تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816398230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبرنگار روس از شهر تهران !


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: موتور در تهران هم خودروی شخصی است، هم باری، هم تاکسی و حتی مینی بوس، حتماً صاحبان آن استفاده های دیگری نیز از آن بر حسب نیاز پیدا می کنند.

در خیابان های تهران همه جا می توان پایانه تاکسی موتوری ها را دید. از آنجایی که فارسی بلد نبودم، نتوانستم سر در بیاورم که آنها مثل تاکسی خطی کار می کنند و یا دربست و به هر مسیری می روند. در هر صورت نمی توان به یک چیز اعتراف نکرد و آن امتیاز قابل توجه این نوع خودرو به نسبت سایرین است، زیرا در آن می توان باد خورد و مثل باد گذشت. خیابان های تهران بیشتر اوقات شبانه روز دارای ترافیک هستند و موتورسواران حتی در بدترین اوضاع نیز می تواند حرکت کنند، البته برای رانندگان و پیاده ها نیز مشکل درست می کنند. البته در تهران به این عادت کرده اند و آن را چیز شگفت انگیزی نمی دانند. هر چند که من بعنوان یک تازه وارد در این شهر، گاهی دچار حس ترس توام با شگفتی از ویراژهای موتورسواران می شدم. بنظر می رسید که همه آنها اگر کارهای روزانه مزاحمشان نبود، می تواستند قهرمان نمایش های اکستریم موتورسواری شوند. احتمالاً برای خود آنها این هنر گستاخانه موتورسواری با ویراژ، چیز عجیبی به نظر نمی رسد. با این حال بین آنها روحیه رقابت نیز دیده می شود.

اما چیز بسیار شگفت انگیز این است که خانوادگی سوار موتور می شوند. بنظر می رسد که در صورت لزوم این موتور کوچک می تواند خانواده ای بزرگ را نیز -در صورتی که اعضای خانواده بتوانند خود را روی آن جای دهند- می تواند حمل کند. در تهران یک خانواده چهار نفره بدون سختی روی موتور سوار می شود: پدر جای راننده، بچه بزرگ روی باک بنزین و بچه کوچک بغل مادر که پشت پدر می نشیند. گاهی روی باک بنزین دو بچه نیز جای می دهند. بانوان زیبای تهرانی که با چادرهای سیاه روی موتور می نشینند، بسیار زیبا بنظر می رسند که در عین حال فرصت این راهم پیدا می کنند با چشمان درشت و سیاه خود نگاهی کرشمه آمیز به پیاده ها و سواره ها بیندازند.

شهر بانوان خوش سیما !

کمتر کسی از آنانی که درباره ایران می نویسد، به موضوع "زنان" اشاره نمی کند. من هم نمی توانم خودداری کنم. اما نمی خواهم روی جزئیات دینی و اجتماعی و آمار و پژوهش ها عمیق بشوم. هدف من توصیف برداشت هایم است.

مردم تهران بسیار جوان هستند و به محض اینکه وارد خیابان می شوی، این به چشم می خورد. باید گفت که زنان کمتر از مردان در خیابان نیستند. این در صورتی است که به ندرت می توان سیمای خانمی زشت و یا غیر جذاب را دید، کلاً چنین تصوری ایجاد می شود که وسط مسابقه زیبایی ایران قرار گرفته ای که تمامی دختران و بانوان زیبا را از سراسر کشور جمع کرده است. اما این طور نیست و این ها شهرنشینان عادی هستند.

شلوار همیشگی، چادر بلند سیاه و مانتو تا حدی اندام زنان را می پوشانند، اما نمی توانند نه زیبایی آنها و نه زیبایی قدم برداشتن زنانه را پنهان کنند، و در کل هاله ای از اسرار آمیزی و مرموزی ایجاد می کنند که بنظر من تنها بیشتر اثر گذار است. آری حقیقتاً همه دختران تهران با روسری هستند. اما حجاب کاملی که هم موها و هم گردن را بپوشاند را بر سر همه دیده نمی شود. می توان خانم های زیادی را دید که روسری کوچکی زیر چانه گره زده اند و یا شالی سبک و نازک روی سر انداخته اند که بیشترِ موها را باز می گذارد. نمی توانم بگویم که آیا این حجاب در گرمای تابستان برای آنان سختی آفرین است یا نه، اما به سلیقه من روسری چهره های زیبا را خراب نمی کند. بویژه که به زیبایی زنان کمی اسرار آمیزی اضافه می کند و این بیشتر توجه مردان را بخود جلب می کند. بخاطر همین فکر می کنم که دولت ایران با ممنوع ساختن بی حجابی و با تلاش برای ریشه کن سازی وسوسه و افسون گری، دقیقاً به اثر عکس رسیده اند.

و در عین حال من این را تشخیص دادم که علیرغم تمامی سختگیری ها، بانوان ایرانی حس نمی کنند که در قید هستند. یکبار من ناظر بودم که چگونه یک دختر جوان که پشت فرمان ماشینی پارک شده در خیابانی خلوت نشسته بود، با غرور و ناز سیگار می کشید. باری دیگر من شاهد جر و بحثی احتمالاً خانوادگی بودم که در یکی از مناطق آرام رخ داد. خانم در برابر چشمان من، سیلی های محکی به مرد همراه خود می زد که انگار به دلایلی پیش وی مقصر بود. پس از آن خانم روی برگرداند و دور شد. البته چند ده متری گذشت، ایستاد و منتظر شد که ببیند مرد چکار می کند. علیرغم اینکه خیلی دلم می خواست این صحنه را تا پایان ببینیم، مجبور بودم آنجا را ترک کنم که بی ادب جلوه نکنم.

باید گفت که مقامات ایران به خانم ها امکاناتی هرچه بیشتر برای کار و ترقی می دهند. زنان مشغول بکار را عملاً در تمامی موسسات می توان دید. جدیدترین کار هم تاکسی زنان است که تنها برای جابجایی خانم ها استفاده می شود و رانندگان آن نیز زنان هستند.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 327]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن