تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802948088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهار سينماي ايران ـ4: چهره‌ها/سينماگران جوان براي تثبيت جايگاه خود تلاش مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بهار سينماي ايران ـ4: چهره‌ها/سينماگران جوان براي تثبيت جايگاه خود تلاش مي‌كنند
فيلمسازان جوان سينماي ايران بهار 87 را با تلاش براي گرفتن پروانه نمايش، توليد و كليد زدن پروژه‌هاي جديد خود گذراندند و در برخي موارد هم تلاش آنها به نتايج مورد انتظار آنها نرسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمين مرور فعاليت چهره‌هاي سينماي ايران در فصل بهار به فيلمسازاني اختصاص پيدا كرده كه جوان و به نسبت تازه‌كار هستند. اما در همين چند كار سبك ويژه و مستقل خود را پيدا كرده و حضوري تأثيرگذار داشته‌اند.

در كارنامه برخي از اين كارگردانان فيلم‌هاي به نمايش درنيامده را مي‌توان مورد توجه قرار داد كه به نوعي سيماي گاه معترض امروز آنها را توجيه مي‌كند. در اين ميان فيلمسازي هم هست كه تنها با يك فيلم و حاشيه‌سازي‌هاي تمام نشدني پس از آن، جنجال حاشيه و متن را كنار هم قرار داده است.

سامان مقدم پشت صحنه "صد سال به اين سال‌ها"

بيژن ميرباقري سابقه‌اي روشن در عرصه فيلم كوتاه بخصوص از نوع دفاع مقدسي دارد و آثار كوتاه او از جشنواره‌ها جايزه برده‌اند. ميرباقري با اولين فيلم بلند خود "ما همه خوبيم" گام نخست را در سينماي حرفه‌اي محكم و حساب شده برداشت و جالب اينكه با اين جهش، به پيشينه و خاستگاه خود پشت نكرد و با فيلم كوتاه "زير پلك" پاييز گذشته در جشنواره فيلم كوتاه تهران حضور يافت.

ميرباقري جشنواره فجر بيست و ششم در هيئت داوران بخش‌هاي نگاه اول و فيلم كوتاه حضور داشت و اسفندماه موفق به دريافت پروانه نمايش دومين فيلمش "روز برمي‌آيد" شد. اين فيلمساز اواخر ارديبهشت جديدترين فيلمش "دوزخ، برزخ، بهشت" كليد زد كه مهتاب كرامتي، مسعود رايگان، علي مصفا، مسعود كرامتي، آتيلا پسياني، پريوش نظريه، امير آقايي، رحيم نوروزي و ژاله شعاري در آن بازي مي‌كنند. اين فيلم در مرحله فيلمبرداري و تدوين همزمان است.

سامان مقدم سال گذشته پنجمين فيلم سينمايي خود را بعد از "كافه ستاره" كليد زد. "صد سال به اين سال‌ها" هر چند در جدول نمايش فيلم‌هاي جشنواره فجر بيست و ششم قرار گرفت اما به نمايش درنيامد و همين وجه به حاشيه‌هاي پررنگ آن دامن زد. مقدم پارسال دومين مجموعه مناسبتي خود را پس از مجموعه رمضاني "همراز" براي ماه محرم روي آنتن شبكه دو فرستاد.

اما "پريدخت" با وجود حضور بازيگران حرفه‌اي سينما نتوانست توفيقي به همراه داشته باشد. پنجمين فيلم مقدم به سه دهه زندگي زني ميانسال به نام ايران پرداخته و فاطمه معتمدآريا، پرويز پرستويي و رضا كيانيان بازيگران اصلي آن هستند و صحنه‌هاي باقيمانده‌اش ارديبهشت با حضور علي قربانزاده، معتمدآريا و نگار جواهريان گرفته شد. مقدم "صد سال به اين سال‌ها" را بهترين اثر خود مي‌داند كه در اكران فروشي فوق‌العاده خواهد كرد و پس از گرفتن پروانه نمايش با نظر تهيه‌كننده اكران تابستاني مي‌شود.

مقدم در سال جديد ساخت پروژه سينمايي "سن پترزبورگ" را در برنامه دارد كه فيلمنامه آن نوشته پيمان و مهراب قاسمخاني و در حال بازنويسي است و سال گذشته گزينه‌هايي چون عمر شريف و مايكل كين نامزد حضور در آن شدند. هر چند كارنامه اين فيلمساز جوان در تلويزيون به اندازه سينما قابل قبول و دفاع نيست، اما مقدم قصد دارد يك مجموعه جديد را به تهيه‌كنندگي رامين عباسي‌زاده براي شبكه دوم سيما كار كند.

"سياوش"، "پارتي"، كمدي "مكس" و "كافه ستاره" كارهاي قبلي اين فيلمساز هستند كه هر كدام به نوعي توانسته‌اند با مخاطب ارتباط برقرار كنند. فيلم "مكس" به نويسندگي پيمان قاسمخاني در زمان خود از اكران و نمايش دور ماند و چند سال گذشت تا توانست از محاق خارج شود.

عليرضا اميني در جشنواره بيست و ششم فجر با فيلم "استشهادي براي خدا" حضور داشت و موفق شد جايزه بهترين فيلم بخش بين‌الاديان از بخش بين‌الملل و جايزه بهترين بازيگر مرد نقش مكمل از بخش سينماي ايران را به خود اختصاص دهد. اين فيلم در روزهاي پاياني سال پروانه نمايش گرفت و احتمالاً پائيز اكران مي‌شود.

در كارنامه اميني فيلم‌هاي به نمايش درنيامده "نامه‌هاي باد"، "زمان مي‌ايستد" و "فقط چشماتو ببند" و دو فيلم با اكران مهجور "كنار رودخانه" و "دانه‌هاي ريز برف" حضور دارد. او موفق شد بهمن‌ماه پروانه ساخت هفتمين فيلم خود را با نام "هفت دقيقه تا پائيز" به تهيه‌كنندگي حسين صابري دريافت كند كه داستان زوجي است كه درصدد ترميم روابط زوجي ديگر برآمده و اتفاقاتي ناخواسته زندگي آنها را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد.

قرار بود اين فيلم اوايل ارديبهشت با حضور بازيگراني چون نيما شاهرخشاهي، محسن طنابنده، بهاره افشاري، جمشيد هاشمپور، پانته‌آ بهرام، آهو خردمند، بهرام ابراهيمي، سعيد آقاخاني، سيامك صفري،‌ كورش ستوده و اميرحسين رستمي به نويسندگي عليرضا نادري كليد بخورد كه به دليل مشكلات مالي ساخت آن متوقف شده است.

عبدالرضا كاهاني پشت صحنه "آن جا"

عبدالرضا كاهاني كه اولين فيلمش "آدم" در جشنواره فجر بيست و پنجم حضور داشت، بدون آنكه بتواند آن را اكران كند سال گذشته با فيلم "آن جا" قصد حضور در فجر بيست و ششم را داشت كه فيلمش پذيرفته نشد. اما كاهاني با نمايش اين فيلم در خانه سينما توانست امكان تماشاي "آن جا" را براي عده‌اي محدود فراهم كند.

او روزهاي پاياني سال با فيلم "آدم" در جشنواره بمبئي حضور يافت و مورد استقبال سينمادوستان هندي قرار گرفت. كاهاني سال جديد را با نمايش "آن جا"‌ در بازار جشنواره كن و ارائه فيلمنامه "بيست"‌ براي دريافت پروانه ساخت پي گرفت. اكران نشدن "آن جا" و طولاني شدن زمان صدور پروانه ساخت "بيست" به نوعي فصل بهار را براي اين فيلمساز جوان ناخوشايند كرد كه با صدور پروانه ساخت سومين فيلمش به تهيه‌كنندگي پوران درخشنده بدشانسي‌هاي او پايان يافت.

ماني حقيقي كه فيلم‌هاي به نمايش درنيامده "آبادان" و "كارگران مشغول كارند" را در كارنامه دارد با "كنعان" در جشنواره بيست و ششم فجر حضور پيدا كرد ولي نتوانست مورد توجه واقع شود و به ديپلم افتخار جايزه مردمي در بخش بين‌الملل اكتفا كرد. هر چند "كنعان" يكي از گزينه‌هاي احتمالي اكران نوروز بود، اين اتفاق نيفتاد و با گرفتن پروانه نمايش در روزهاي پاياني سال، سال جديد را با جلسات نمايش خصوصي آغاز كرد.

شوراي صنفي نمايش زمان اكران عمومي "كنعان" در گروه سينمايي آزادي را دهم مهرماه و پس از اكران فيلم‌هاي "حس پنهان" و "پرچم‌هاي قلعه كاوه" اعلام كرده است. آخرين خبر از فعاليت‌هاي حقيقي اينكه او به عنوان بازيگر در فيلم "درباره الي..." اصغر فرهادي بازي مي‌كند و گريم و حضوري خاص در فيلم جديد همكار خود دارد. او در اين فيلم با ترانه عليدوستي بازيگر "كنعان" همبازي است.

شهرام مكري از معدود فيلمسازان جوان است كه قبل از گام نهادن به دنياي فيلم بلند با آثار كوتاهش شناخته شد. فيلم هاي كوتاه و تجربي "برق‌گرفتگي و مگس"، "توفان سنجاقك"، "محدوده دايره" و "آندوسي" نگاه خاص اين فيلمساز جوان را به گونه‌اي مورد توجه قرار داد كه همه پيشاپيش در انتظار نخستين فيلم بلند او بودند.

"اشكان، انگشتر متبرك و چند داستان ديگر" به عنوان نخستين فيلم بلند او آذر 86 كليد خورد كه مانند ساير آثار كوتاه مكري فرم و شيوه روايتي متفاوت دارد و روايتي غيركلاسيك از يك قصه كلاسيك درباره سرقت از يك جواهرفروشي است. اين فيلم به خاطر نوع ساختار به صورت HD تصويربرداري و براي نمايش عمومي 35 ميليمتري مي‌شود.

"اشكان ..." با وجود تدوين همزمان و ... به جشنواره فجر نرسيد و مكري سال جديد را با تدوين تله فيلم "اين خلوت تنهايي" سعيد ابراهيمي‌فر آغاز كرد. اين فيلم هماكنون در مراحل پاياني فني قرار دارد و به زودي آماده نمايش شده و براي دريافت پروانه نمايش ارائه مي‌شود.

مكري قصد دارد "آندوسي" را در دوازدهمين جشن خانه سينما شركت دهد و هماكنون در حال تدوين مستند بلند "شهر من پيتزا" به كارگرداني علا محسني با موضوع پيتزا فروشي‌هاي شهر تهران است. سه فيلم "طوفان سنجاقك"، "محدوده دايره" و "آندوسي" خردادماه در جلسات نمايش هفتگي انجمن منتقدان به نمايش درآمده و مورد استقبال قرار گرفتند.

ماني حقيقي پشت صحنه "كنعان"

مسعود ده‌نمكي سال گذشته با فيلم "اخراجي‌ها" به عضويت باشگاه فيلم‌هاي يك ميلياردي درآمد و با خبرهاي روزانه و هفتگي درباره "اخراجي‌ها 2" در مركز اخبار سينماي ايران قرار گرفت. اين كارگردان سال جديد را با نمايش تلويزيوني فيلمش در ايام نوروز آغاز كرد كه اعتراض و انتقاد او را به سانسور و حذفيات فيلم به دنبال داشت.

او سرانجام توانست روياي ساخت اولين دنباله سينماي ايران را واقعي كند و با دريافت پروانه ساخت "اخراجي‌ها 2" در روزهاي پاياني سال گذشته به تهيه‌كنندگي محمدجواد كاسه ساز با محمدرضا شريفي‌نيا و اكبر عبدي از بازيگران فيلم اولش قرارداد بست.

ده‌نمكي از فهرست 80 نفري بازيگران نامزد شده براي بازي در اين فيلم خبر داده كه قرار است با مشورت تهيه‌كننده، شريفي‌نيا و خودش 40 نفر اصلي از ميان آنها انتخاب شوند. دورخواني فيلمنامه همراه با آزادگان و تطبيق آن با واقعيت‌ها به پايان رسيده و براي هر كاراكتر دو نامزد انتخاب شده است. "اخراجي‌ها 2" تا اول شهريور كليد مي‌خورد.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 466]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن