تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821211411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مجلس لبنان تاكيد كرد:قذافي مسئول ربوده شدن امام موسي صدر/ ضرورت موضع اصولي عليه رژيم ليبي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نماينده مجلس لبنان تاكيد كرد:قذافي مسئول ربوده شدن امام موسي صدر/ ضرورت موضع اصولي عليه رژيم ليبي
يكي از نمايندگان پارلمان لبنان در گفتگو با مهر تاكيد كرد: رژيم ليبي و به ويژه شخص معمر قذافي بايد براي روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر تحت فشار قرار گيرند.

"عبدالمجيد صالح" در آستانه فرا رسيدن سه دهه از ربوده شدن امام موسي صدر رهبر شيعيان و محرومان لبنان درباره دلايل پيگيري نشدن سرنوشت امام موسي صدر از طريق نهادهاي بين المللي مانند دادگاه جنايي بين المللي و شوراي امنيت و كميته حقوق بشر به مهر گفت: اولا بايد تاكيد كنم امام موسي صدر به زور و براساس يك توطئه و جنايت طرح ريزي شده از سوي رژيم ليبي ربوده شد و معتقديم بايد اين رژيم را براي روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر و دو همراهش تحت فشارهاي مادي و معنوي قرار داد.

وي تصريح كرد: ما به صراحت اعلام مي كنيم ميزان بيان اعتراضات در روند ناپديد شدن امام موسي صدر در سطح فداكاري هاي اين مرد بزرگي كه مقاومت را بر ضد دشمن صهيونيست پايه گذاري كرد، نيست.

صالح درباره دستاني كه مانع پيگيري سرنوشت امام موسي صدر مي شود و منافع اين طرفها اظهار داشت: كساني كه امام موسي صدر را در پي تجاوز 1978 اسرائيل ربودند كه ناپديد كردن امام به نفع آنها بود؛ همانهايي بودند كه لبنان و مقاومت را محاصره كردند و كساني هستند كه با دشمن اسرائيلي همدست شدند، زيرا امام در آن زمان اعلام كرد ما خواهان مقاومت بر ضد اشغالگري هستيم و بين ما و دشمن تنها گلوله و مقاومت وجود دارد و وي در راه وحدت لبناني ها و طوايف آن و جلوگيري از جنگ داخلي تلاش كرد.

وي افزود: معتقد نيستم كسي بتواند بازداشت مردي در سطح امام موسي صدر را كه رابطه نزديكي با امام خميني رضوان الله تعالي عليه داشت، توجيه كند.

نماينده پارلمان لبنان در ادامه گفتگو با مهر خاطر نشان كرد: اين اقدام (ربودن امام موسي صدر) تنها به نفع دشمنان امت اسلامي و عربي است كه تا اين مدت طولاني اجازه روشن شدن سرنوشت وي را نمي دهند.

عبدالمجيد صالح تصريح كرد: امام صدر شايستگي آن را دارد تا تمام امكانات براي آزادي وي به منظور تكريم وي و خانواده و دوستداران و جنبش وي به كار گرفته شود.

وي درباره اينكه چرا دولت لبنان بر دولت ليبي براي تشكيل كميته اي به منظور پيگيري سرنوشت امام موسي صدر فشار وارد نمي كند؟ گفت: رژيم ليبي، رژيمي احمق است و هيچ ارزشي براي مقررات و قوانين بين المللي و انساني قائل نيست، رژيمي كه مسافري بزرگ مانند امام موسي صدر را مخفي مي كند يا بر ضد وي توطئه مي كند.

صالح افزود: ما معتقديم دستگاه قضايي لبنان اكنون نقش خود را پس از آنكه خيلي طرفها به خاطر ترس از پيگيري آن صرف نظر كردند؛ به كار گرفته است و حتي دولت لبنان نيز با وجودي كه در بيانيه وزارتي به ليبي اشاره نكرد، در اين زمينه وارد عمل شد.

وي درباره اينكه آيا در سايه تشكيل دولت وحدت ملي لبنان، اميدي براي فعال كردن پرونده امام موسي صدر وجود دارد؟ گفت: خانواده امام موسي صدر و نبيه بري در تماس دائم با يكديگر هستند و در سايه كناره گيري يا ترس يا ترديد برخي در به عهده گرفتن اين پرونده، اين پرونده به شوراي قضايي محول شد. ما معتقديم اين مسئله، طرحها را متوقف نخواهد كرد، اما منتظر اقدامي در سطح موضوع ناپديد شدن امام موسي صدر هستيم.

وي درباره تلاشهاي هدفمند براي بستن پرونده امام موسي صدر گفت: طبعا منافع قدرتهاي بزرگ و كوچك در اين مسئله نهفته است؛ به نظر مي رسد برخي از اين رژيمها و طرفها كه ممكن است در عمليات آماده سازي براي ربودن امام موسي صدر مشاركت كرده باشند؛ با بازي رسانه اي، درصدد هستند از زير بار مسئوليت شانه خالي كنند.

نماينده پارلمان لبنان افزود: تلاشهاي متعددي در اين زمينه انجام مي شود، اما منافع مالي و مادي ممكن است بر آنچه عدالت، آزادي و دموكراسي خوانده مي شود، غلبه كرده باشد؛ به صراحت مي گويم بسياري از رژيمها در موضوع امام موسي صدر همدستي كرده يا از زير بار مسئوليت خود شانه خالي كرده اند و براي آنها ادامه ناپديد بودن وي مهم است.

وي درباره آخرين اقداماتي كه تا كنون در اين زمينه انجام شده است؟ به مهر گفت : هماهنگي كاملي ميان جنبش امل و خانواده امام صدر و نبيه بري رئيس مجلس لبنان درباره چگونگي پيگيري اين موضوع وجود دارد؛ من معتقدم اين موضوع به كمك دوستان به ويژه ايران و سوريه نياز دارد كه كاملا امام موسي صدر و نقش ملي و اسلامي عربي آن به ويژه در پايه ريزي مقاومت بر ضد اشغالگري را مي دانند

عبدالمجيد صالح در پايان گفتگو با مهر تاكيد كرد : قذافي در اين پرونده مسئول است و بايد موضعي اصولي بر ضد رژيم وي گرفته شود.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن