين بازي تيم ملي در مرحله آخر مقدماتي جام‌جهاني تمام ايران اميدوار است كه اين پيش‌بيني كاملا‌ محقق شود.

برنامه بازي‌هاي امروز مقدماتي جام‌جهاني در آسيا:

گروه يك: استراليا- قطر، ژاپن- ازبكستان

گروه دو: ايران- كره‌شمالي 177)، كره‌جنوبي- امارات

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن