تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813446190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايستگاه ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ايستگاه ورزش
همزمان با سومين صعود به جام جهاني

جوانان بسكتبال ايران قهرمان آسيا شدند

اعتماد ملي: بسكتبال جوانان ايران قهرمان آسيا شد تا براي سومين بار جواز حضور در جام‌جهاني را بگيرد.

ديروز در فينال اين مسابقات ايران در حالي مقابل قزاقستان قرار گرفت كه در بازي نيمه‌نهايي تنها با اختلاف يك پرتاب بيشتر، 80 بر 78 سوريه را شكست داده بود. آنها مقابل سوريه با اينكه اختلاف را تا 20 امتياز هم رسانده بودند اما بازي قابل قبولي در نيمه‌دوم ارائه نكردند. به همين دليل بود كه هوادارانشان را براي فينال نگران كرده بودند. براكوف، سرمربي قزاقستان نيز مدعي شده بود كه ايران با خوش‌شانسي به فينال رسيده است. براكوف با اطمينان از برد صحبت كرده بود و شروع بازي هم گفته‌هاي او را تاييد مي‌كرد.

بازيكنان ايران كه به نظر مي‌رسيد از نظر روحي براي فينال آماده نشده بودند، دقايق اول را دستپاچه بودند و نمي‌توانستند توپ‌ها را به امتياز تبديل كنند اما در نيمه‌هاي كوارتر اول همه‌چيز تغيير كرد و ايران در دقايق آخر از حريف پيش افتاد. 25 بر 19 نتيجه‌اي نبود كه قزاق‌ها منتظرش بودند. در كوارتر دوم نيز برتري ايران ادامه داشت؛ 34 بر 18. محمد حسن‌زاده كه در بازي با سوريه 27 امتياز گرفته بود، اين بار توپ‌دزدي ستاره شد. او و مهدي شيرچنگ و فريد فرمان مثلثي بودند كه اختلاف امتيازات ايران را به 20 رساندند. نيمه اول با اين اختلاف به پايان رسيد اما انتظار نمي‌رفت آنها همين روند را ادامه دهند. برخلاف بازي با سوريه، بازيكنان ايران در بيشتر دقايق فاصله 20 امتيازي خود را با قزاقستان حفظ كردند و در پايان 59 بر 76 به پيروزي رسيدند. ‌ جوانان براي سومين بار به جام جهاني مي‌رسند. سال 2002 در كويت ايران نايب‌قهرمان شد و در جهاني 2003 يونان شركت كرد. دو سال بعد در هند ايران با طلاي آسيا به جام جهاني رسيد اما مسابقات در آرژانتين بود و به دليل مسائل سياسي ويزا براي تيم ايران صادر نشد.

در بازي ديروز مهدي شيرچنگ با 24 امتياز، امتيازآورترين بازيكن بود. قزاقستان نيز 3 بازيكن 18 امتيازي داشت. صعود ايران به جام جهاني تنها پيروزي‌اي نبود كه به دست آمد. هرچند تلويزيون ايران به جز چهره خبرنگار زني كه در جايگاه خبرنگاران نشسته بود، تصويري از زناني كه در طبقه دوم سالن بسكتبال آزادي نشسته بودند، نشان نداد اما صداي تشويق آنها كه بلندتر از صداي مردان بود، بارها شنيده شد. ديروز بخشي از طبقه دوم به تماشاگران زن اختصاص داده شده بود اما تعداد زياد آنها مسوولان را مجبور كرد، جايگاه تماشاگران قزاقستان را هم به آنها بدهند. اين در حالي بود كه تعداد زيادي از زنان و مردان بيرون از سالن مانده بودند چرا كه ورزشگاه 5 هزار نفري آزادي كه نزديك به 7 هزار نفر را جا داده بود، جايي براي نشستن نداشت. چندي پيش در ديدار تيم ملي فوتسال ايران و اسپانيا حضور زنان تماشاگر چشمگير بود. هرچند از بازي‌هاي مهم بسكتبال هميشه تماشاگران زيادي استقبال مي‌كردند اما به نظر مي‌رسد حضور ايران در بازي‌هاي المپيك، تعداد تماشاگران اين رشته را افزايش داده است.

اولين پيروزي‌هاي فوتبال و واليبال ايران در پارالمپيك

اعتماد ملي: ايران قبل از شروع رسمي بازي‌هاي پارالمپيك 2008 پكن به دو پيروزي رسيد. در حالي كه امروز مراسم افتتاحيه بازي‌ها برگزار مي‌شود، واليبال نشسته ايران ديروز در اولين بازي خود مقابل چين قرار گرفت كه سه بر يك به پيروزي رسيد. تيم فوتبال هفت نفره ايران نيز مقابل هلند قرار گرفت كه 2 بر يك پيروز ميدان بود.

سايپا- كوروفچي بايد در ورزشگاه آزادي برگزار شود ‌

ايسنا: كنفدراسيون فوتبال آسيا بر انجام بازي تيم‌هاي سايپاي ايران و كوروفچي ازبكستان در ورزشگاه آزادي تهران تاكيد كرد. درحالي‌كه به دليل مخالفت مسوولان مجموعه ورزشي آزادي با انجام بازي‌تيم‌هاي سايپا و كوروفچي در روز 27 شهريورماه در ورزشگاه آزادي، فدراسيون فوتبال طي نامه‌اي به ‌AFC خواستار تغيير محل برگزاري اين ديدار شده بود، كنفدراسيون فوتبال آسيا با درخواست فدراسيون فوتبال مخالفت و بار ديگر ورزشگاه آزادي را به عنوان ورزشگاه بازي‌هاي خانگي سايپا در ليگ قهرمانان آسيا معرفي كرد. ‌ احمد مددي، مدير روابط عمومي باشگاه سايپا ضمن تاييد اين خبر گفت:

هادي ساعي شايد تا المپيك لندن بماند

اعتماد ملي: در حالي كه بعد از قهرماني هادي ساعي در المپيك 2008 پكن و دومين طلاي او در اين بازي‌ها، انتظار مي‌رفت كه او براي هميشه از دنياي قهرماني خداحافظي كند، اما ساعي در گفت‌وگو با ايسنا اعلام كرده است كه مي‌ماند. البته مي‌گويد كه تصميم داشته كناره‌گيري كند اما مربيان تيم ملي تكواندو او را منصرف كرده‌اند:

رضا مهماندوست سرمربي تيم ملي معتقد است كه مي‌شود اين انگيزه را در ساعي ايجاد كرد:

تيم ملي فوتبال جوانان روي پشت‌بام خوابگاه آزادي مي‌خوابند!

اعتماد ملي: مسوولان فدراسيون فوتبال بعد از شكست 4 بر يك تيم ملي جوانان از استقلال، به دليل كمبود امكانات از آنها عذرخواهي كردند.

اين تيم كه براي مسابقات قهرماني آسيا آماده مي‌شود، در ورزشگاه آزادي اردو زده است، اما بازيكنان به دليل كمبود امكانات و گرم بودن خوابگاه مجبورند، شب‌ها روي پشت‌بام خوابگاه بخوابند. مهدي تاج نايب‌رئيس كه به همراه علي كفاشيان رئيس فدراسيون تماشاگر بازي تيم ملي و استقلال بود، با اشاره به اين موضوع عذرخواهي كرد و گفت فدراسيون برنامه‌هاي تداركاتي جديد از جمله اردوي آلمان را براي آنها در نظر گرفته است. كفاشيان با وجود شكست تيم به بازيكنان اطمينان داد مي‌توانند يكي از تيم‌هاي آسيايي باشند كه به جام‌جهاني صعود مي‌كند.

امروز در فوتبال اروپا

اعتماد ملي: مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني 2010 در قاره اروپا امروز با برگزاري ديدارهايي در گروه‌هاي 9 گانه پيگيري مي‌شود. ‌

اين مسابقات از 17 روز پيش با برگزاري ديدار بين تيم‌هاي قزاقستان و آندورا آغاز شد كه اين بازي با برتري 3 بر صفر قزاق‌ها به پايان رسيد.

برنامه ديدارهاي هفته نخست (شنبه - 16/6/87 ‌)

مقدونيه - اسكاتلند، ولز - آذربايجان، لهستان - اسلووني، اسلوواكي - ايرلندشمالي، گرجستان - جمهوري ايرلند، ارمنستان - تركيه، مولداوي - لتوني، آلباني - سوئد، نروژ - ايسلند، اوكراين - بلاروس، مجارستان - دانمارك، رژيم اشغالگر قدس - سوئيس، روماني - ليتواني، مالت - پرتغال، آندورا - انگلستان، صربستان - جزاير فارو، لوكزامبورگ - قبرس، كرواسي - قزاقستان، اتريش - فرانسه، بلژيك - استوني، ليختن اشتاين - آلمان، قبرس - ايتاليا، اسپانيا - بوسني و هرزگوين

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن