تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813108099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌ امضاء تفاهم‌نامه همكاري مشترك بين وزارت تعاون و آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ‌ امضاء تفاهم‌نامه همكاري مشترك بين وزارت تعاون و آموزش و پرورش
خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش و وزير تعاون، تفاهم‌نامه همكاري مشترك امضا‌ كردند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس‌، عليرضا علي‌احمدي وزير آموزش و پرورش در ديداري كه با محمد عباسي وزير تعاون داشت،‌ تفاهم‌نامه همكاري مشترك با اين وزراتخانه را امضا‌ كرد.
‌متن ‌اين تفاهمنامه به اين شرح است:
به منظور تحقق سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري «مدظله العالي» و اهداف بخش تعاوني در اقتصاد جمهوري اسلامي ايران و همچنين فراهم شدن زمينه كاهش حجم تصدي‌گري دولت از طريق ايجاد و گسترش شبكه‌هاي تعاوني (مصرف، مسكن، اعتباري، خدمات و آموزشگاهي) براي ارايه خدمات مطلوب به فرهنگيان عضو تعاوني‌ها و ارايه خدمات آموزشي توسط فرهنگيان، اين تفاهم‌نامه بين وزارتخانه‌هاي تعاون و آموزش پرورش تنظيم مي‌گردد كه پس از امضا لازم‌الاجرا مي‌باشد.

* موضوعات و حوزه‌هاي همكاري مشترك:

1. توسعه و گسترش فرهنگ و روحيه تعاون در سطح مدارس با تشكيل تعاوني‌هاي آموزشگاهي، طي يك برنامه زمان‌بندي سه ساله، با حمايت و همكاري رسانه ملي (صدا و سيما)‌ و با فضاسازي آموزش و پرورش در واحدهاي آموزشي و مساعدت مالي دو وزارتخانه.
2. بهره گيري از ظرفيت‌ها و مزاياي بخش تعاون جهت رفع مشكلات و نيازهاي جامعه فرهنگيان از طريق تجديد ساماندهي و بهبود وضعيت فعاليت تعاوني‌هاي مصرف، مسكن و اعتبار فرهنگيان.
3. همكاري در تهيه طرح و صدور مجوز تعاوني‌هاي فرهنگيان به منظور واگذاري مراكز آموزشي رفاهي ، بهداشتي، درماني و بخشي از مدارس به تعاوني ها طي يك برنامه مدون چهار ساله كه از سوي كميته مجري طرح حداكثر ظرف سه ماه دستور‌العمل اجرايي آن تهيه و بلافاصله پس از تصويب جهت اجرا ابلاغ خواهد شد وزارت آموزش و پرورش از سال جاري تمام يا بخشي از فعاليت‌هاي مدارس دولتي (حداقل 5 درصد واحدهاي آموزشي) را به تعاوني هاي موجود فرهنگيان يا تعاوني هاي جديدالتاسيس واگذار خواهد كرد، همچنين وزارت آموزش و پرورش تجهيزات و فضاي آموزشي نوبت دوم واحدهاي آموزشي
(آموزشكده‌ها، هنرستان‌ها و ....) خود را با هماهنگي وزارت تعاون در اختيار تعاوني‌هاي فرهنگيان قرار داده تا از طريق آن‌ها بهره‌برداري گردد.
4. ارتقاء سطح دانش و مهارت اعضاء هيات مديره تعاوني‌هاي فرهنگيان با انجام دوره‌هاي آموزشيو تدوين يا اصلاح مقررات معطوف به صلاحيت‌هاي تخصصي و تجربي.
5. فعال نمودن تعاوني‌هاي مسكن فرهنگيان به شكلي كه در كنار طرح تعاوني‌هاي مسكن مهر بتوان مشكل قريب به 350 هزار فرهنگي فاقد مسكن را طي برنامه 5 ساله با هماهنگي دو طرف مرتفع نمود.
6. وزارت تعاون كليه فرهنگياني كه در قالب طرح ملي تعاوني هاي مسكن مهر در اقصي نقاط كشور ثبت نام نموده‌اند را با اولويت و در اسرع وقت پالايش نموده و در قالب تعاوني‌هاي مسكن مهر جديد يا تعاوني هاي موجود سازماندهي و به سازمان‌هاي مسكن و شهرسازي استان‌ها معرفي خواهد كرد.
7. دو طرف توافق كرده‌اند آن دسته از تعاوني‌هاي مسكنو مصرف فرهنگيان كه به دليل ضعف عملكرد هيات مديره دچار بحران مالي، حقوقي و قضاييي شده‌اند شناسايي شده و در چارچوب مقررات بخش تعاوني به وضعيت آنها رسيدگي شود.
8. وزارت آموزش وپرورش با رعايت ضوابط،‌ظرف سالجاري و سال آتي آن دسته از فروشگاه‌هاي تحت اختيار تعاوني هاي مصرف فرهنگيان كه قابليت تبديل شدن به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي تعاوني‌هاي معلم يا غير آن را دارند با استفاده از شيوه‌هاي قانوني منجمله اجاره به شرط تمليك به تعاوني‌هاي مذكور واگذار خواهد كرد و در اين راستا وزارت تعاون تمهيدات قانوني و تسهيلات لازم را جهت تشكيل و تسهيل روند امور فراهم خواهد نمود.
9. دو طرف از تاسيس و توسعه شركت‌هاي تعاوني اعتبار قرض‌الحسنه فرهنگيان در سطوح ستادي، استاني و شهرستاني جهت جايگزين كردن فعاليت صندوق‌هاي وام ضروري به منظور اعطاي تسهيلات به فرهنگيان حمايت مي‌كنند.
10.دو طرف از تاسيس تعاوني هاي ويژه براي واگذاري سرويس رفت و آمد مدارس و اعطاي تسهيلات اعتباري براي تهيه خودرو به اعضاي تعاوني اياب و ذهاب دانش آموزان حمايت مي‌كنند.
11.منابع مالي مورد نياز اجراي اين تفاهم‌نامه عبارتست از منابع وجوه اداره شده،‌كمك‌هاي فني و اعتباري و كمك‌هاي بلاعوض وزارت آموزش و پرورش و منابع صندوق تعاون و منابع تسهيلات تكليفي سرمايه در گردش بانكي قوانين بودجه كل كشور(سهم وزارت تعاون) كه با تعامل دو طرف اختصاص خواهد يافت.
12. به منظور انجام هماهنگي و پيگيري متن اين تفاهم‌نامه، كميته مشتركي در سه سطح كشوري، استاني و شهرستاني ظرف سالجاري تشكيل خواهد شد.بديهي است چنانچه هر يك از موارد مطرح شده در اين تفاهم‌نامه نيازمند تهيه، تدوين و ابلاغ دستو‌ر‌العمل اجرايي يا شيوه‌نامه جديدي باشد با هماهنگي واحدهاي كارشناسي طرفين در قالب كميته‌هاي تخصصي پيش بيني و جهت ساماندهي وضعيت هر يك از تعاوني‌هاي موضوع اين تفاهم‌نامه اجرا خواهد شد. در صورت نياز به تدوين تصويب نامه هيات وزيران ، اين كميته پيشنهاد لازم را براي سير مراحل بعدي تدوين خواهد كرد.
اين تفاهم‌نامه در يك مقدمه و «12» بند و در دو نسخه كه اعتبار يكسان دارند در تاريخ 15/7/87 به امضاء طرفين رسيد.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 594]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن