تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 31 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807409031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در شيراز:به نظام اقتصادي پر تحرك نياز داريم / مجلس نگران تورم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لاريجاني در شيراز:به نظام اقتصادي پر تحرك نياز داريم / مجلس نگران تورم است
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه شرط همكاري مجلس با دستگاه ها و نهادها اين است كه درخواستهايشان از مجلس تورم زا نباشد، گفت: در بررسي طرح تحول اقتصادي تعجيل را مناسب نمي دانيم بدون احساسات بايد به متن موضوع توجه شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به استان فارس، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر روز پنج شنبه در ادامه ديدار تشكل هاي دانشجويي كه جامعه اسلامي دانشجويان استان فارس باني آن بود و در دانشگاه شيراز برگزار شد، مزاياي جمهوري اسلامي ايران در مقايسه با رژيم گذشته را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: هر چند كه پس از انقلاب اسلامي، دولت ها در پيگيري چند مولفه اصلي فراز و فرودهايي داشتند اما در مولفه هايي چون تكيه كردن روي تخصص و پرورش نيروي كارآمد بوده ايم.

وي گفت: حركت براي بيداري مسلمانان در منطقه به روي دوش انسانهاي صاحب علم و دنايي ميسر است البته پس از پيروزي انقلاب تمركز بر تربيت نيروي متخصص در برخي زمينه ها بدون ارزيابي نياز كشور گسترش يافت و همين مسئله عدم تعادل را بوجود آورد.

در اين هنگام يكي از دانشجويان در اعتراض به اين سخنان رئيس مجلس خطاب به وي گفت: بحث هاي تاريخي را كنار بگذاريد در مورد شرايط موجود در كشور صحبت كنيد.

لاريجاني نيز در پاسخ به اين اعتراض يادآور شد: اينكه شما در چه مرحله اي به اين ظرفيت علمي رسيديد دستاورد كمي نيست. كشورهاي منطقه هيچ وقت به اين مرزها نزديك نشدند ايران در اين زمينه پيشرو بود.

وي با اشاره به فروپاشي شوروي ادامه داد: پس از فروپاشي شوروي وگسترش سياست آمريكا در مديريت دنيا همه كشورهاي قدرتمند نيز تسليم اين ظرفيت آمريكا شدند و تنها انقلاب اسلامي بود كه در مقابل گسترش اين فكر آمريكا مقاومت كرد. همين مقاومت باعث شد شرايط منطقه عوض شود فكر مديريت واحد جهاني شكست خورد اما حركتي كه ايران بوجود آورد ارزشمند بود ايران صحنه را تغيير داد.

رئيس مجلس گفت: از ويژگي هاي انقلاب اين بود كه تلاش شد مناسبات مديريتي با مختصات و ضوابط ديني سامان داده شود كه البته در برخي زمينه ها هنوز احتياج به كار است.

وي تاكيد كرد: ما امروز نيازمند يك نگاه عميق به توسعه عقلانيت اسلامي هستيم. به جاي شعار و اين حزب و آن حزب احتياج داريم از نيازهايمان مطلع شويم. دعواهاي حيدري نعمتي مشكلاتمان را حل نمي كند. در بعد اقتصادي داشتن تئوري اقتصادي كه بتواند مطابق آيين مقدس اسلام باشد و توسعه شتابان را دنبال كند ضروري است.

رئيس مجلس تصريح كرد: آنچه انقلاب اسلامي طلب كرد اين است كه چطور در برخورد با چالش ها در داخل و صحنه بين الملل با نگاه نوين اسلامي كه عقلانيت اصلامي است رفتار كنيم. اگر مي خواهيم قدرت برتر منطقه باشيم بايد برخي زير ساختارها را آماده كنيم يك مديريت توانمند نياز است تا اين ظرفيت با بالفعل كند.

وي با تاكيد بر اينكه برخي امور ديواني بايد با كمك دانشگاه به اين مهم بپردازد گفت: در مجلس شوراي اسلامي يكي از استراتژي هايي كه دنبال مي كنيم اين است كه برخي پايه هاي اداري كشور را بر اساس پايه عقلانيت اسلامي بنا كنيم اين كار بايد با تامل صورت گيرد و با آرامش توام باشد با كار عجولانه نمي شود كار تئوري را سامان داد .تلاش مجلس اين است كه به مكانيزم استفاده از نخبگان فكر شود.

رئيس قوه مقننه با تاكيد بر اينكه نهله هاي سياسي مختلف در مجلس خيلي اهل شعار نيستند، يادآور شد: مجلس هشتم گرايشات مختلف دارد اما از ظرفيت پختگي خوبي برخوردار است و نمايندگان اهل فكر هستند در اين مجلس سعي شده از دعواهاي بيهوده دوري شود. نمونه آن توجه به بحث خشكسالي در كشور است كه هر دو جريان نگاه واحدي به موضوع داشت در اين نگاه دسته بندي سياسي وجود نداشت.

لاريجاني تاكيد كرد: حتي در بحث طرح تحول اقتصادي مجلس نظر دارد و بر اين اساس كميسيون ويژه را تشكيل داد كه هم اصلاح طلبان در آن عضو هستند و هم اصولگرايان. زماني هم كه گزارش مي دهند ازنظرات اين كميسيون احساس دعواهاي سياسي ندارم و اين نكته اي است كه از ابتدا در مورد مجلس تاكيد مي كردم كه اگر مجلس دور نگر باشد بايد هر چه بيشتر از امور پيراموني و دعواهاي خرد سياسي پرهيز كند و به متن نيازهاي كشور بپردازد. امروز به نظام اقتصادي پرتحرك نيازمند هستيم و شرط كمك مجلس به قوا و ديگر مجموعه ها اين است كه پيشنهاداتي كه به مجلس ارائه مي شود مطابق نيازهاي مردم باشد. طرح و لايحه اي كه تورم زا باشد نمي پذيريم در كنار آن از طرح و لايحه اي كه به توليد كشور كمك كند استقبال مي كنيم با هيچ طرح يا لايحه اي هم دعوا نداريم نگراني ما تورم خيزي طرح يا لايحه است.

رئيس مجلس با اشاره به پيامدهاي اجراي طرح تحول اقتصادي يادآور شد: هم اكنون نرخ تورم 20 درصد است اگر اين طرح ظرفيت 60-70 درصد تورم اضافي را داشته باشد جواني كه امروز با حقوق 400-500 هزار تومان زندگي مي كند در آن زمان بايد با حقوق يك ميليون تومان زندگي خود را سپري كند. اگر چه ماهانه نيز به او خانواده اش 50-60 هزار تومان هم پرداخت شود بنابراين آمادگي ما زماني است كه بتوانيم تورم را كنترل كنيم.

وي افزود: برخي از اين مولفه ها ممكن است راه حل داشته باشد اما اگر با عجله اجرا شود ممكن است نتيجه ندهد مثلا اينكه به نحوي بتوانند حامل هاي انرژي را از فضاي يارانه اي آزاد كنند حرف متيني است اما چگونه اجرا خواهد شد؟! نبايد به يك مرتبه به مردم فشار آيد.

رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه اصل موضوع را قابل مطالعه مي دانيم گفت: در عين حال تعجيل را مناسب نمي دانيم بدون احساسات بايد به متن موضوع توجه شود. نگراني مجلس همين است در مجلس ممكن است گام هاي خود را آهسته برداريم اما تلاش مي كنيم با مجموع كار كارشناسي نيازهاي كشور گامهاي متناسب برداريم.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن