تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815445024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از صف بندي هاي جديد در جبهه اصلاحات با رسمي شدن حضور كروبي در انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: گزارشي از صف بندي هاي جديد در جبهه اصلاحات با رسمي شدن حضور كروبي در انتخابات
در حاليكه شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در نشست شب گذشته خود كانديداتوري كروبي در انتخابات آتي را تصويب كرد، محسن آرمين عضو ارشد سازمان مجاهدين، خاتمي را به عنوان كانديداي نهايي اين تشكل سياسي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري دهم معرفي كرد و عبداله ناصري عضو ديگر سازمان مجاهدين نيز در اظهار نظري از رايزني حزب متبوع خود با خاتمي براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري خبر داد و يكي از شرايط رييس جمهور سابق براي كانديداتوري را تقاضاي گسترده مردم و اجماع اصلاح طلبان بر روي نامزدي وي دانست با تعدادي از نمايندگان گروههاي جبهه دوم خرداد در اين مورد گفتگويي انجام داديم كه در پي مي آيد:
عضو شوراي مركزي نمايندگان ادوار: خاتمي با آخرين ميخي كه به تابوت اصلاحات كوبيد ديگر مورد اقبال اصلاح طلبان و مردم نخواهد بود

قاسم سعدي عضو شوراي مركزي نمايندگان ادوار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اينكه خاتمي آخرين ميخ را به تابوت اصلاحات كوبيد قطعا مورد اقبال اصلاح طلبان و مردم قرار نخواهد گرفت.

وي افزود:بهتر بود خاتمي به جاي گذاشتن شروط عملكرد گذشته و برنامه هاي آينده خود را اعلام مي كرد.
وي با اشاره به بي اساس خواندن شروط خاتمي براي حضور در انتخابات تصريح كرد: خاتمي نه تنها نبايد وارد صحنه انتخابات شود بلكه بايد از رفتار گذشته خود عذر خواهي كند ايشان با گذاشتن پيش شرط تنها چهره خود را خدشه دار مي كند.
سعدي افزود: در ميان احزاب اصلاح طلب، فقط مجمع روحانيون مبارز از خاتمي حمايت كرده است و ايشان هم زير فشار اين حزب است كه مي خواهد در انتخابات حضور پيدا كند.
عضو شوراي مركزي نمايندگان ادوار خاطر نشان كرد: خاتمي بايد تكليف و برنامه هاي خود را مشخص و تعريف كند خاتمي امتحان خود را پس داده است و ديگر نمي تواند در عرصه سياست حضوري فعال داشته باشد.

رئيس ستاد انتخابات جبهه آزادي:شروط خاتمي براي ورود به انتخابات معيار همه كانديداهاست/ نظر سنجي بايد نشان دهد كدام يك از كانديداها اقبال عمومي و اجماع را حاصل مي كنند

در ادامه رئيس ستاد انتخابات جبهه آزادي نيز گفت: دو شرط اجماع هواداران اصلاحات و اقبال عمومي كه خاتمي براي ورود به عرصه انتخابات مطرح كرده بايد شرط تمامي كانديداتورهاي انتخابات باشد نه شخص وي.
رئيس ستاد انتخابت جبهه آزادي گفت: شرط اجماع عمومي در مورد هر يك از كانديدا شرط اول كانديداتوري در انتخابات است و اين شرط زماني تحقق پيدا مي كند كه نظر سنجي در اقبال عمومي نسبت به كانديدا صورت گيرد لذا بايد نظر سنجي ها نشان دهد كه كدام يك از كانديدا اقبال عمومي جامع و اجماع را حاصل مي كنند.
وي تصريح كرد: نه تنها خاتمي بلكه تمام نامزدهاي انتخاباتي از اين قاعده و از اين دو شرط مستثني نيستند.
محتشمي با تاكيد بر لزوم تجديد نظر خاتمي در شعارهاي قبلي گفت: خاتمي در انتخابات اين دوره علاوه بر حق آزادي بايد برحق رفاه عمومي، حق تاييد اجتماعي، حق مسكن و ساير حقوق انساني را در برنامه هايشان لحاظ كند تا شرط اقبال عمومي مردم را به نفع خود محقق كند.

*دبير كل حزب وحدت ملي ايران :‌در انتخابات رياست جمهوري دهم از حضور خاتمي استقبال نمي‌شود

همچنين دبيركل حزب وحدت ملي ايران گفت: در انتخابات رياست جمهوري دهم از حضور خاتمي استقبال نمي‌شود چراكه خاتمي ديگر چهره دوم خرداد 76 را ندارد و مردم به شعارهاي وي روي خوش نشان نمي‌دهند لذا خاتمي نبايد براي حضور خود شرطي بگذارد
برزگر افزود: در سال 76 مردم به برنامه هاي خاتمي راي داده درحاليكه مردم هيچ شناختي از وي نداشتند
وي بيان كرد:‌در سال 76 خاتمي برنامه‌هايي كه مطرح كرده بود جامه عمل نپوشانيده و دراين دوره امكان راي آوردن ايشان كم است.
برزگر تصريح كرد: اكثريت گروه‌هاي اصلاح طلب تمايلي به حضور خاتمي در انتخابات رياست جمهوري دهم ندارند و تنها تعدادي از گروه ها از وي حمايت مي‌كنند.
وي افزود: به نظر من خاتمي گزينه‌خوبي براي انتخابات رياست جمهوري دهم نيست و روي كار آمدن ايشان درست نمي باشد.

*رئيس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان جوان: تعدد كانديداهاي مطرح و تغيير سليقه مردم ضريب كانديداتوري خاتمي را كاهش مي دهد
در ادامه رئيس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان جوان گفت: هوشياري مردم از يك طرف و تعدد كانديداهاي مطرح در جناح اصلاح طلب تحقق شروط خاتمي را براي حضور وي كاهش مي‌دهد .
محمدعادل فومني در گفتگو با خبرنگار ما افزود: به خاطر حضور كانديداهاي مطرح در جبهه اصلاحات اجماع روي خاتمي حتمي نيست چرا كه سليقه مردم در اين دوره تغيير كرده است و مردم منتظر خدمت رساني هستند نه حضور فلان شخصيت.
وي اظهار داشت: با توجه به مستقل وارد شدن حزب اعتماد ملي و ديگر گروه‌هاي اصلاح طلب در اين دوره از انتخابات اجماع روي خاتمي ناممكن است چراكه آن اجماع بزرگي كه در دو خرداد به وجود آمد بخاطر هدف مشترك همه دوم خردادي‌ها بود اين در حاليست كه درحال حاضر هر اتئلافي براي خود كانديداي مشخصي دارد و هدف مشتركي در جبهه اصلاحات براي رسيدن به اجماع وجود ندارد.

*نايب رئيس شوراي عالي حزب همبستگي : خاتمي در صورت كانديداتوري با استقبال كمتري مواجه مي‌شود

درهمين ارتباط نايب رئيس شوراي عالي حزب همبستگي نيز گفت: در سال 76 امكانات راي آوردن خاتمي ايده‌ال بود و عوامل مختلفي بر روي آن دست داشت كه زمينه حضور وي را در آن دوره فراهم كرد اما در حال حاضر خاتمي در صورت كانديداتوري با استقبال كمتري مواجه مي‌شود.
ملك آسا افزود: امكانات اين دوره براي كانديداتوري خاتمي در دور دهم انتخابات رياست جمهوري زير 50 درصد است و بوجود آوردن دوم خرداد سال 76 كار ساده‌اي نيست
وي خاطر نشان كرد: طي چندماه گذشته در بررسي‌هايي كه داشتيم بسياري از افرادي كه در دوره‌هاي گذشته فعال بوده‌اند در اين دوره وارد فضاي سياسي نمي‌شوند.
ملك‌اسا تصريح كرد: به نظر من در اين دوره حمايت از خاتمي با توجه به شرايط ايجاد شده كمتر است و به وجود آوردن شرايط سال 76 و رسيدن ساير گروه‌هاي دوم خردادي به اجماع بر سر كانديداتوري خاتمي محقق نخواهد شد./ك
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن