تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815644936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنرمندانه زندگي کن!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: زماني که با هنر، روبهرو ميشويم، مفهوم زيبايي به ذهن انسان خطور ميکند. اين زيبايي، به مبدأ و منشأ اصلي خود بر ميگردد، يعني خداوندي که خود، هنرمند است و زيباييهاي فراواني را در جهان خلقت و البته در بشرِ پُر رمز و راز نهفته است.
رنگآميزي طبيعت و فرصت حيات و زندگي دادن به انسانها، از هنرمنديهاي اين خالق تواناست. آري، زندگي، خود هنر است، اگر چه هنرهاي ديگر ميتوانند رنگ و بويي تازه و جاني دوباره به آن ببخشند.

جاي هنر در زندگي کجاست؟ بيشتر ما، هنر را محدود به يکسري موضوعات خاص ميدانيم، مثلاً نقاشي،سينما

امّا ميتوان هنرمندانه زندگي کرد و مانند هنرمند که به رنگ و تصويرها جان تازهاي ميبخشد، ما هم با گذشت و بخشش، به زندگيمان جان تازهاي بدهيم و براي بهبودي روابط و کسب موفّقيت، از آن بهره بگيريم.

گذشت، فرايندي است که مرحل? نخست آن، شفا و بهبودي ذهني فردِ بخشاينده است.
بخشش به معناي حقيقي، يعني رهايي از آزارهايي که باعث رنج و آزردن ما شده است، مثل: رها کردن نفرتي که در درون ما وجود دارد و حال ناخوشايندي به ما ميدهد.

بخشيدن، به مفهوم فراموشي و چشمپوشي نيست ،زيرا انسان نميتواند هيچ چيز را از حافظه ي خود پاک کند ، بلکه تنها ميتواند ببخشد و رها کند. گذشت، هنر والاي عقل است. براي رسيدن به آن، ابتدا بايد خود را بشناسيم و توان بخشيدن خود را داشته باشيم، تا بتوانيم از بدانديشي و سوءظن نسبت به شخصي که ما را آزار داده است، رها شويم. اغلب ما، بخشش را کاري سخت و دشوار ميپنداريم، امّا براي راحت بخشيدن، لازم است بدانيم که هيچ انساني کامل نيست و هم? آدميان، ممکن است در طول زندگي، دچار اشتباهات فراواني شوند که براي رهايي و رسيدن به آزادي، گذشت و بخشش را ميطلبد.

گاهي اوقات حس ميکنيم که احساسات ناخوشايند ما، موجّه نيستند و يا از اين که آنان را تأييد کنيم، هراس داريم ،در صورتي که زماني قادر به بخشيدن هستيم که احساسات ناخوشايند خود را موجّه کنيم و اجازه دهيم رنجي را که براي آن بخشيدن لازم است، و نشئت گرفته از احساسات ناخوشايند ماست، احساس کنيم. البته اوج بخشيدن، زماني تحقّق ميپذيرد که هر دو طرف (طرف آزارديده و خطاکننده)، اين عمل را انجام دهند.

يادمان نرود که گذشت، قدرتِ رويارويي با افرادي است که باعث آزار ما شدهاند و دادن فرصت براي جبران و ايجاد تعهّد و حس مسئوليتپذيري است.
گذشت، بدون شک، واقعيتهاي مثبتي را در زندگي فردِ بخشنده در بر دارد. بخشش و گذشت، هنري است که هر فرد با اختيار کامل، آن را انجام ميدهد. هر انساني که عمل معجزهآساي بخشيدن را انجام ميدهد، هنري را ميآفريند که به واسطه ي آن، از رنجي که سالهاست گرفتارش بوده (رنج جدايي و تنهايي) رها ميشود و دوباره فرصتِ با هم بودن را به خود و طرف مقابل خود ميدهد و چشمانش را رو به حقايق و صفات خوب آنان باز ميکند،حقايقي را که نفرتش، مانع از ديدن آنها ميشد. بنا بر اين، اگر از اين هنر والا، هر چند کم و به ندرت بهره جوييم، باز ميتوانيم بگوييم: هنرمنديم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن