تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821310746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كودكان قلدري را از والدينشان مي‌آموزند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كودكان قلدري را از والدينشان مي‌آموزند
علمي آموزشي. ‪۱. ۲. ۴‬
به گفته پژوهشگران ، فرزندان والدين مستبد، متوقع، كه فقط امر و نهي مي كنند و پاسخگو نيستند بيشتر احتمال دارد رفتار قلدري نسبت به ساير همسالان خود نشان دهند.

متوقع، دستوردهنده و بي‌اعتنا --
به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، اليزابت سوويني دانشجوي كارشناسي ارشد جامعه شناسي در دانشگاه سينسيناتي گفت، مطالعه وي نشان داده است فرزندان والدين پاسخگو و صميمي كه به رشد رواني و جسمي كودكان خود اهميت مي‌دهند ، احتمال كمتري دارد رفتار قلدري در پيش گيرند.

سوويني گفت كودكاني كه مورد آزار، خصومت، تنبيه بدني و ساير رفتارهاي خشونت آميز والدين خود قرار مي‌گيرند، احتمال بيشتري دارد اين رفتارها را در روابط خود با همسالانشان الگو قرار دهند.

كودكان از والدين خود ياد مي‌گيرند كه با ديگران چگونه رفتار و تعامل كنند. بنابراين اگر كودكان در خانه پرخاشگري و كلمات تند و خشمگينانه را بياموزند تمايل خواهند داشت از اين رفتارها در زمان تعامل با ديگران استفاده كنند.

اين بررسي همچنين نشان داد فرزندان خانواده‌هايي كه درآمد متوسطي دارند نسبت به كودكان خانواده‌هاي پر درآمد و كم درآمد كمتر رفتار قلدري از خود نشان مي‌دهند.

سوويني اين يافته‌ها را در صدو سومين نشست سالانه انجمن جامعه شناسي آمريكا در بوستون ارائه كرد.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن