تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816933850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير مسكن: عرضه وتقاضادر مسكن متعادل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزير مسكن: عرضه وتقاضادر مسكن متعادل مي‌شود
جام جم آنلاين: محمد سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازى از اختصاص 11 هزار و 500 ميليارد تومان تسهيلات براي ساخت يك ميليون و 500 هزار واحد مسكونى خبر داد و گفت: عرضه و تقاضا در اين بازار به تعادل و قيمت ها به ثبات واقعي مى رسد.


به گزارش واحد مركزي خبر ، سعيدي كيا بر تلاش و عزم جدي دولت براي كمك به اقشار هدف در تامين مسكن تاكيد كرد و گفت : دولت نهم با اجراي طرح مسكن مهر مي خواهد مردم با شرايط سهل ترى بتوانند خانه دار شوند.

وزير مسكن با خوش بيني درباره كنترل قيمت ها گفت : با همكاري وزارت بازرگانى قرار است بانك اطلاعاتى با هدف ثبت معاملات زمين و مسكن ايجاد شود و دولت بر تحولات عرضه و تقاضا در بازار مسكن و زمين نظارت كند و نظم قيمت ها در اين بازار ساماندهي شود.

سعيدي كيا با بيان اينكه از آذرماه سال جارى، نرخ واقعى معاملات در دفاتر ثبت اسناد و املاك كشور، ثبت خواهد شد ، گفت : ارائه تسهيلات ، بخش مهمى از جريان ساخت و ساز است و وزارت مسكن با جديت افزايش تسهيلات را پي گيري مي كند.

سعيدى كيا تاكيد كرد : مسكن مهر يكى از عوامل مهم در صاحبخانه شدن مردم است و رئيس جمهور هر دوشنبه كه جلسه كارگروه مسكن تشكيل مي شود حضور دارد و مسائل مختلف زمين و مسكن مورد بحث و بررسى قرار مى گيرد.

وي گفت: اين كارگروه شامل وزراى مسكن، بازرگانى، اطلاعات، دادگسترى، كشور، تعاون، معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانى رئيس جمهور و زريبافان به عنوان نمايندگان ويژه رئيس جمهور است.

وزير مسكن گفت : يكى از محورهاى مهم فعاليت هاي اين كارگروه توليد مسكن است، توليدى كه به صورت عموم براى مردم انجام مى شود. امسال7 هزار و500 ميليارد تومان تسهيلات براى مسكن مهر و روستايى كه شامل 6 هزار ميليارد تومان براى مسكن مهر و مسكن اجاره اى و يك هزار و 500 ميليارد تومان براى مسكن روستايى است اختصاص پيدا مى كند.

وي افزود: 3 هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت بانك هاى مسكن و ملى براى مباحث انبوه سازى و انفرادى سازى منتشر خواهد شد و تلاش مي كنيم اين ميزان را هم در مجموع از 11 هزار و 500 ميليارد تومان بيشتر كنيم. بحث جلوگيرى از رشد كاذب قيمت ها مسئله اى است كه حتى خود مردم هم آن را دنبال مى كنند و با جديت در دستور كار دولت است.

سعيدي كيا گفت : در اين زمينه اقدامات مختلفى شده كه يكى از اين موارد ايجاد بانك اطلاعاتى است كه در وزارت بازرگانى براى ثبت هرگونه معامله زمين و مسكن كه در بنگاه هاى معاملات املاك انجام مى شود، در دست پيگيرى است.

وي گفت : اين اقدام در نهايت به نفع خود مردم است، چون خريدار، فروشنده و معامله گر بايد مشخص باشن و هيچ اشكالى ايجاد نمي شود و مردم اطمينان مي يابند كه دولت در جريان اين معامله قرار گرفته است.

وزير مسكن گفت : در حال حاضر ممكن است در بنگاه ها معامله انجام شود كه دولت در جريان نيست اما با ثبت شفاف معاملات، حق عمومى مردم محفوظ خواهد بود، زيرا دولت بايد از اين معامله ماليات بگيرد و اين حق عمومى مردم است، چون پول ماليات به خزانه مى رود و در امور مختلف كشور صرف مى شود.

وي افزود : كسانى كه شغل شان صرفاًخريد و فروش مسكن است، هم اكنون ماليات نمى دهند و اين درحالى است كه يك كارمند معمولى در هر تشكيلاتى چه بخش خصوصى چه دولتى و بقيه صنوف بايد ماليات بپردازند.

سعيدي كيا گفت : دولت مصوبه اى را تدوين كرد كه بر اساس آن كسانى كه شغل شان صرفاً خريد و فروش مسكن است ماليات پر داخت كنند.

به طرح مسكن مهر خوشبينم

وزير مسكن و شهرسازى اعلام كرد : طرح مسكن مهر يك برنامه كامل و محصول برنامه هاى مختلف مانند طرح جامع مسكن است كه با ايده هاى رئيس جمهور و شوراى مسكن تلفيق شده است.

محمد سعيدي كيا گفت : همكارى خوب دو وزارتخانه مسكن و تعاون و استاندارى هاى سراسر كشور، براى اجراى طرح مسكن مهر يك عزم ملى به وجود آورده است.

وزير مسكن افزود: در طرح مسكن مهر، هر هكتار به 70 تا 80 واحد اختصاص دارد و تاكنون 19 هزار هكتار زمين واگذار شده كه معادل واگذارى زمين به استعداد ساخت يك ميليون و200 هزار واحد مسكونى است پس من هم به استناد دلايل فنى و پشتوانه علمى ؛ خوشبين هستم.

وي افزود : از يك ميليون و 200 هزار نفرى كه تاكنون زمين گرفته اند بيشتر از 50 درصد آنها يك ميليون تومان اوليه خود را پرداخت كرده اند و پى ريزى16 هزار واحد مسكونى نيز اغاز شده است.

سعيدي كيا گفت : در اجراي طرح مسكن مهر و ارائه زمين هاي اجاره اي 99 ساله ، تاكنون به استعداد ساخت يك ميليون و 250 هزار واحد مسكونى، زمين واگذار شده و بخش ديگرى نيز در دست متقاضيانى است كه مراحل آماده سازى را مى گذرانند.

وي افزود : تاكنون بيش از 200 هزار واحد مسكونى براى گرفتن تسهيلات آماده و حدود 15 تا16 هزار نفر نيز براى دريافت تسهيلات ساخت و ساز به دستگاه هاى مرتبط معرفى شده اند.

وزير مسكن گفت : يكى از محورهاى مهم فعاليت هاي اين كارگروه توليد مسكن است ، توليدى كه به صورت عموم براى مردم انجام مى شود.

وي تصريح كرد : در طرح مسكن مهر حتماً بايد سازنده با صلاحيت لازم اقدام به ساخت كند و مهندس ناظر پاى كار بايستد و هر جا سهل انگارى ديده شود بلافاصله از طريق نظارت عاليه اى كه وزارتخانه هاى مسكن و تعاون دارند جلوى كار گرفته شود.

وزير مسكن ابراز اميدواري كرد، با تصويب لايحه تضمين مسئوليت مجريان ساختمان در مجلس شوراي اسلامي اين قانون براى ساخت و سازهاى كشور از جمله مسكن مهر اعمال شود كه كيفيت ساخت و ساز را هم افزايش خواهد داد.

سعيدي كيا گفت : انتظار داريم نخستين پروژه هاي مسكن مهر سال آينده به بهره بردارى برسد و البته واحدهاى مسكونى ساخته شده بر روى زمين هاى 99 ساله عمدتاً در سال89 به بعد به اتمام خواهد رسيد.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن