تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804632685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تابستان سينما ـ 4: چهره‌ها /تلاش سينماگران جوان براي تثبيت جايگاه و ادامه حضور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تابستان سينما ـ 4: چهره‌ها /تلاش سينماگران جوان براي تثبيت جايگاه و ادامه حضور
فيلمسازان جوان سينماي ايران تابستان 87 را با اقدام به توليد، ساخت و كليد زدن پروژه‌هاي جديد خود گذراندند و برخي هم در اين مسير رسانه‌هاي ديگر را ترجيح دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمين مرور فعاليت چهره‌هاي سينماي ايران در فصل تابستان به فيلمسازاني اختصاص پيدا كرده كه هر چند جوان و تازه‌كار هستند اما در همين آثار زبان و سبك ويژه و مستقل خود را پيدا كرده و حضوري تأثيرگذار در سينماي ايران داشته‌‌اند.

در كارنامه برخي از اين كارگردانان فيلم‌هاي به نمايش درنيامده را مي‌توان مورد توجه قرار داد كه سيماي گاه معترض امروز آنها را توجيه مي‌كند. در اين ميان فيلمسازي هم هست كه تنها با يك فيلم و حاشيه‌سازي‌ پس از آن، جنجال حاشيه و متن را كنار هم قرار داده و همچنين فيلمسازي كه ...

مسعود ده‌نمكي تابستان را مانند بهار روي خط خبرسازي براي پروژه جنجالي "اخراجي‌ها 2" پشت سر گذاشت. اين فيلمساز با حضور در دومين همايش فوتبال و رسانه در تيرماه به بيان ديدگاههاي خود در خصوص مديريت فوتبال و نقش اين ورزش در جامعه پرداخت.

همچنين تيرماه "اخراجي‌ها" براي چندمين بار از رسانه ملي پخش شد كه ارتباط اين فيلمساز را با مخاطبان تلويزيوني برقرار كرد. در اين مدت ده‌نمكي در گفتگوهاي متعدد از آغاز توليد "اخراجي‌ها 2" پس از ماه رمضان خبر داد و هر بار به فهرستي بلندبالا از بازيگران فيلم اشاره كرد كه در حال حاضر مشغول دورخواني فيلمنامه هستند.

روزنامه لس‌آنجلس تايمز نيز در تحليلي تازه با اشاره به بالا گرفتن تنش‌ها ميان ايران و آمريكا بر سر موضوع هسته‌اي ايران "اخراجي‌ها" را حامل پيام هشدارآميز براي آمريكا دانست و نوشت كه اين فيلم نشان داد حتي برخي از همين جوانان به ظاهر غير مذهبي در دفاع از كشورشان مقابل هر دشمني خواهند ايستاد.

مسعود ده‌نمكي در مراسم تقدير از فعالان مبارزه با قاچاق فيلم

بيژن ميرباقري بهار را با كليد زدن سومين فيلمش "دوزخ، برزخ، بهشت" با حضور مهتاب كرامتي، مسعود رايگان، علي مصفا، مسعود كرامتي، آتيلا پسياني، پريوش نظريه، امير آقايي و رحيم نوروزي آغاز كرد و توانست نيمه تيرماه كار را به پايان برساند.

اين فيلم به گفته ميرباقري با دو كار قبلي او تفاوت داشته و از نظر ساختاري به فيلم كوتاه "زير پلك" كه در جشنواره فيلم كوتاه سال گذشته به نمايش درآمد، نزديك است. داستان اين فيلم غيرخطي و اپيزوديك است و داستان‌هاي هر اپيزود در عين ارتباط با هم روايت‌هايي مستقل را دنبال مي‌كند.

اپيزود اول درباره زوجي است كه از هم جدا شده‌اند، اپيزود دوم مردي را به تصوير مي‌كشد كه از گذشته‌هاي خود ياد مي‌كند و اپيزود سوم داستان زني است كه كارهاي همسرش را پس از مرگ انجام مي‌دهد. اين فيلم هماكنون در مرحله ساخت موسيقي و صداگذاري قرار دارد و ميرباقري قصد دارد آن را به بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر برساند.

ميرباقري همچنين موفق شد پس از دريافت پروانه نمايش دومين فيلمش، آن را اكران عمومي كند. "روز برمي‌آيد" كه در بيست و پنجمين جشنواره فجر به نمايش درآمد از چهارشنبه 13 شهريورماه در گروه سينمايي آزاد اكران شد و پس از 21 روز نمايش حدود 000/000/13 تومان فروش داشته است.

سامان مقدم كه فصل بهار را با خبرسازي پنجمين فيلمش گذراند، در تابستان توانست آن را به مرحله‌اي جديد وارد كند. "صد سال به اين سال‌ها" كه موفق به نمايش در بيست و ششمين جشنواره فجر نشده و اصلاحيه‌هاي متعدد به آن وارد شد، بالاخره توانست با اگر و اماهاي بسيار در دوازدهمين جشن سينماي ايران براي داوران جشن به نمايش درآيد.

اين فيلم با وجود آماده نشدن پروانه نمايش (و برخلاف قوانين اعلام شده) مورد داوري قرار گرفت. البته "صد سال به اين سال‌ها" با نامزد شدن در شش رشته نتوانست جايزه‌اي را به خود اختصاص دهد، اما اين نتيجه را براي مقدم در پي داشت كه با لحاظ كردن اصلاحيه‌ها بتواند فيلم را به اكران عمومي نزديك كند.

مقدم كه قرار بود فيلم سينمايي "سن پترزبورگ" را با فيلمنامه‌اي از پيمان و مهراب قاسمخاني مقابل دوربين ببرد و در بهار هم از همراهي با اين پروژه خبر داده بود، براي ساخت يك مجموعه تلويزيوني از اين فيلم صرفنظر كرد. "راه شيري" مجموعه‌اي است كه به تهيه‌كنندگي رامين عباسي‌زاده توليد مي‌شود و دومين تجربه تلويزيوني مقدم پس از "پريدخت" است.

اين مجموعه كه براي گروه فيلم و سريال شبكه دو ساخته مي‌شود روايتي متفاوت داشته و در 78 قسمت 35 دقيقه‌اي براي پخش هر شبي از شبكه دو در نظر گرفته شده است. اين مجموعه با مشاركت سازمان بهزيستي نگاهي متفاوت به آسيب‌هاي اجتماعي دارد و هماكنون در مرحله پيش‌توليد به سر مي‌برد.

از فعاليت هاي جديد مقدم در تابستان اينه او آنونسي متفاوت براي فيلم "سه زن" به كارگرداني منيژه حكمت ساخته كه در سينماها پخش مي‌شود. در اين آنونس به روش تبليغ منفي بازيگران فيلم از مخاطبان مي خواهند به ديدن اين فيلم نروند! و در نوع جذابيت هايي خاص دارد.

عليرضا اميني كه فصل بهار هفتمين فيلم سينمايي خود را به تهيه‌كنندگي حسين صابري تا آستانه كليد زدن پيش برد، به دليل مشكلات مالي حضور در عرصه سينما را به تعويق انداخت. "هفت دقيقه تا پائيز" با فيلمنامه عليرضا نادري و حضور نيما شاهرخشاهي، محسن طنابنده، بهاره افشاري، جمشيد هاشمپور، پانته‌آ بهرام، آهو خردمند و ... متوقف شد.

مردادماه تهيه‌كننده فيلم از حمايت بنياد سينمايي فارابي از توليد اين پروژه و كليد خوردن فيلم در اواخر شهريور خبر داد كه هنوز محقق نشده است. اميني در يكي از آخرين گفتگوهاي خود سينماي فرهنگي را در حال مچاله شدن دانست و اعتراض‌هاي دامنه دار سينماگران به وضعيت حال حاضر اكران را دال بر حاكميت اين شرايط در سينماي ايران دانست.

وي گفت: وضعيت سينماي فرهنگي در ايران به گونه‌اي پيش مي‌رود كه فيلمسازان مستقل را به سوي توليد آثار تجاري سوق مي‌دهد. اميني چند روز بعد اين اظهار نظر را تعديل كرد و از ساخت فيلم تلويزيوني "همان روز"‌ خبر داد. فيلمسازي كه به نظر مي‌آيد با مشكلات ايجاد شده براي توليد پروژه سينمايي "هفت دقيقه تا پائيز" جايي مناسبتر از تلويزيون نيافته است.

"همان روز" با نقش‌آفريني ليلا اوتادي و پولاد كيميايي در مراحل پاياني ساخت به سر مي‌برد و پس از اتمام كار مستقيماً از سوي انتشارات سروش وارد شبكه نمايش خانگي مي‌شود. اين فيلم با فيلمنامه‌اي از اصغر عبداللهي ماجراي زن و شوهري است كه در آستانه طلاق به مرور خاطرات خود مي‌پردازند.

تازه‌ترين فيلم سينمايي اميني "استشهادي براي خدا" كه در جشنواره بيست و ششم به نمايش درآمد، چند حضور جهاني دارد كه از آن جمله مي‌توان به دهمين جشنواره ريودوژانيرو اشاره كرد. حضور نداشتن اين فيلم در دوازدهمين جشن خانه سينما حاشيه‌هايي را ايجاد كرد كه البته به درخواست صاحبان فيلم و در پي پر نكردن فرم شركت در جشن بوده است.

عبدالرضا كاهاني كه فصل بهار موفق به گرفتن پروانه ساخت سومين فيلمش شده بود، با كليد زدن "بيست" توانست مقارن با پايان تابستان ساخت آن را به پايان برساند. اين فيلم با بازي مهتاب كرامتي، عليرضا خمسه، پرويز پرستويي، حبيب رضايي، مهران احمدي و فرشته صدرعرفايي درباره يك تالار پذيرايي است كه تعدادي كارگر در آن مشغول به كارند.

"بيست" به تهيه‌كنندگي پوران درخشنده هماكنون در مرحله تدوين به سر مي‌برد و كاهاني قصد دارد پس از پايان توليد اين فيلم، جديدترين اثر خود را سال آينده ميلادي با عوامل خارجي در كشور ارمنستان كليد بزند. اين كارگردان همچنين مشغول تحقيق و پژوهش مستند "فيروزه" به تهيه‌كنندگي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي است كه اواخر پائيز كليد مي‌خورد.

از حضور جهاني فيلم‌هاي كاهاني مي‌توان به نمايش "آدم" از 11 تا 17 مرداد در جشنواره تريوندروم هند و حضور "آن‌جا" از 13 مهر تا 12 آبان در دانشگاه هنر شيكاگو، 24 آبان تا 10 آذر در موزه هنرهاي زيباي بوستن آمريكا و چهل و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم تسالونيكي اشاره كرد كه از 24 آبان تا سوم آذر در يونان برگزار مي‌شود.

ماني حقيقي فصل بهار را با پيگيري نمايش و جلسات نقد و بررسي "كنعان" و همچنين نخستين نقش‌آفريني در فيلم "درباره الي..." اصغر فرهادي پي گرفت. فيلم فرهادي نيمه تيرماه در شمال كشور به پايان رسيد و هماكنون در آخرين مراحل آماده سازي نهايي به سر م‌ برد.

"كنعان" سومين ساخته حقيقي پس از "آبادان" و "كارگران مشغول كارند" است كه در دو بخش مسابقه سينماي ايران و بين‌الملل بيست و ششمين جشنواره فجر به نمايش درآمد و از ناكامان بزرگ بود. حقيقي هرچند تصميم داشت اين ناكامي را در دوازدهمين جشن سينماي ايران جبران كند اما باز هم ناكام ماند.

"كنعان" با حضور محمدرضا فروتن، ترانه عليدوستي، افسانه بايگان و بهرام رادان اكران عيد فطر گروه سينمايي آزادي را به خود اختصاص داده و از دهم مهرماه به نمايش عمومي درآمده است. مصطفي شايسته تهيه‌كننده فيلم در يكي از آخرين گفتگوهايش از تلاش براي اكران همزمان "كنعان" در تهران و كشورهايي چون آمريكا و كانادا خبر داده است.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن