تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803102852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصاحبه با دانشجویان دانشگاه تهران درباره ی تغییر رئیس دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: مصاحبه با دانشجویان دانشگاه تهران درباره ی تغییر رئیس دانشگاهانتخاب یا انتصاب یا ...

اشاره:مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه تهران در روز یکشنبه، 6 آذر ماه سال جاری و به دنبال آن حرکت اعتراض آمیز دانشجویان، گروه اجتماعی سایت تبیان را بر آن داشت تا با تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران صحبت کند و از زبان آنها جریان را جویا شود. امیدواریم با دوراندیشی و زمینه سازی بهتر مسئولین امر و هوشیاری و منطقی بودن دانشجویان، محیط دانشگاه، آرامش خود را جهت ارتقای آگاهی و علم همچنان حفظ کند.آنچه از صحبت با دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دیگر دانشکده ها به دست آمد:با دانشجویان دانشکده ی حقوق بیشتر صحبت کردیم چون آقای عمید زنجانی، استاد رشته ی علوم سیاسی هستند و قاعدتاً دانشجویان این دانشکده شناخت بیشتری از ایشان دارند نظرات را در دو دسته ی کلی می توان قرارداد:1- انتقادات 2- واگذار کردن به زمان، از عملکرد رئیس دانشگاه نتیجه گیری کردن و دادن حق قانونی به وزیر علوم در تغییر دادن رئیس دانشگاهدر رابطه با انتقادات این موارد مطرح است: الف – صرفاً تحصیلات حوزوی داشتن برای ریاست دانشگاه کافی نیست و فرد مورد نظر، باید تحصیلات دانشگاهی نیز داشته باشد.ب- انتقاد بر وضعیت فعلی انتخاب رییس دانشگاه و اینکه انتصابات باید از پایین به بالا باشد و هیئت علمی و رؤسای دانشکده ها باید در این امر مشارکت داشته باشند بدین معنی که روال سابق حفظ شود یعنی رؤسای دانشکده ها توسط هیئت های علمی انتخاب شوند و رؤسای دانشکده، کاندید خود برای ریاست دانشگاه را به وزیر علوم معرفی و پیشنهاد کنند تا وزیر بعد از بررسی، رئیس پیشنهادی را تأیید یا رد کند. دانشجویان بر شیوه ی فعلی انتخاب، انتقاد دارند و بر این تأکید دارند که قانون در این بخش باید اصلاح شود.ج – اظهار نگرانی دانشجویان مبنی بر اینکه شیوه ی انتصاب ریاست دانشگاه به رؤسای دانشکده ها هم تسّری پیدا کند و هیئت های علمی نقش خود را در انتخاب روسای دانشکده ها از دست بدهند.د- ناگهانی و شتابزدگی در تغییر ریاست دانشگاه: این امر از آنجا ناشی می شود که آقای دکتر فرجی دانا، توانایی اداره ی دانشگاه را داشته اند و مشکلی در این رابطه وجود نداشته است. طبق گفته ی ایشان 24 ساعت بعد از ابلاغ حکم، مراسم معارف و تودیع تدارک دیده شده و برای دانشجویان این شتابزدگی جای ابهام و سؤال داشته است.

هـ - بحث دیگری که توسط دانشجویان مطرح شد و صحت و سقم آن باید بررسی شود اختلاف نظر بین وزیر علوم و رئیس اسبق دانشگاه بر سر تعیین رئیس مجتمع آموزش عالی قم (پردیس قم) که شعبه ای از دانشگاه تهران است، می باشد.عده ای از دانشجویان معتقدند در پی این اختلاف و اصرار رئیس دانشگاه بر انتخاب گزینه تایید شده توسط روسای دانشکده ها، ریاست دانشگاه تغییر پیدا کرده است. همچنین تغییر رئیس دانشگاه در زمانی اتفاق افتاده که رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، آقای ابو ترابی به علت مسافرت خارج از کشور بوده و در تعویض رئیس دانشگاه حضور نداشته اند. دانشجویان از این جهت این نکته را مطرح کردند که آقای ابوترابی موافق به حضور آقای دکتر فرجی دانا در پست ریاست دانشگاه بوده اند.و- عده دیگری از دانشجویان نیز بر این انتقاد داشتند که باید دوره ریاست آقای دکتر فرجی دانا طی می شد و بعد اقدام به تغییر ریاست می کردند. همچنین تغییر رئیس دانشگاه در وسط ترم تحصیلی، صورت مطلوبی ندارد.ز- تعدادی از دانشجویان هم، آتش سوزی کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را در تغییر ریاست دانشگاه موثر می دانند.از طرف دیگرعده ای از دانشجویان عقیده داشتند که صرفاً نمی توان به تغییر ریاست دانشگاه اعتراض کرد و با توجه به تغییر دولت، جابجایی ها طبیعی است، گذشت زمان و نحوه عملکرد رئیس جدید دانشگاه می تواند بر درستی این انتخاب صحه بگذارد. سایر موارد عنوان شده توسط موافقان تغییر ریاست دانشگاه بدین شرح است:الف- صرف انتخاب یا انتصاب نمی شود اظهار نظر کرد. ممکن است انتصاب در نهایت نتیجه بالا و مطلوبی بدهد. با توجه به قوانین موجود، وزیرعلوم حق دارد ریاست دانشگاه را انتخاب کند. برای تغییر نحوه انتخاب باید قانون تغییر پیدا کند و این به سیاست های کلان کشور ارتباط دارد.ب- در مورد تحصیلات دانشگاهی داشتن رئیس دانشگاه، عده ای از دانشجویان نظر مخالف نداشتند و نداشتن تحصیلات دانشگاهی، دلیل موجهی برای رئیس دانشگاه نشدن برایشان تلقی نمی شد. با توجه به اینکه طبق اعلام ؟؟؟ حقوقی و پارلمانی وزارت علوم، آقای دکتر سید ؟؟؟ حسینی به خبرگزاری مهر، آقای عمید زنجانی سوابق درخشانی دارد. وی در حوزه علمیه نجف و قم درجه اجتهاد را کسب کرده و به مدت 10 سال در محضر حضرت امام (ره) تلمذ کرده است. آقای عمید زنجانی در سال 1374 به مرحله استادی تمامی رسیده و 40 کتاب تالیف کرده است. نمایندگی مردم در دو دوره مجلس و ریاست دانشکده حقوق دانشگاه تهران از دیگر سوابق ایشان است. با توجه به واکنش های ایجاد شده در پی تغییر و تحول اخیر در دانشگاه تهران و نظرات مخالف و موافق دانشجویان، به نظر می رسد که باید تأمل جدی و عمیق تری نسبت به مواردی از این دست داشته باشیم. هر گروه و مجموعه ای خواسته ها و انتظارات خاص خودش را دارد و بهتر بود به این بخش از خواسته های دانشجویان و انتظاراتی که دارند توجه خاص و مفید فایده می شد تا محیط دانشگاه آرامش و نظم خود را از دست ندهد. به قول یکی از دانشجویان اگر زمینه این تغییر و تحول از پیش فراهم می شد و توام با شتابزدگی و تعجیل نبود، اگر نظر سنجی از دانشجویان می شد و به نوعی افکار سنجی از آنها به عمل می آمد، شرایط و مقدماتی فراهم می آمد تا شاهد اعتراض این چنینی دانشجویان نباشیم. امیدواریم مجموعه وزارت علوم و نهادهای ذی ربط تصیمات و شرایطی را اتخاذ کنند تا رضایت تمام زیر مجموعه های خود را فراهم سازند و تمام گروهها اعم از دانشجویان، کارکنان، اساتید و مسئولان در برنامه ها احساس مشارکت کنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 685]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن