تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812772337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

من نام کوچک عشقم، مرا بباز


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - سحر عصرآزاد «مرهم» بازگشت موفقی است از علیرضا داودنژاد به نقاط اوج کارنامه‌اش با نگاهی موشکافانه، تلخ و گزنده به جوانان بحران‌زده امروز و مسائلشان. این فیلمساز که آثار قابل توجهی چون «نیاز»، «عاشقانه»، «مصائب شیرین» و «بچه‌های بد» را با محوریت جوانان و نوجوان ساخته، چند سالی بود که علاقه‌مندان این فیلم‌ها را دچار شگفتی و پس از آن ناامیدی کرده بود. ناامیدی از این جهت که به نظر می‌آمد سرخوشانه فیلم ساختن بدون دغدغه‌ای خاص و عمیق به مذاق وی خوش آمده و سهل‌الوصول بودن تبدیل به عادت ناخوشایند داودنژاد شده است. فیلم‌هایی چون «ملاقات با طوطی»، «هشت‌پا»، «هوو» و «تیغ‌زن» با تکیه بر قصه‌هایی سطحی که گاه بی‌جهت پیچیده‌نمایی هم می‌کرد تا از مفهوم تهی ننماید و البته با فهرست بلندبالای بازیگران مشهور، به تدریج چهره‌ای از این فیلمساز در پایان راه جوشش خلاقیت و دغدغه‌ ثبت کردند. این نوع فیلمسازی درست نقطه مقابل نقاط اوج کارنامه‌اش قرار داشت که معمولاً با قصه‌هایی ساده، تکیه بر جزئیات و بازیگرانی که در آن زمان چهره‌های مشهوری نبودند، به طرح مسائل و روابطی می‌پرداختند که به شدت انتقادبرانگیز بودند. در واقع جسارت پرداختن به این مضامین با ساختاری متناسب با مضمون، این فیلم‌ها را پذیرفتنی کرد. از رقابت دو نوجوان شهرستانی برای مرد شدن در «نیاز»، تا عشق سودایی دو جوان «عاشقانه» که بر عشق پیرانه‌سری غلبه کرد و ... آن ساختار پیچیده روایی در «بچه‌های بد» که ارتباط سه جوان بحران‌زده را به گونه‌ای مدرن به تصویر می‌کشید -(هرچند این ساختار متقاطع در تدوین وارد کار شده باشد). «مرهم» بازگشتی است به همین سینمایی که از داودنژاد می‌شناسیم و فیلم‌هایی که از او در خاطرمان ماندگار شده، فیلمی خوش‌ساخت با قصه‌ای به ظاهر ساده درباره نسل جوان معترض که از ریشه‌های خود دور افتاده و تنها مرهم زخم‌های ناپیدایش بازگشت به اصل خود و عشق واقعی در دامان خانواده است. فیلمنامه حساب‌شده و حضور بازیگرانی که گیشه‌ای نیستند، اما درست همان چیزی هستند که باید باشند، در این فیلم به نتیجه قابل قبولی رسیده است.«مرهم» قصه دختر جوانی است که علیه سنت‌های خانوادگی می‌شورد تا به زعم خود یک زندگی آزاد را تجربه کند، اما در همان اولین جاده بن‌بست متوقف شده و گرفتار اعتیاد می‌شود. در این شرایط که تصور او از عشق هم وارونه می‌شود و بردیا هم تنهایش می‌گذارد، مریم تازه متوجه می‌شود که تنها خواسته‌اش از زندگی یک اتاق خالی بدون مزاحم است تا فقط بنشیند و فکر کند. در این کشمکش‌های درونی و بیرونی این نکته خودنمایی می‌کند که چه بسا مهمترین کاستی او به عنوان نماینده نسل جوان بی‌آرزوی امروز، یافتن تکیه‌گاهی امن با عشقی بی حد و حصر است؛ همان چیزی که مادربزرگ به مریم می‌دهد. عشقی که در آن هیچ ملاحظه و باید و نبایدی نیست، عشقی که در قالب معیارهای مرسوم سود و زیان نمی‌گنجد، عشقی که به بده‌بستان‌های معمول نمی‌ماند؛ یک عشق ناب و بی‌پایان که تنها می‌توان آن را در آغوش بخشنده یک مادر پیدا کرد. «مرهم» فیلمی است که برای رسیدن به این پایان که در بدترین شکل ممکن می‌توانست یک نسخه پیچیدن ناکارآمد تلقی شود، وارد لایه‌های درونی نسل جوان امروز با همه انرژی و تیرگی‌هایش و همچنین نسل گذشته با همه اصالت کهنه و روشنی‌هایش می‌شود و از خلال آن راهکار ساده و صمیمانه خود را با مخاطبش در میان می‌گذارد. * تیتر مطلب برگرفته از مجموعه شعر و طرح «خنده در مراسم تدفین» سروده علی رضا لبش است. 5858




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن