تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820464122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به سياست هاي شكست خورده آمريكا در قبال كره شمالي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به سياست هاي شكست خورده آمريكا در قبال كره شمالي
پكن- نگاهي به تحولات اخير در مساله هسته اي شبه جزيره كره ، از شكست سياست هاي يكجانبه آمريكا در قبال كره شمالي حكايت دارد.


دولت " جرج بوش " رييس جمهور آمريكا چند سالي است با سياست هاي متناقض درصدد حل مساله هسته اي شبه جزيره كره بر اساس تامين منافع توسعه طلبانه واشنگتن در منطقه است اما تاكيد دوباره كره شمالي بر راه اندازي پايگاه ها ومراكز هسته اي حساس اين كشور نشان مي دهد " بوش " در اين زمينه ناموفق عمل كرده است .
سفر اخير " كريستوفر هيل " مذاكره كننده ارشد هسته اي آمريكا به منطقه و به كره شمالي و گفت و گوهايش با مقام هاي پيونگ يانگ بدون آنكه نتيجه مثبتي داشته باشد به پايان رسيد.
آمريكا تمايل دارد در شرايط فعلي كره شمالي برنامه راستي آزمايي خود را ادامه داده و اين رژيم را حفظ كند و اين در حالي است كه كره شمالي از اينكه نامش از فهرست كشورهاي به اصطلاح حامي تروريسم آمريكا حذف نشده ناخرسند است .
از سال 2003 ميلادي بارها طرفين برسر ميز مذاكرات شش جانبه در پكن گردهم آمدند اما حضور نيروهاي نظامي آمريكا در منطقه و تحريم هاي مالي اين كشور عليه كره شمالي و همچنين دستيابي كره شمالي به سلاح هسته اي موضوعاتي است كه هرگز مسير توافق را براي دو طرف هموار نكرده است .
در واقع از آنجا كه آمريكا 28 هزار و 500 نيروي نظامي خود را همراه با سلاح هاي پيشرفته در منطقه مستقر كرده و در زمينه بانكي و مالي نيز كره شمالي را در محاصره اقتصادي قرار داده و همواره سعي در تخريب روابط كره شمالي با كره جنوبي و ژاپن داشته ديوار بي اعتمادي بلندي ميان دو كشور شكل گرفته است .
از سوي ديگر تحركات جاسوسي و نظامي آمريكا در منطقه شبه جزيره كره همواره بر اين بي اعتمادي افزوده است . كره شمالي هر ماه گزارشي از اين تحركات منتشر مي كند و بررسي هاي آمار نشان مي دهند هواپيماهاي جاسوسي امريكا سالانه بيش از دو هزار سورتي پرواز شناسايي برفراز خاك كره شمالي انجام مي دهند.
همچنين برگزاري دهها رزمايش نظامي مشترك ميان آمريكا و كره جنوبي در منطقه شبه جزيره كره از ديگر عواملي است كه همواره بر بي اعتمادي ميان طرفين دامن زده است به گونه اي كه كره شمالي بارها اعلام كرده است تا اين تحركات نظامي ادامه يابد دسترسي به هرگونه راه حلي براي حل بحران در منطقه شبه جزيره كره امكانپذير نيست.
كره شمالي در چند ماه گذشته با توافق مقام هاي چين سعي كرد اين بي اعتمادي را برطرف كند اما زماني كه آمريكايي ها حاضر به انجام تعهدات خود مبني بر ارسال سوخت به اين كشور و حذف نامش از فهرست كشورهاي حامي تروريسم نشدند كره شمالي بار ديگر اعلام كرد برنامه هسته اي خود را از سر مي گيرد .
براي كره شمالي آنچه به اثبات رسيده است اينكه دولت " بوش " بعيد است تا پايان دوره زمامداري خود براي انجام تعهداتش گام بلندي بردارد و به همين سبب پيونگ يانگ نيز را ملزم به اجابت درخواست هاي يكجانبه آمريكا مبني بر استمرار راستي آزمايي نمي داند.
بن بست در مناسبات آمريكا و كره شمالي و عدم عادي سازي روابط رسمي آنها و همچنين تناقض در سياست هاي آمريكا در برخورد با مساله هسته اي كره شمالي و ارسال سلاح هاي پيشرفته آمريكا به كره جنوبي و برگزاري رزمايش هاي مشترك ميان سئول و واشنگتن همگي از مسايلي است كه سفر " هيل " به منطقه را با شكست سختي مواجه ساخت .
اين در شرايطي است كه به گفته مقام هاي كره جنوبي برگزاري نشست تازه شش جانبه پكن براي حل مساله هسته اي شبه جزيره كره نيز به دليل سياست هاي خصمانه آمريكا برضد كره شمالي و ابراز تمايل نداشتن پيونگ يانگ براي حضور در اين گفت و گوهاي بي نتيجه ، در هاله اي از ابهام است و بعيد است طرفين بدون توافق و انعطاف پذيري در آينده نزديك چنين نشستي را برگزار كنند و كره شمالي سياست صبر كن و نظاره گر باش را دنبال مي كند تا دولتي منعطف تر با سياست هاي تازه براي حل مساله هسته اي شبه جزيره كره در آمريكا روي كار بيايد .
آساق/275/2100
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن