تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804914444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي لاريجاني:تغيير مسئولان رافع مشكلات نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: علي لاريجاني:تغيير مسئولان رافع مشكلات نيست
رئيس مجلس شوراي اسلامي تغييرات پياپي و زودهنگام در مسئولان كشور را رافع مشكلات ندانست و تاكيد كرد : تغييرات در وزارتخانه ها نشان دهنده پويايي نيست بلكه پويايي بايد درون سيستم خود را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز در مراسم افتتاحيه سومين نشست دوره چهارم مجلس دانش آموزي با اشاره به نطق تعدادي از دانش آموزان در اين جلسه اظهار داشت: سخنان دوستان شما در نطق ها نشان داد افق هاي نيكويي براي آينده در ذهن داريد.

وي افزود : مسائل مطرح شده مسائل مهمي بود كه نشان مي داد شما دوست نداريد مجلس دانش آموزي مجلسي تصنعي باشد و مي خواهيد اين مجلس در نظام تصميم گيري كشور موثر باشد.

لاريجاني گفت: مسائلي كه به بنده نيز در اين نشست گوشزد شد نشان داد شما روي مسائل مهم آموزش و پرورش درنگ كرده ايد.

رئيس مجلس به دغدغه دانش آموزان در مسئله كنكور اشاره كرد و يادآور شد: اين نگاه كه كنكور به مشكلي در آموزش و پرورش ما تبديل شده نگاه درستي است كه بايد اين شيوه اصلاح شود. البته مجلس شوراي اسلامي در اين راستا گام هايي برداشته و سعي شده نظام ارتقاء علمي از يك مكانيزم سلبي در آمده و به يك حركت تكامل آفرين تبديل شود.

لاريجاني ابتكار تشكيل مجلس دانش آموزي را امر مباركي دانست و خاطر نشان كرد: اين مجلس با هر انگيزه اي كه تشكيل شده امروز يك ظرفيت است كه مي توان به نحو درست از آن استفاده كرد.

وي با تحليل اينكه مي توان سه نوع نگاه و يا سه نوع مواجهه با مجلس دانش آموزي داشت، تصريح كرد: در يك نگاه مجلس دانش آموزي را مي توان با يك جنبه نمادين نگريست البته جنبه نماديني كه بيشتر بهره سياسي وجريان آفريني در آن نهفته است.

رئيس مجلس افزود : اين نگاه مي تواند به گونه اي باشد كه رجال سياسي و احزاب بر اين موج هاي احساسي و عاطفي سوار شوند و از آن بهره ببرند. البته در اين صورت نگاه ابزاري در مجلس دانش آموزي نهفته است دل حاليكه حيف است فرصت و اوقات دانش آموزان صرف اين دعواهاي حيدري نعمتي شود.

وي افزود: مجال سياسي براي افراد و احزاب سياسي در كشور كم نيست اما مجلس دانش آموزي بناي ديگري دارد و نمي خواهد جنبه نمادين آن هم از نوع ابزاري و براي جريانات سياسي باشد. من اين نگاه به مجلس دانش آموزي را خيلي محسوس نمي دانم.

لاريجاني به يك نوع نگاه ديگر به مجلس دانش آموزي اشاره و خاطر نشان كرد: مي توان به اين مجلس نگاه ديگري داشت كه آن نيز نمادين خواهد بود با اين تفاوت اين نگاه بيشتر براي باروركردن جنبه مشاركتي دانش آموزان براي فعاليت هاي سياسي - اجتماعي است. اين نگاه همه آرزوها را برآورده نمي كند زيرا مشاركت پذيري انحصارا در تشكيل مجلس دانش آموزي وجود ندارد و مي توان از روش هاي مختلف براي مشاركت دانش آموزان بهره برد.

وي تاكيد كرد: تمركز بر اين رويكرد نشان مي دهد كه اين جنبه هم با وجود امتياز كمي كه دارد اما همه وجهه همت ما نمي تواند باشد.

رئيس مجلس در ادامه سخنانش به وجه ديگري از مجلس دانش آموزي اشاره و خاطر نشان كرد: نسبتي كه كشور مي تواند با اين مجلس داشته باشد ايجاد سازوكار واقعي براي پارلمان دانش آموزي است كه از جمله موج آفريني فكري و نظري، ايجاد تحرك سياسي در جهت ازدياد بصيرت دانش آموزان و واقع نمايي از شرايط محيطي از خصوصيات آن است.

نماينده مردم قم در خانه ملت يادآور شد: كشور داراي مسائل خرد و كلان است و مسائل خرد در بين سياستمداران به مسائلي روزمره تبديل شده و مطرح است اما هر كشور بنابر اصول حاكم بر آن مسائل مهمي را براي داخل و خارج از كشور طرح ريزي مي كند و منظر بزرگي دارد. درگيري ذهني قشر پرتلاش كشور با مسائل اساسي امر ممتازي است و اگر مجلس دانش آموزي امروز به جاي مسائل روزمره، مسائل كلان كشور را شناسايي كند اين ارزشمند است از اين طريق است كه ما انسانهاي بصير تربيت مي كنيم كه مي توانند كشور را در آينده به خوبي اداره كنند.

لاريجاني به دغدغه مجلس دانش آموزي در مسائل مختلف و از جمله تغيير وتحولات زودهنگام در مسئولان اشاره و خاطر نشان كرد: اگر شما دغدغه هايي داريد و معتقديد تغييرات مكرر در مسئولان راهگشاي مشكلات نيست من هم با شما هم عقيده هستيم.

وي افزود: تغييرات زودهنگام در مسئولان كشور رافع مشكلات نيست. من نمي گويم همه مسائل آموزش و پرورش از ريشه بايد تغيير كند اما تحول در يك وزارتخانه كه وزارتخانه مهم و استراتژيك يك كشور است بايد متناسب با شرايط علمي كشور، تحولات زمانه و مكانيزم هاي جديد آموزش و پرورش زنده باشد. البته ممكن است زماني يك ابرمردي پيدا شود و تحولي را از بالا بوجود آورد اما همواره اينطور نيست سازوكارهاي اداري مي تواند پويايي را در يك وزارتخانه بوجود آورد پويايي بايد درون سيستم خود را نشان دهد.

رئيس مجلس با اشاره به وجود چنين دغدغه هايي كه در نشست امروز مجلس دانش آموزي مطرح شد، تاكيد كرد: بيان اين مسائل نشان مي دهد شما نسبت به آنها فكر كرده و دردي را حس كرده ايد ما پذيراي اين هستيم كه از اين افكار استفاده كنيم.

لاريجاني در توصيه به مجلس دانش آموزي خواستار تدوين سازوكارهايي براي همكاري اين مجلس با مجلس شوراي اسلامي و ساير بخش هاي اجرايي كشور شد و گفت: اين كمك مي كند شرايط كشور را واقعي تر ببينيم شما از يك نسل جوان و توفنده هستيد كه علاقه مند هستيد كه مسائل پيراموني خود را به خوبي بررسي كنيد كه اين يك دستاورد خوب براي كشور است.

وي با اشاره به خصوصيات مطرح براي مجلس دانش آموزي يادآور شد: در صورت وجود چنين خصوصياتي كه ذكر شد اين مجلس نمي تواند يك مجلس تصنعي و نمادين باشد و همچنين وسيله اي براي احزاب و رجال سياسي نخواهد بود زيرا دغدغه اي كه اين مجلس دارد مسئله دعواهاي حيدري نعمتي رجال سياسي و احزاب نيست بلكه دغدغه نسبت به مسائل بنيادين سياسي كشور است.

رئيس مجلس افزود: در اين مجلس مسائل سياسي هم مطرح مي شود اما سنخ ارتباط شما با مسائل سياسي مسائل روبنايي نيست بلكه زيربنايي است. اين مجلس در مسائل اجرايي علاقه مند است كه بتواند مفري پيدا كند كه بتواند نظرات خود را به مراجع تصميم ساز برساند.

لاريجاني خاطر نشان كرد: اين مجلس يك تمرين است براي تكامل فكري دانش آموزان كه اگر شكل نمادين به مجلس دانش آموزي بدهيم اين جنبه كم كم خاصيت خود را از دست مي دهد و اگر شكل واقعي به آن بدهيم ظرفيت آن بيشتر خواهد شد.

وي تاكيد كرد: اين مجلس ظرفيت كمك به تصميم سازي را خواهد داشت.

رئيس قوه مقننه ادامه داد: آنچه فكر مي كنم اين است كه اين مجلس با هر تفكري كه تشكيل شده باشد امروز يك ظرفيت است و از اين ظرفيت بايد استفاده شود. استفاده از اين ظرفيت به شكل واقعي لوازمي دارد كه بايد به آن پايبند بود و وزير آموزش و پرورش اين ظرفيت را بايد بوجود آورد.

لاريجاني با اشاره به نگاه اسلام به انسان و زندگي او يادآور شد: در تفكر اسلامي انسان يك موجود ابزار گونه نيست هر انسان يك هدف و غايت دارد و همه ما اگر از زمانه خود چنين استفاده اي كنيم همواره پيشرفت مي كنيم ، شما بايد تحول آفرين باشيد مي توانيد تعريف جديدي براي زندگي بشر داشته باشيد. مجلس دانش آموزي بايد بداند روي چه مكتبي استوار است و بار چه مكتبي را به دوش مي كشد اگر مي خواهيد آينده اي درخشان براي كشور تصوير كنيد اول بايد مكتب خود را به خوبي بشناسيد.

وي خاطر تصريح كرد: حتي تئوري همزيستي مسالمت آميز كه امروز يكي از پارادايم هاي مسلط جهاني است با مسائل ديگر مطرح است، شما نمي توانيد از شرايط جهاني فرار كنيد بايد مباني آن را به درستي بشناسيد.

رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه رقابت در همه شئون مفيد است، خاطر نشان كرد: شما نسبت به دستاوردهاي بشري بايد آغوش باز داشته باشيد و آن را در مكتب اسلامي جذب و هضم كنيد.

لاريجاني در توصيه به نمايندگان مجلس دانش آموزي يادآور شد: راه را متناسب با سنت هاي اسلامي طي كنيد اولين كار اين است كه به مكتب اسلامي مسلط شويد مجلس دانش آموزي مي تواند يك كانون براي باروري فكر اسلامي باشد اين نيازمند يك نقشه راه است و شما مي توانيد مركزي براي اين موج آفريني فكري باشيد.

نماينده مردم قم در خانه ملت در ادامه برداشتن تاملات سياسي اساسي در مجلس دانش آموزي تاكيد كرد و يادآور شد: نگراني شما با احزاب كه به دنبال قدرت هستند متفاوت است. به عنوان مثال تفكر شما بايد به اين سمت باشد كه كشور از نظر فن آوري بايد به كدام سمت برود اگر سند چشم انداز امري است كه همه ما بايد به آن سمت حركت كنيم نيازمند يك سازوكار مطلوب است انتظار مي رود فكر منبسطي براي اين امر تدارك ديده شود.

رئيس مجلس در پايان سخنان خود خواستار حضور سيال مجلس دانش آموزي در ميدان هاي مجال اختصاصي و ارتباط بيشتر اين مجلس با اوليا و دانش آموزان آنان شد.

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در آغاز سخن در مزاحي با نمايندگان مجلس دانش آموزي به تركيب بندي اين مجلس اشاره و گفت: با اين تركيب بندي در هيئت رئيسه و ساختار مجلس دانش آموزي به نوعي پا در كفش ما كرده ايد به گونه اي كه رئيس مجلس هم جدي مسائل را پيگيري مي كند. بنده مسرورم كه شما را با نشاط مي بينم.

در اين جلسه 3 نفر از اعضاي مجلس شوراي اسلامي پيش از سخنراني رئيس مجلس انتظارات خود را از دستگاه هاي اجرايي، آموزش و پرورش و مجلس شوراي اسلامي را در نطق هايي بيان كردند.

حضور نمايندگان مجلس دانش آموزي در اجلاس هاي بين المللي، اختصاص رديف بودجه اي جداگانه براي سازمان هاي دانش آموزي هر استان، تعامل بيشتر ميان مجلس دانش آموزي و مجلس شوراي اسلامي، بيان دغدغه ايجاد تحولات زودهنگام در وزارتخانه آموزش و پرورش از جمله انتظارات نمايندگان مجلس دانش آموزي در نطق هاي قرائت شده بود.

پس از سخنراني رئيس مجلس يكي از اعضاي هيئت رئيسه مجلس دانش آموزي از اعلام وصول نامه 80 تن از اعضاي اين مجلس خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي خبرداد و آن را قرائت كرد.

نمايندگان مجلس دانش آموزي در اين نامه ضمن حمايت از علي احمدي وزير آموزش و پرورش از رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستند براي رسيدن به ثبات مديريتي در آموزش و پرورش مديران اين وزارتخانه را در رسيدن به اهداف كمك و ياري كند.

يكي از اعضاي هيئت رئيسه در پايان اين نشست در تذكري به لاريجاني كه در سخنان خود از كلمه شيفت استفاده كرده بود يادآور شد : شما در عبارت از "صندلي قرمز شيفت به صندلي سبز شويد"، بهتر بود براي پاس داشتن زبان فارسي به جاي كلمه شيفت از كلمه جهش استفاده مي كرديد.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن