تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820651558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هرآنچه براي خريد يك كفش مناسب دانش آموزي بايد بدانيم


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: هرآنچه براي خريد يك كفش مناسب دانش آموزي بايد بدانيم
عضو هيأت مديره انجمن فيزيوتراپي ايران، با اشاره به ساعات تفريح و ورزش دانش آموزان در مدرسه گفت: با توجه به اين كه هدف از استفاده كفشهاي معمول در مدرسه، دويدن و ورزش كردن نيست، توصيه مي شود، در زنگ ورزش از كفش مخصوص استفاده شود.
دكتر نادر معروفي با تأكيد بر لزوم مراقبتهاي بهداشتي قوس كف پا در زمان رشد و بلوغ اسكلتي، افزود: پا، تكيه گاه بدن است كه تمام نيروي وزن را به زمين منتقل مي كند و با برخورد به زمين، اين نيرو به صورت عكس العمل از طريق پا به زانو، ستون فقرات و مفاصل منتقل مي شود. به همين دليل، مراقبتهاي بهداشتي از پا و كنترل نيروهايي كه از بدن و زمين به آنها وارد مي شود، حايز اهميت است.
وي در ادامه اظهار كرد: در بسياري از كودكان و نوجوانان كه در معرض انحرافات ستون فقرات هستند، نرمي مفصل ديده مي شود و اين نرمي مفصل در كف پاي آنها نيز وجود دارد. همچنين قوسهاي ستون فقرات در اين سنين بسيار انعطاف پذيرند و با وارد شدن هر گونه نيرو، تغيير شكل مي دهند.
دكتر معروفي با بيان اين كه رويه كفش بايد چرمي و داراي انعطاف پذيري متوسط باشد، اظهار كرد: رويه چرمي كفش نبايد خيلي خشك يا خيلي نرم باشد و بايد داراي بند باشد تا هنگامي كه بر اثر پوشش مكرر و گرماي پا تغيير شكل مي دهد، با تنظيم بندهاي آن بتوان استحكام ديواره هاي كفش را تنظيم كرد.
عضو هيأت مديره انجمن فيزيوتراپي ايران در رابطه با قسمت پنجه كفش گفت: پنجه كفش بايد پهن باشد، به گونه اي كه انگشتان دچار فشردگي نشوند، زيرا انحرافات انگشتان از كودكي و نوجواني با پوشيدن كفشهاي بسيار تنگ به وجود مي آيد كه به تغيير قوس كف پا منجر مي شود.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران، پاشنه پا را محل شايعي براي تغيير شكل در اندام تحتاني و قسمت پا دانست و از دو لايه بودن و قوام دار بودن پاشنه كفش به عنوان دو خصوصيت يك كفش بهداشتي ياد كرد كه از تمايل به انحراف پاشنه در جهت داخل و خارج جلوگيري مي كند.
دكتر معروفي در رابطه با كف كفش نيز به ايسنا گفت: كف كفش بايد ضمن انعطاف پذيري، داراي استحكام باشد تا از بخشي از ضربات به صورت مكانيزمي جلوگيري كند و به عنوان ضربه گير عمل كند، زيرا كف خشك كفش ضربه را مستقيماً به مفاصل و ستون فقرات وارد مي كند.
وي، انعطاف پذيري بيش از حد كف كفش را منجر به انتقال نيرو و پيچ خوردگي پا دانست.
عضو هيأت مديره انجمن فيزيوتراپي ايران، پاشنه هاي باريك را مناسب ندانست و افزود: كم بودن سطح اتكاي پاشنه از عوامل تشديد كننده خطر پيچ خوردگي پاست و نبايد از آنها در محيطهاي جمعي مانند مدرسه براي دويدن و بالا رفتن از پله استفاده شود.
دكتر معروفي با اشاره به كفشهاي لژدار كه ارتفاع قسمت پاشنه آنها دو برابر بخش جلويي است، ادامه داد: كفش مناسب در سنين دبستان بايد در قسمت پاشنه داراي ارتفاع 2/5 تا 3 سانتيمتر و در قسمت پنجه ارتفاعي 1/5 سانتيمتر داشته باشد، ولي براي كفشهاي رسمي در قسمت پنجه ارتفاع يك سانتيمتري توصيه مي شود. همچنين براي سنين دبيرستان، ارتفاع مناسب به ترتيب بايد 5/0 سانتيمتر بلندتر باشد.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران در پايان ابراز كرد: اگر كفه داخل كفش از برجستگي مركزي كه پوشش دهنده قوس داخلي است برخوردار باشد، قوس كف پا را در طول دوران رشد تنظيم مي كند. در غير اين صورت، بايد از كفه طبي براي تنظيم قوس كف پا استفاده شود.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن