تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797673033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گوی نوروزی با ستاره والیبال ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: گفت و گوی نوروزی با ستاره والیبال ایرانمحمد ترکاشوند: من زن ذلیل نیستم!

سال گذشته برای والیبال ایران سال نسبتاً خوبی بود زیرا توانستیم در رده بزرگسالان به مسابقات جهانی راه پیدا کنیم. یکی از افرادی که نقش به سزایی در موفقیت والیبال ملی ایران در عرصه بین المللی داشته است، محمد ترکاشوند بازیکن با اخلاق و متین تیم ملی است. او والیبال را از سن 16 سالگی و باشگاه بانک ملی تهران آغاز کرد و بعد تصمیم گرفت به باشگاه فتح تهران برود. مربی آن زمان فتح محمد حیدرخان بود که ترکاشوند را نپذیرفت و وی تصمیم بر آن گرفت که والیبال را برای همیشه کنار بگذارد، در همان سال در مسابقه دوستانه ای که بین جوانان تهران و توابع برگزار شد، ترکاشوند در تیم توابع بازی کرد و در حالی که از ادامه فعالیت در عرصه والیبال ناامید بود ناگهان مردی که نظاره گر بازی ترکاشوند بود، او را پسندید. آن فرد کسی نبود جز مصطفی کارخانه، که محمد ترکاشوند خود و والیبالش را مدیون وی می داند. همه محمد ترکاشوند را سوای مسائل فنی، یک ورزشکار با اخلاق می دانند، او بین همه اقشار جامعه محبوب است. «جیبا» والیبال آسیا مدت مدیدی است که با مصدومیت از ناحیه زانو و کمر دست و پنجه نرم می کند ولی تمام دردها و مصدومیت ها را به عشق والیبال به جان خریده است. هر دم و بازدم او بوی عشق به والیبال را می دهد.

ترکاشوند در والیبال ایران مرد لحظه ها است. او به همراه نسل فعلی والیبال افتخارات زیادی را در صحنه های بین المللی به دست آورده اند از جمله نایب قهرمانی بازی های آسیایی بوسان و سومی جام ملت های آسیا در چین و راهیابی به مسابقات جهانی ژاپن. ترکاشوند به همراه تیم ملی دوبار در مسابقات جهانی در رده جوانان نیز حضور داشته است. در مجموعه کسی را شایسته تر از وی در سال های اخیر ندیده ایم به همین دلیل به مناسب فرارسیدن عید نوروز مصاحبهای جامع با وی انجام داده ایم که در نوع خود جالب و خواندنی است.ترکاشوند یعنی چه؟تلفظ درست نام خانوادگی من ترکاشوند با فتح است و معنی آن یعنی تک تیرانداز. ترکاشوندها تیراندازهای ماهری بودند.اصالتاً اهل کجایید؟استان کرمانشاه، شهرستان کنگاور، روستای خلیل آباد.چند روز دیگر عید و بهار فرا می رسد، چه احساسی از این بابت دارید؟خیلی خوشحالم، به عید دیدنی می روم و دوستان و خویشاوندان خود را می بینم. با آمدن عید، همه کدورت ها را کنار می گذارند. فکر می کنم بعد از چند سال اولین سالی باشد که عید را در کنار خانواده ام سپری می کنم.نوروز یعنی چه؟یعنی شادابی، طراوت و نو شدن.از حاجی فیروز چه چیزی می دانید؟معمولاً توی عید می آید، سرو کله اش سیاه است، یک تمبک داره که می زنه و می خونه.

اولین عیدی را از دست چه کسی گرفتید؟از پدرم گرفتم. از موقعی که مغازه دار را شناختم و فهمیدم «قاقالی لی چیه» و توانستم برای خودم خوراکی بخرم، عیدی گرفتم. فکر می کنم اولین عیدی من یک 5 تومانی یا 10 تومانی بود.بیشتر عیدی می دهید یا می گیرید؟الان بیشتر عید می دهم.بهترین دعای شب عید از نظر شما چیست؟دعا می کنم سال جدید، سال خوب و پربرکتی برای خودم، خانواده ام و مردم ایران باشد و در همه جای دنیا صلح و آرامش واقعی به وجود آید.آیا ازدواج در زندگی قهرمان تأثیر مثبتی دارد؟برای من مثبت بوده، همسرم خیلی در زندگی به من کمک کرده و در همه شرایط پشتیبان من بوده است. زندگی کردن با ورزشکار خیلی مشکل است. به خاطر تمام حمایت های یکه خانمم از من کرد از ایشان تشکر می کنم.زن ذلیل هستید؟زن ذلیل! اصلاً به من می خورد که زن ذلیل باشم، شوخی کردم اصلاً این کلمه معنی ندارد. این احترام زن و شوهر به یکدیگر است که زندگی را زیبا می کند.چه سنی را برای ازدواج مناسب می دانید؟اگر جوان کار داشته باشد و از پس مشکلات زندگی برمی آید، هر چه زودتر ازدواج کند، بهتر است.

آیا به پسرتان، امیر حسین اجازه می دهید والیبال بازی کند؟خیلی دوست دارم که او هم والیبالیست شود و تمام تلاشم را برای موفقی پسرم انجام می دهم ولی باید اول ببینم او خودش به چه ورزشی علاقه دارد و استعدادش در چه رشته ای است.بدترین خبری که در سال گذشته شنیدید چه بوده است؟سقوط هواپیمایی که در آن جمعی از خبرنگاران و فرماندهان سپاه شهید شدند، بمب گذاری عتبات عالیات که شوک عجیبی بود و توهین روزنامه دانمارکی به پیامبر اسلام(ص) که خشم تمام مسلمانان را برانگیخت.علم بهتر است یا ثروت؟در واقع علم بهتر از ثروت است ولی زمانه برعکس شده و به ثروت بیشتر اهمیت داده می شود. به نظر من علم ماندگار است نه ثروت، ثروت زود تمام می شود. مثل اینکه سیلابی بیاید و همه چیز را خراب کند، ثروت ماندگار نیست در واقع ثروت واقعی همان علم است.خوشبختی در چیست؟خوشبختی از دیدگاه هر کسی می تواند متفاوت باشد. من خوشبختی را در کنار خانواده بودن، صفا و صمیمیت و دوست های خوب داشتن و مهمتر از همه داشتن آرامش و سلامتی می دانم.بهترین فیلم سینمایی که دیده اید؟فیلم های رزمی را دوست دارم، فیلم کماندو با بازی جمشید هاشم پور که مربوط به جنگ ایران و عراق بود، چندین بار این فیلم را دیده ام.بهترین هنرپیشه مرد و زن از نگاه شما چه اشخاصی هستند؟نیکی کریمی و محمدرضا گلزار.یک شعر به عنوان هدیه نوروزی بگویید؟عید آمد بهاران، چه زیباست ایران.دوست دارید در زندگی جای چه کسی باشید؟هیچ وقت دوست نداشتم جای کسی باشم، دوست دارم جای خودم باشم.در زندگی از چه کسی الگو می گیرید؟از حضرت علی(ع). ائمه اطهار سرمشق زندگی من هستند.چند سال است که در تیم ملی بازی می کنید؟حدود 9 سال، از سال 1376 تاکنون.چند بازی ملی انجام داده اید؟فکر می کنم بالای 100 بازی ملی انجام داده ام.

بهترین بازی دوران زندگی تان را کجا انجام داده اید؟در بازیهای آسیایی بوسان با تیم ملی و در مسابقات باشگاهی زمانی که صنام بودم برابر پیکان که این تیم را 3 بر صفر شکست دادیم.بهترین والیبالیستت تاریخ والیبال ایران کیست؟ایرج مظفری، ایشان زحمات زیادی برای والیبال ایران کشیده است.مرد سال والیبال ایران در سالی که گذشت؟سئوال سختی است، پیمان اکبریبهترین مربی ایران از دیدگاه شما چه کسی است؟آقایان مصطفی کارخانه و حسنی علی مهرانپور.بهترین و بدترین خاطره ورزشی برای شما در سالی که گذشت؟بدترین، جدا شدن از مصطفی کارخانه که علی رغم میل باطنی ام از ایشان جدا شدم و باخت به قطر که حالا حالاها از ذهنم پاک نمی شود. بهترین خاطره، صعود به مسابقات جهانی و قهرمانی کشورهای اسلامی است که در آن سفر به زیارت خانه خدا مشرف شدم.بزرگترین آرزوی ورزشی شما در سال جدید چیست؟دوست دارم در مسابقات جهانی ژاپن و بازی های آسیایی دوحه قطر موفق شویم تا جبران نتایج ضعیف ماه های اخیر والیبال شود.عملکرد والیبال ما در سالی که گذشت چگونه بود؟والیبال در نیم سال اول خوب عمل کرد، ولی در نیم سال دوم نه.آیا والیبال ایران در سرازیری نیفتاده است؟خیر، در بازی های جام ملت ها ما یک اکیپ ناهمگون بودیم، تزریق نفرات جدید در تیم ملی خوب است ولی ما زمان لازم برای هماهنگی با یکدیگر را نداشتیم. با یکبار در هفته تمرین که نمی توان نتیجه گرفت، والیبال ما هنوز هم مدعی است.خیلی از جوان ها دوست دارند جای شما باشند، چه توصیه ای برای آنها دارید؟اظهار نظر در مورد خودم سخت است، از نظر فنی با تمرین و ممارست می توانند در والیبال موفق شوند. به قول پدرم مرد آن کسی است که بتواند روزهای سخت را پشت سر بگذارد.تا چه وقت به والیبال ادامه می دهید؟بستگی به آسیب دیدگی ام دارد، هر زمان که احساس کنم دارم به افت نزدیک می شود والیبال کنم دارم به افت نزدیک می شوم والیبال را کنار می گذارم. هرگز دوست ندارم روزهای افت خود را ببینم.سال آینده در پیکان می مانید؟هرچند با پیکان قهرمان شدیم ولی بعید می دانم، حقیقت را بگویم دوست دارم با آقای کارخانه کار کنم، من طاقت دوری ایشان را ندارم.بهترین تیتری که برای شما زده شده چه بوده؟اولین تیتر این بود: «جوانی با پرش های اعجاب انگیز» و زیباترین تیتر در روزنامه شما به چاپ رسید: «محمد ترکاشوند، «جیبای» والیبال ایران.»حرف آخر.از شما و همکارانتان برای حمایت هایی که از ورزشکاران می کنند تشکر می کنم و امیدوارم سالی پر از موفقیت در پیش داشته باشید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 880]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن