تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813035472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*حمايت از ورزش در سايه بحران مالي جهاني* دردسر بحران مالي آمريكا براي منچستر يونايتد!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *حمايت از ورزش در سايه بحران مالي جهاني* دردسر بحران مالي آمريكا براي منچستر يونايتد!
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

مشكلات مالي در آمريكا مي تواند تبعاتي نيز براي يكي از بزرگترين باشگاه هاي فوتبال جهان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از بي.بي.سي، بر روي پيراهن هاي منچستريونايتد آرم موسسه بيمه آمريكايي AIG (بزرگترين موسسه بيمه اين كشور) حك شده كه با مشكلات مالي پيش آمده براي اين موسسه، اكنون قسمت عمده اي از آن به دولت آمريكا تعلق دارد.

وجود اين حامي مالي متضمن درآمد قابل توجهي براي منچستريونايتد بوده‌است.

اما در شرايطي كه وست هم يونايتد، ديگر تيم ليگ برتر انگلستان، پس از ورشكستگي حامي مالي خود به دنبال موسسه اي ديگر مي گردد تا نام آن را بر روي پيراهن هاي خود حك كند، به نظر مي رسيد در حال حاضر سود اقتصادي فوري اولويت تيمهاي انگليسي نيست.

قرارداد چهار ساله منچستريونايتد با AIG معادل 113 ميليون دلار براي اين باشگاه ارزش دارد كه بيشترين مبلغ براي حمايت مالي از يك باشگاه فوتبال انگليسي محسوب مي شود.

10 سال قبل حمايت مالي از يك تيم تنها حكم فروش فضايي بر روي پيراهن يك تيم براي تبليغات داشت، اما اكنون باشگاه‌ها نگاه استراتژيك تري نسبت به معاملات حمايت مالي دارند و به آنها به چشم يك همكاري براي افزايش گستره فعاليت اقتصادي خود نگاه مي كنند.

با درنظر گرفتن وجهه منچستريونايتد و قدرت تجاري نام و آرم اين باشگاه، حتي اگر دولت آمريكا تصميم بگيرد حمايت مالي از اين باشگاه را متوقف كند، منچستريونايتد مشكل چنداني براي يافتن يك حامي مالي ديگر با شرايط مشابه نخواهد داشت.

اگر تغييري هم در اين همكاري اقتصادي رخ ندهد، منچستريونايتد تنها تيم انگليسي نخواهد بود كه از سوي يك دولت مورد حمايت مالي قرار مي گيرد.

نيوكاسل يونايتد هم بر پيراهن باشگاه خود نام نوردرن راك (Northern Rock)، بانكي را حك كرده كه اوايل سال جاري ميلادي ورشكسته شد و اكنون دولت انگليس اداره آن را در اختيار دارد.

اين كار باعث شده كه بارسلونا به عنوان تيمي كاملا متفاوت از باشگاه هاي ديگر شناخته شود و به اين باشگاه وجهه موسسه اي مسئول و فعال در جامعه ببخشد؛ ضمن اينكه اين باشگاه يكي از ثروتمندترين باشگاه هاي فوتبال جهان نيز محسوب مي شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 1 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن