تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819648629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي دركنفرانس مشترك با وزيرخارجه ونزوئلا:ميلياردها دلار توافقنامه با ونزوئلا امضا شده استاگربراي ارسال سوخت تضمين هم بدهند،غني‌‏سازي رامتوقف نمي‌‏كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: متكي دركنفرانس مشترك با وزيرخارجه ونزوئلا:ميلياردها دلار توافقنامه با ونزوئلا امضا شده استاگربراي ارسال سوخت تضمين هم بدهند،غني‌‏سازي رامتوقف نمي‌‏كنيم


تهران- خبرگزاري كار ايران
وزير امور خارجه گفت: امروز كساني كه با تكيه بر ملت‌‏ها و با نگاه مستقل به صحنه انتخابات آمريكايي لاتين وارد مي‌‏شوند، مورد توجه افكار عمومي قرار مي‌‏گيرند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" منوچهر متكي در كنفرانس مشترك خبري با «نيكلاس با دارو» همكاري ونزوئلايي خود با اشاره به مذاكرات دو جانبه طرفين اظهار داشت: تحولاتي كه در حوزه آمريكاي لاتين فلسطين و قفقاز بود را مرور كرديم، دو طرف ديدگاه مشتركي در زمينه صلح، ‌‏عدالت و ثبات در جهت اراده ملت‌‏ها دارند و روساي جمهور دو كشور فرصت‌‏هاي جديدي را فراهم كردند.
متكي افزود: سفرآقاي"با دارو"به تهران در راستاي ادامه مشورت‌‏هاي دوكشور پيرامون موضوعات دوجانبه و تحولات سياسي و بين‌‏المللي دو منطقه مهم آمريكايي لاتين و خاورميانه بود.
وي در ادامه اضافه كرد: آقاي «بادارو» ملاقات مفصلي با وزيرصنايع كشورمان براي پيگيري مطالباتي كه روساي‌‏جمهور دوكشور در تماس تلفني داشتند، برگزار كردند و قرار شد كميته‌‏اي براي پيگيري فعاليت‌‏هاي صنعتي تشكيل شود تا موانع گوناگون را از سر راه بردارد.
وزير امور خارجه ايران گفت: ايران و ونزوئلا از ظرفيت‌‏هاي مختلفي در حوزه‌‏هاي بانكي، صنعتي و انرژي برخوردارند كه در پروژه‌‏هاي گوناگون ميلياردها دلار توافق‌‏نامه امضا شده است.
متكي تاكيد كرد: روابط دو كشور نشان دهنده گام‌‏هاي بلندي است كه دو كشور براي گستردگي ارتباط خود بر مي‌‏دارند.
اگر براي ارسال سوخت تضمين هم بدهند غني سازي را متوقف نمي‌‏كنيم
وزير امور خارجه گفت: اگر هم تضمين براي ارسال سوخت هسته‌‏اي به ايران داده شود ما غني سازي را متوقف نخواهيم كرد.
منوچهر متكي درپاسخ به اين سوال كه اگر تضمين سوخت هسته‌‏اي به ايران داده شود ايران غني‌‏سازي را متوقف خواهد كرد؟ اظهار داشت: خير. ما يك بار قول كشورهاي مختلف را براي همكاري با كشورمان براي فعاليت صلح آميز هسته‌‏اي تجربه كرديم اما بدقول‌‏ترين آنها آمريكا بود.
وي افزود: آمريكايي‌‏ها 51 سال پيش يعني سال 1957 متعهد شدند با ساخت نيروگاهي 20 هزار مگاوات برق هسته‌‏اي براي ما توليد كنند اما اين قول آنها هيچگاه محقق نشد.
متكي گفت: دولت جمهوري اسلامي ايران بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي موظف به توليد 20 هزار مگاوات برق از طريق نيروگاه هسته‌‏اي است و ساخت اين نيروگاه‌‏ها ميليارد‌‏ها دلار سرمايه‌‏گذاري نياز دارد اما تجربه تاريخي و عملكرد شركاي سابق ما ثابت كرده كه بايد با تدبير دراين زمينه عمل كنيم وتدبير جمهوري اسلامي ايران كه تغييرپذير هم نيست، توليد سوخت هسته‌‏اي براي نيروگاه‌‏هايش مي‌‏باشد.
وزيرامورخارجه تصريح كرد: ايران درصورتي كه سوخت هسته‌‏اي را توليد كند، نياز خود و احياناً ديگر كشورها را نيز تامين مي‌‏نمايد و در اين زمينه مصمم به خودكفا شدن است.
متكي اضافه كرد: براساس قوانين و حقوق مصرحه در NPT مصمم هستيم تا خودكفايي كامل به فعاليت صلح آميز هسته‌‏اي ادامه دهيم و البته تضمين عملي مي‌‏دهيم زماني كه توليد سوخت ما كامل شد، همه كشورهايي كه نياز داشته باشند سوخت‌‏شان را تامين نماييم.
با كشورهاي دوست، همكاري نظامي داريم
در اين كنفرانس مطبوعاتي مشترك "نيكلاس بادارو" از همكاري نظامي ونزوئلا با كشورهاي دوست خبر داد وگفت: علاوه برفرانسه با كشورهاي دوست، همكاري نظامي داريم پرواز هواپيماهاي روسيه، مانور مهم مشتركي بود كه در سال جاري برگزار كرديم.
وزير خارجه ونزوئلا از حضور ناوگان روسي در منطقه خودشان در ماه دسامبر خبر داد و افزود: حضور ناوگان روسي در راستاي تقويت ناوگان ما است چرا كه آمريكا از 5 سال پيش سعي كرد ونزوئلا را تحريم نظامي كند.
بادارو تصريح كرد: آمريكايي‌‏ها معتقد بودند كه ونزوئلا يك كشور نفت خيز است و نيازي به تكنولوژي نظامي ندارد و حتي از فروش قطعات يدكي هواپيما نيز به ما خودداري مي‌‏كردند و حتي قصد داشتند از نيروي نظامي ما بكاهند اما ما با روسيه و ديگر كشورهاي دوست در جهان توافقات نظامي برقرار كرديم.
وي اضافه كرد: آمريكاي لاتين در يك دوره خاص از استقلال خود به سر مي‌‏برند لذا سال 2008 سال مهمي براي تثبيت استقلال در آمريكاي لاتين بود و ما توانستيم انحصار آمريكايي‌‏ها را در اين منطقه بشكنيم.
وزير امور خارجه ونزوئلا با اشاره به جايگاه تاريخي ايران گفت: موضع ايران براي تحقق عدالت قابل تامل است، ايران كشوري است كه از طريق يك انقلاب مردمي بوجود آمده و سال‌‏هاست كه در برابر دشمني امپرياليسم ايستادگي مي‌‏كند.
وي افزود: پروژه‌‏هاي اقتصادي زيادي با ايران داريم و در راه ساخت كشتي راني مشترك هستيم. ايران تكنولوزي صنايع سنگين خود از جمله كارخانه تراكتورسازي را به ما منتقل كرد كه باعث پيشرفت كشاورزي در ونزوئلا شد و ما نيز آن را به كشورهاي ديگري مانند هائيتي و نيكاراگوا منتقل كرديم.
بادارو همچنين از ساخت كارخانه سيمان توسط ايران در ونزوئلا خبر داد.
وزير خارجه ونزوئلا با اشاره به بحران اقتصادي آمريكا گفت: امروز در جهان مشخص شده است مسايلي را كه احمدي نژاد و چاوز اعلام كردند، محقق شده است.
وي اضافه كرد: در حال حاضر قدرت‌‏هاي جديد جهاني در مناطق محروم در حال رشد است و ايران و ونزوئلا بايد روابط خود را تحكيم كنند.
پايان پيام

كد خبر: 449559
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن