تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815385974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرداخت وام مسكن مهر آغاز مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: پرداخت وام مسكن مهر آغاز مي شود


سرمايه: «ارائه تسهيلات مسكن مهر ظرف دو هفته آينده در بانك هاي كشور آغاز مي شود.»اين آخرين خبري است كه توسط محمد سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازي در خصوص طرح مسكن مهر اعلام شد. مسكن مهر يكي از طرح هاي دولت نهم جهت جلوگيري از گسترش حاشيه نشيني و ساخت وسازهاي غيرقانوني همچنين افزايش عرضه براي پاسخگويي به تقاضاي موجود در بازار به شمار مي رود چرا كه در صورت اجراي طرح مزبور سالانه 300 تا 400 هزار خانه در كشور ساخته مي شود از همين رو تقاضا براي خانه هاي جديد كاهش يافته و متعاقب آن قيمت مسكن در كشور تثبيت يا كاهش يافته و افراد كم درآمد صاحب خانه خواهند شد.

سعيدي كيا وزيرمسكن با اطمينان كامل از اين طرح دفاع مي كند و معتقد است طرح مسكن مهر نقش موثري در تامين مسكن افراد كم درآمد جامعه داشته و اين طرح براي كمك به افراد كم درآمد و قشرهاي ضعيف جامعه در نظر گرفته شده و تاكنون از روند مطلوبي برخوردار بوده است.
براساس تصميم نمايندگان رئيس جمهوري در امور مسكن قرار است واجدين شرايط دريافت زمين هاي 99 ساله در گروه هاي سه و پنج نفره زمين را از دولت تحويل گرفته و براي احداث مسكن اقدام كنند. همچنين ديگر لازم نيست همه اعضاي يك تعاوني مسكن كه تعدادشان حداقل بيشتر از 50 نفر است منتظر تامين هزينه لازم از سوي ديگر اعضا براي ساخت باشند اما در اين خصوص محمدحسين رباني عضو انجمن انبوه سازان كشور در گفت وگو با «سرمايه» از واگذاري ساخت مسكن مهر به تعاوني ها انتقاد كرد: چنانچه اين اقدام صورت گيرد علاوه بر اينكه باعث گران تر شدن مسكن و طولاني ترشدن پروسه ساخت وساز خواهد شد به دليل تنوع تعداد اعضاي تعاوني ها برخي از پرداخت به موقع اقساط خود امتناع كرده و در نتيجه باعث بي نتيجه ماندن اقدام تعاوني ها و تطويل زمان واگذاري مسكن به افراد مي شود.
به اعتقاد وي به دليل اينكه تعداد اعضا معمولاً بيش از 50 تا 100 نفر است دولت نيز نمي تواند زمين هاي واگذار شده به تعاوني ها را پس بگيرد و در نتيجه مشكلات احتمالي را به وجود خواهد آورد اما چنانچه تسهيلات مزبور به انبوه ساز پرداخت شود، اين انبوه ساز است كه به عنوان سرمايه گذار مجبور به پاسخگويي است و بايد به موقع ساخت وساز را به پايان برده و به مردم تحويل دهد.
رباني در ادامه از نحوه پرداخت تسهيلات مسكن به صورت انفرادي به افراد توضيح داد: «تسهيلاتي كه براي ساخت مسكن اعطا مي شود نبايد به خريدار داده شود چرا كه اين امر باعث ايجاد تورم در كشور خواهد شد.»
به اعتقاد رباني ارائه تسهيلات به توليد كنندگان نه تنها توليد مسكن را افزايش مي دهد بلكه اين اقدام منجر به تعادل عرضه و تقاضا و مهار بازار آشفته مسكن و تورم خواهد شد. عضو انجمن انبوه سازان بر اين باور است كه برخي معتقدند اعطاي تسهيلات به انبوه سازان اشتباه است زيرا باعث مي شود ساخت و ساز به كندي صورت گرفته يا انجام نشود اما بايد بگوييم اين افكار نه تنها باطل است بلكه بايد توجه داشت تسهيلات در نظر گرفته شده براي ساخت مسكن مهر يا زمين هاي 99 ساله نظارت شده است و آزاد نيست و بانك در هر مرحله اي ناظر بر پيشرفت پروژه است و وام مزبور به مرور زمان و بر اساس پيشرفت فيزيكي ساختمان تعلق خواهد گرفت.
وي اظهار داشت: «تسهيلات ارائه شده در بخش توليد طي قراردادهاي اوليه با بانك به صورت مشاركت مدني با انبوه ساز منعقد خواهد شد و در پايان ساخت و ساز وام ارائه شده به صورت فروش اقساطي به خريدار منتقل و همين امر باعث مي شود وام افرادي كه توانايي سپرده گذاري و خريد ندارند به صورت اقساطي به خريدار منتقل شود.» گفته مي شود بالغ بر يك ميليون و 100 هزار قطعه زمين در سال گذشته به تعاوني هاي مسكن واگذار شده و پيش بيني شده است در سال جاري 600 هزار قطعه زمين ديگر نيز به تعاوني مسكن مهر واگذار شود. سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازي نيز روز گذشته با اعلام اين مطلب كه ارائه تسهيلات مسكن مهر ظرف دو هفته آينده در بانك هاي كشور آغاز مي شود، اظهار داشت: «در قالب مسكن مهر 260 هزار خانه در 17 هزار هكتار زمين در كشور ساخته خواهد شد و 50 درصد از مبلغ ساخت و ساز از طرف مردم پرداخت مي شود.»
گفتني است سهميه پرداخت وام به متقاضيان مسكن مهر به تفكيك استان و بانك تاكنون اعلام نشده است.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن