تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820407088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شهرك‌هاي صنعتي خراسان رضوي:صنايع شهرك‌‌هاي صنعتي از مزاياي ويژه برخوردار مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مديرعامل شهرك‌هاي صنعتي خراسان رضوي:صنايع شهرك‌‌هاي صنعتي از مزاياي ويژه برخوردار مي‌شوند
مشهد – خبرنگار دنياي اقتصاد: مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خراسان رضوي گفت: صنايعي كه در شهرك‌ها و نواحي صنعتي مستقر شوند از مزاياي ويژه برخوردار مي‌شوند.


علي سليماني افزود: در شهرك‌‌ها و نواحي صنعتي زمين مناسب براي اجراي طرح‌هاي صنعتي با توجه به مكان‌يابي و طراحي انجام شده مطابق با اصول فني و مهندسي و آخرين روش‌هاي شهرك‌سازي تهيه شده است.
وي با بيان اين كه شهرك‌هاي صنعتي از قانون شهرداري‌ها نيز مستثنا هستند، افزود: همچنين با استقرار در شهرك‌ها و نواحي صنعتي، ديگر نياز به كسب مجوز جداگانه از ادارات و سازمان‌هاي متعدد از قبيل محيط زيست، منابع طبيعي، كشاورزي، آب، برق و امور اراضي، ميراث فرهنگي، خاك‌شناسي، ثبت، راه وترابري و كار و امور اجتماعي نيست.
وي تصريح كرد: فراهم شدن بستر مناسب براي ايجاد شبكه‌ها و خوشه‌هاي مرتبط به يك صنعت در محدوده شهرك‌ها و نواحي صنعتي، دسترسي آسان و سريع به امكاناتي از قبيل راه، آب، برق، گاز، فاضلاب صنعتي، مخابرات و اينترنت، استفاده از خدمات نرم‌افزاري (مشاوره‌اي فني، مهندسي، مديريتي و .....) مراكز خدمات فناوري و كسب‌وكار از ديگر مزاياي استقرار در شهرك‌ها و نواحي صنعتي است.
وي به كاهش هزينه‌هاي سرمايه‌گذاري به دليل استفاده از خدمات مشترك ساماندهي شده اشاره كرد و افزود: خدمات صدور مجوزهاي ساخت وساز و پايان كار واحدهاي صنعتي نيز رايگان ارائه مي‌شود.
وي همچنين از امكان پرداخت نقد و اقساط هزينه‌هاي حق بهره‌برداري از تاسيسات خبر داد و گفت: همچنين امكان اجاره و خريد كارگاه‌هاي كوچك آماده و پيش ساخته به منظور تسريع در بهره‌برداري و اشتغال‌زايي در شهرك‌ها نيز وجود دارد.
وي در خصوص شرايط واگذاري زمين در شهرك‌ها نيز اظهار كرد: امكان پرداخت 15 تا 30درصد مبلغ قرارداد زمين شهرك به صورت نقدي و پرداخت مابقي در 10تا 12قسط سه ماهه است كه چنانچه كل مبلغ به صورت نقد پرداخت شود، مشمول 12درصد تخفيف خواهد شد.
وي هزينه انشعاب برق واحدها را با اقساط پنج ساله و بدون بهره ممكن دانست و
خاطر نشان كرد: بهره‌برداراني كه زودتر از جدول زمان‌بندي اجراي طرح به بهره‌برداري برسند، پس از تاييد شرايط احراز توسط هيات‌مديره شركت استاني تا سقف 45درصد از اقساط باقيمانده (به نسبت مدت زمان تعجيل در بهره‌برداري) بهره‌مند خواهند شد.
وي با اشاره به معافيت‌ها و بخشودگي‌هاي ويژه شهرك‌ها و نواحي صنعتي، يادآور شد: در مناطق كمتر توسعه يافته و براي ايثارگران و شركت‌هاي تعاوني مطابق با دستورالعمل حق بهره‌برداري سالانه تخفيف و تشويق‌هايي در نظر گرفته مي‌شود.
براساس اين گزارش، خراسان رضوي با 42شهرك و ناحيه صنعتي مصوب و 38 شهرك و ناحيه فعال، وسعتي معادل شش‌هزار و 221 هكتار را در بر گرفته است.
متراژ فاز عملياتي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي ياد شده، سه‌هزار و 689 هكتار است كه از اين ميزان يك‌هزار و 353 هكتار آن طي دو هزار و 786 قرارداد به متقاضيان واگذار شده است.گفتني است؛ از 38 شهرك صنعتي موجود در استان، 20 شهرك در مناطق محروم تاسيس شده تا علاوه بر ايجاد فرصت اشتغال و فعال نمودن توانايي‌هاي قشر محروم جامعه، موجب تمركززدايي از مركز و توازن امكانات در سطح استان شود.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن