تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815080234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت امور خارجه (2): ما به نظر طرف عراقي احترام مي گذاريم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سخنگوي وزارت امور خارجه (2): ما به نظر طرف عراقي احترام مي گذاريم
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: سخنگوي وزارت امور خارجه درباره موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال توافقنامه امنيتي بغداد – واشنگتن با اعلام اينكه ما استقبال كشور همسايه مان را مي خواهيم، گفت: جمهوري اسلامي ايران به نظر طرف عراقي در اين باره احترام مي گذارد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، حسن قشقاوي پيش از ظهر امروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي با اعلام اين مطلب افزود: نظر افكار عمومي، شخصيت هاي سياسي، احزاب و گروه ها و مراجع تقليد درباره اين معيار است كه مطابق آن تاكنون خود شخصيت ها و فعالان عراقي نشان داده اند كه از سر آزادگي و استقلال طلبي با اين توافقنامه مشكلات جدي دارند و از مخدوش شدن استقلال كشورشان نگران هستند.
وي درخصوص ادعاهاي آمريكا مبني بر دخالت درباره اين توافقنامه امنيتي گفت: اين اظهارات فرافكني است و اينكه اين موضوع را برگردن طرف ثالثي بگذارند، ادعاي بي پايه و اساس است و آنها بايد مساله خود را حل كنند.
قشقاوي با بيان اينكه مطابق اطلاعات ما مشكلات جدي بر سر راه اين توافقنامه وجود دارد، افزود: با توجه به عملكرد آمريكا در طول اين دوران، بسيار طبيعي است كه طرف عراقي ترديد جدي نسبت به اهداف و نيات آنها داشته باشند.
وي در پاسخ به سوالي درباره ادعاي وزير كويت پيرامون ارتباط تهران با پايگاه تروريستي القاعده، اظهار داشت: ما در حال بررسي صحت اين اظهارات در روزنامه عربي "اوكاز" هستيم و چنانچه اين سخنان صحت داشته باشد باعث تعجب است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان تصريح كرد: پشتوانه انساني گروه القاعده براي همه روشن است كه كشوري كه سنخيتي با اين گروه ندارد هيچ استنادي براي اين جريان درباره او وجود ندارد.
وي درباره مطرح شدن ادعاي اشغال جزاير سه گانه توسط ايران از سوي دولت امارات و همچنين سفرش به تهران از طرف ديگر، گفت: ما همواره به همسايگان عربي خود توصيه مي كنيم كه روند همكاري و روابط حسنه با ايران و ساير كشورهاي منطقه را در پيش گيرند و انتظار داريم كه اين اظهارات صورت نگيرد.
وي در ادامه افزود: امروز ما اظهارات مثبت وزير خارجه بحرين مبني بر گسترش مناسبات با جمهوري اسلامي ايران را داشتيم و معتقديم كه گسترش روابط به نفع كشورهاي منطقه است.
قشقاوي همچنين به گسترش مناسبات ايران با كشورهاي همسايه و ديدارهاي وزير امور خارجه كشورمان با همتايان عربش در اجلاس عمومي سازمان ملل اشاره كرد و گفت: طبعا برخي قدرت ها بر روي اين روابط مي خواهند تاثير بگذارند ولي هوشياري منطقه اي مانع از آن خواهد شد.
سخنگوي وزارت خارجه درباره درخواست جمهوري اسلامي ايران براي عضويت در شوراي حكام، اظهار داشت: ما از قبل اين درخواست را داشتيم، سوريه هم چنين درخواستي دارد و رايزني با طرف ها در اين خصوص ادامه دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به اين سوال كه آيا بين لغو سفر آقازاده به وين براي شركت در 2 اجلاس مجمع عمومي آژانس و قطعنامه ارتباطي وجود دارد يا خير، گفت: طبيعت اين اجلاس ها اين است كه كشورها در سطوح مختلف مشاركت را تعريف مي كنند.
در اين سفر سعيدي معاون آقازاده به همراه سلطانيه، سفير كشورمان در وين، حضور خواهند داشت و اين امري عادي است كه كشورها تعيين كنند كه در چه سطي در اجلاس حضور پيدا كنند./05/110
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن