تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812600845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهار محال و بختیاری - جاذبه های طبیعی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: تالاب چغاخور
تالاب بین المللی و زیبای چغاخور با مساحتی حدود 2300 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار (3830 متر ارتفاع) در نزدیکی شهر بلداجی واقع گردیده است. این تالاب در مسیر جاده شهرکرد- خوزستان قرار گرفته و از شهرکرد 65 کیلومتر فاصله دارد.
فضای وسیع و هوای لطیف و چشم اندازهای بدیع همراه با آواز و پرواز پرندگان مهاجر و بومی این تالاب را در ردیف یکی از کانونهای مهم جذب گردشگری در استان قرار داده است.
ویژگی منحصر به فرد تالاب، زیست نوعی ماهی از خانواده گامبوزیا (ماهی گورخری) در این مکان است. بهترین فصول بازدید از این تالاب بهار و تابستان است. تالابهای گندمان و سولقان دیگر تالابهای دائمی استان می باشند که در نزدیکی این تالاب واقعند.


امکانات و تسهیلات: راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن، دسترسی به واحد اقامتی و پذیرایی، پارکینگ.




چشمه دیمه:
چشمه دیمه، سرچشمه اصلی زاینده رود قبل از ایجاد تونلهای کوهرنگ، در ده کیلومتری چلگرد و در مجاورت روستای دیمه واقع گردیده است. آب این چشمه از گواراترین آبهای جهان است و خواص درمانی (جلوگیری از پوسیدگی دندان و درمان سنگ کلیه) نیز دارد.
در نزدیکی این چشمه کارخانه آب معدنی دیمه قرار دارد. که محصولات آن به خارج از کشور صادر می گردد و در بازار داخلی نیز وجود دارد. همچنین چندین کارخانه د یگر در دست احداث است.
مناظر زیبا و چشمگیر و فضاسازی های اطراف چشمه، این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاههای شهرستان کوهرنگ قرار داده است.
بهترین فصول بازدید از این جاذبه بهار و تابستان است.

امکانات و تسهیلات:
راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن، دسترسی به واحد اقامتی و پذیرایی، پارکینگ، آلاچیق، زمینهای ورزشی و بازی کودکان





چشمه کوهرنگ
این چشمه با دبی آب بسیار زیاد از دامنه های زردکوه سرچشمه می گیرد و پس از گذر از پیچ و خم های فراوان به دریاچه سد کوهرنگ می ریزد و از تونل اول کوهرنگ وارد زاینده رود می شود.
مناظر بسیار زیبای طبیعی اطراف چشمه و حضور عشایر در منطقه زیبایی آنرا دوچندان کرده است.
دستیابی به این نقطه- که بیشتر در فصول بهار و تابستان جهت بازدید توصیه می شود- براحتی با هر نوع خودرو امکان پذیر می باشد.
این چشمه از چلگرد 30 کیلومتر فاصله دارد و در مسیر شماره 1 گردشگری جهت و مسیر آن مشخص شده است.


امکانات و تسهیلات:
راه دسترسی مناسب، آب آشامیدنی، فضای سبز دسترسی به هتل کوهرنگ





چشمه برم
چشمه مصفای برم در مرکز شهر لردگان واقع گردیده و با شهرکرد 150 کیلومتر فاصله دارد.
این چشمه پر آب علاوه بر تامین آب کشاورزی، یکی از سرشاخه های کارون به حساب آمده و چشم انداز زیبایی را برای شهر لردگان بوجود آورده است. اطراف این چشمه بصورت پارکی جهت تفرج و گذراندن اوقات فراغت اهالی شهر لردگان و گردشگران فضاسازی شده است.

امکانات و تسهیلات:
جاده آسفالته، فضای سبز، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، سکوی نشیمن، دسترسی به واحد پذیرایی و اقامتی، تجهیزات جهت بازی کودکان، پارکینگ.





چشمه های مولا و سرداب
این دو چشمه با فاصله نسبتا" نزدیک به هم به ترتیب در مجاورت روستای آلیکوه و رستم آباد از توابع شهرستان اردل، از چشم اندازها و مناظر بسیار زیبایی برخوردارند و هر روز بویژه روزهای تعطیل پذیرای صدها گردشگر و مسافر از نقاط مختلف می باشند.
برای رفاه مسافران اقدامات زیرساختی از قبیل جاده دسترسی، ساخت سکوی نشیمن و سرویس بهداشتی در این دو مکان صورت گرفته است. فاصله این نقاط تا شهرکرد 120 کیلومتر می باشد.





دشت لاله های واژگون
این دشت در 12 کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای بنواستکی از توابع شهرستان کوهرنگ واقع شده است. وسعت زیاد (3400 هکتار) پوشش گیاهی بسیار زیبا و ارزشمند، لاله های واژگون (اشک مریم) در دو نوع قرمز و زرد و نیز نزدیکی به دیگر جاذبه های قطب سیاحتی کوهرنگ از این منطقه تفرجگاه بسیار مناسبی ساخته است. زمان رویش و شکفتن لاله های واژگون در این دشت از اواسط فروردین ماه شروع و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.


امکانات و تسهیلات:
راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن، دسترسی به هتل کوهرنگ، پارکینگ.





منطقه حفاظت شده تنگ صیاد
این منطقه 21600 هکتار مساحت دارد و پارک ملی تنگ صیاد را با وسعتی معادل 5400 هکتار در دل خود جای داده است. دستیابی به این منطقه از طریق محور مواصلاتی شهرکرد- اصفهان میسر است.
تنگ صیاد به واسطه دارا بودن تپه ماهور های متعدد زیستگاه مناسبی جهت گونه قوچ و میش می باشد.
کوهستانهای جنوبی منطقه دارای صخره های صعب العبور می باشد که زیستگاه پلنگ، کل و بز با جمعیت قابل توجهی می باشند.
از دیگر جانوران منطقه می توان گرگ، روباه، شغال، کفتار و پرندگانی همچون کبک دری، کبک چیل، تیهور و عقاب را نام برد.
در این منطقه امکان شکار با کسب مجوز لازم از سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد.
نزدیکترین شهر به منطقه تنگ صیاد فرخشهر است.

امکانات و تسهیلات:
راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن، دسترسی به واحدهای پذیرایی و اقامتی شهرکرد، پارکینگ.





منطقه حفاظت شده سبزکوه
این منطقه زیبا با وسعتی در حدود 62000 هکتار در سه شهرستان بروجن، لردگان و عمدتا" اردل گستردگی دارد و دارای اکوسیستم های ویژه و چشم اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی می باشد. آبشارهای پرآب و دیدنی مثل تنگ زندان و معدن زیبایی منطقه را دوچندان کرده است.
این منطقه دارای سه نوع آب و هوا می باشد و به تبع آن جانورانی چون پلنگ، خرس قهوه ای، سنجاب بلوطهای غرب ایران، کل، بز و کیک دری در این منطقه زندگی می کنند.
بهترین مسیر دسترسی، به منطقه مسیر گردشگری شماره 5 می باشد که در بخش مسیرهای گردشگری آمده است. مناسبترین فصل بازدید از این منطقه فصل بهار است.



امکانات و تسهیلات:
راه دسترسی آسفالته، فضای سبز، آب آشامیدن، فاصله تا اولین پمپ بنزین (ناغان 10 کیلومتر)





آبشار آتشگاه
این آبشار درصد و نود کیلومتری شهرکرد و در 40 کیلومتری شهر لردگان در دره ای روح افزا به طول 2 کیلومتر قرار گرفته است.
مسیر این آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضای سرسبز و بی نظیری از انواع درختان و گیاهان جنگلی فراگرفته است.
شیب زیاد و پستی و بلندی های دره، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد کرده است.
پیوند عناصر زیبای طبیعی مانند دره،سبز زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را جهت تفرج در این مکان فراهم می آورد.
سراسر بهار و تابستان این آبشار جهت بازدید مناسب است.


امکانات و تسهیلات:
جاده آسفالته، آب آشامیدنی، سکوی نشیمن، فاصله تا اولین پمپ بنزین (لردگان 40 کیلومتر) دسترسی به مهمانسرای جهانگردی لردگان، سرویس بهداشتی، پارکینگ و کمپینگ.





آبشار دره عشق
آبشار دره عشق در منطقه مشایخ (شهرستان اردل) در مجاورت روستای دره عشق در فاصله 110 کیلومتری شهرکرد قرار دارد. این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می جهد و بیش از یکصد متر ارتفاع دارد. در کنار این آبشار رود کارون به آرامی جاری است و در ترکیب با انارستانها و شالیزارهای روستاهای دره عشق و دورک شاهپوری، فضای شگفت انگیزی را بوجودآورده است.
در اکثر فصول سال بویژه بهار بازدید از این آبشار مناسب است.


امکانات و تسهیلات:
جاده دسترسی آسفالته، پارکینگ، آب آشامیدنی، فضای سبز.





پارک جنگلی پروز
در منتهی الیه حدود جنبی استان در 50 کیلومتری لردگان، گردشگاه زیبای پروز با طبیعت بهشتی خود در امتداد دره ای سبز قرار گرفته است.
فضای دنج و خلوت، سایه سار درختان بلند و قد کشیده این پارک، چشمه های زلال متعدد بعلاوه شالیزارهای پراکنده و درختان جنگلی اطراف، تصویری زیبا از طبیعت خداوندی را جلو چشم هر بیننده ای به نمایش می گذارد. به طوریکه کمتر گردشگر و بازدید کننده ای است که با یکبار دیدن میل بازدید مجدد در دلش موج نزند و مسحور صحنه ها و مناظر زیبای این طبیعت دست نخورده نگردد. این پارک جنگلی فضای بسیار مناسبی برای استراحت و گردش خانواده ها و اردوهای دانش آموزی و دانشجویی است.



امکانات و تسهیلات:
جاده آسفالته، فضای سبز، سکوی نشیمن، سرویس بهداشتی، پارکینگ، دسترسی به واحدهای اقامتی لردگان، فاصله تا پمپ بنزین لردگان (50 کیلومتر).





گردشگاه سیاسرد
چشمه سیاسرد در 5 کیلومتری شهر بروجن قرار گرفته است. هوای خنک و مطبوع و درختان زیبا و کهنسال اطراف این چشمه مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت ساکنین شهر بروجن و سایر گردشگران بوجود آورده است. به طوریکه همه روزه و بویژه در روزهای تعطیل این مکان شاهد گشت و گذار تعداد زیادی از مسافران و گردشگران می باشد.
فضاسازی های مناسب و سهل الوصول بودن میل به بازدید از این گردشگاه را دوچندان کرده است.

امکانات و تسهیلات:
جاده آسفالته، فضای سبز، سرویس بهداشتی، سکوی نشیمن، دسترسی به واحدهای اقامتی و پذیرایی شهر بروجن، تجهیزات جهت بازی کودکان، پارکینگ، آب آشامیدنی.





غار سراب
غار سراب در 56 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و حدود 7 کیلومتری شهر باباحیدر (شهرستان فارسان) در مسیر دره ای زیبا و معتدل، در مجاورت روستای امیدآباد قرار گرفته است.
از انتهای جاده آسفالته تا دهانه غار حدود 15 دقیقه پیاده روی لازم است.
این غار شگفت انگیز دو دهانه دارد و به دلیل وجود موانع طبیعی بیش از 600 متر از آن قابل دسترسی نیست از یکی از دهانه های غار، آبی خروشان و خنک بیرون می آید ارتفاع شقف غار در بعضی از نقاط به 15 متر می رسد در دالان طویل غار قندیلهای آهکی زیبا به وفور وجود دارد و فرآیند تشکیل این قندیلها ادامه دارد.



امکانات و تسهیلات:
آب آشامیدنی، دسترسی به واحدهای پذیرایی فارسان، دسترسی به پمپ بنزین فارسان، جاده آسفالته





غار یخی چما
در فاصله 25 کیلومتری چلگرد در نزدیکی روستای شیخ علیخان یکی از نادرترین و اعجاب انگیزترین غارهای منطقه به نام غار یخی چما با قندیلهای فراوان یخی واقع شده است.
از زیریخهای این غار چشمه ای با آب سرد در جریان است که نهایتا" به سد کوهرنگ می ریزد.
قرار گرفتن در دره های عمیق و انباشت حجم برفهای چندین ساله در این مکان سبب شده قندیلهای یخ و توده های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانند.





کمربند سبز حاشیه زاینده رود
تمامی مسیر حاشیه زاینده رود از سامان تا قراقوش (نزدیک سد زاینده رود) دارای مناظر زیبا و چشم نواز است که از ترکیب رودخانه، باغهای سرسبز دوطرف جاده و هوای پاک بوجود آمده است.
این مسیر بدلیل وجود مجموعه های تفریحی در محل پل زمانخان شرایط اقلیمی مساعد در حدود 9 ماه از سال و دسترسی نزدیک به مرکز استان و شهرهای استان اصفهان همیشه مورد توجه گردشگران بوده است.
در انتهای این مسیر سد و دریاچه زاینده رود وجوددارد که به نوبه خود زیباست. در این مسیر زاینده رود هنوز از مناطق صنعتی عبور نکرده و رنگ آبی و تمیز آب همراه با هوای مطبوع و باغات سرسبز اطراف آن بسیار دلپذیر است.





حاشیه رود کارون
سرشاخه های متعدد رود کارون در قلمروهای غربی و جنوب غربی استان شامل لردگان، خانمیرزا، فلارد، جنوب بازفت و جنوب شهرستان اردل جریان دارند و دارای چندین عنصر ارزشمند تفریحگاهی و گردشگری از جمله آب و هوای مناسب و دلپذیر در اکثر فصول سال، نزدیکی و دسترسی مناسب به خوزستان از طریق جاده های آسفالته و وجود جنگلهای نسبتا" متراکم بلوط در حواشی مسیرهای اصلی می باشند.
این رودخانه از دره های شگفت انگیزی عبور می کند و در ترکیب جریان رود، جنگلهای بلوط و کوه مناظر بدیعی را عرضه می کند.
از جمله بهترین این مناظر را در مسیر جاده شهرکرد- خوزستان در روستای دوپلان (110 کیلومتری شهرکرد) می توان مشاهده نمود.





آبشار تونل کوهرنگ
این آبشار از سرازیر شدن آب تونل اول کوهرنگ بوجود آمده است. این تونل جهت انتقال آب چشمه کوهرنگ و دیگر چشمه های اطراف به زاینده رود در سال 1332 در منطقه کوهرنگ، جاییکه اکنون شهر توریستی چلگرد- مرکز شهرستان کوهرنگ قرار دارد، ایجاد گردید. تلاش برای انتقال این آب به ازمنه بسیار دور برمی گردد. در زمان صفویان تلاش برای ایجاد شکاف در کوه کارکنان و انتقال آب، راه به جایی نبرد.
(این شکاف که در نزدیکی تونل است، خود یکی از دیدنی های تاریخی منطقه است)
آبشار این تونل و فضاهای بسیار زیبای اطراف آن مناظر بسیار زیبایی را برای هر ببننده ای ایجاد کرده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 472]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن