تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815625414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مقابل وزارت علوم برگزار شد:تجمع در اعتراض به احضار 3 دانشجو به كميته انضباطي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در مقابل وزارت علوم برگزار شد:تجمع در اعتراض به احضار 3 دانشجو به كميته انضباطي
سال گذشته در جلسه اي با مسولان وزارت علوم، انتقادات خود را درخصوص مديريت آقاي شريعتي رييس دانشگاه علامه به صورت مستدل بيان كرديم و گفتيم وي صلاحيت رياست بزرگترين دانشگاه علوم انساني را ندارد.
تعدادي از دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي در اعتراض به وزارت علوم و مديريت دانشگاه علامه طباطبايي در مقابل اين وزارتخانه تجمع كردند.

به گزارش رجانيوز، اين تجمع متعاقب آن برگزار شد كه 3 تن از دانشجوياني كه قصد داشتند در جلسه اي با وزير علوم، انتقادات خود را از مديريت دانشگاه علامه بيان كنند، به كميته انضباطي دانشگاه فراخوانده شدند. اين در حاليست كه حتي در دولت قبل نيز احضار دانشجويان متعهد به كميته انضباطي به جرم انتقاد از مديريت نداشته است.

علي از دانشجويان معترض با تأكيد بر اينكه اين تجمع سياسي نيست، به خبرنگار ما گفت: سال گذشته در جلسه اي با مسولان وزارت علوم، انتقادات خود را درخصوص مديريت آقاي شريعتي رييس دانشگاه علامه به صورت مستدل بيان كرديم و گفتيم وي صلاحيت رياست بزرگترين دانشگاه علوم انساني را ندارد.

وي نگاه مديريت اين دانشگاه را امنيتي خواند و افزود: در حال حاضر اختناق و سركوب سياسي در دانشگاه حاكم است كه اين مغاير با بيانات رهبر انقلاب مبني بر اينكه "دانشجو بايد سياسي باشد و خدا لعنت كند كساني را كه نمي خواهند دانشگاه سياسي باشد"، است.

اين دانشجو با اظهار اينكه در اين دانشگاه اعتراضات با با تطميع و تهديد متوقف مي شود، با اشاره به نمونه اي از تطميع دانشجويان يادآورشد: يكي از دانشجوياني كه به شدت از عملكرد رياست دانشگاه انتقاد مي كرد، پس از مدتي با بيان اينكه نبايد از رييس دانشگاه انتقاد كنيم، شروع به اعتراض به ما كرد. اما بعداً متوجه شديم اين دانشجو علاوه بر اينكه در دانشگاه پست گرفته و معاون مديركل شده است، موفق به اخذ بورس دكتري هم شده و علي رغم گذشت يكسال از زمان فارغ التحصيلي، در خوابگاه متأهلي ساكن است. اين در حاليست كه چندي پيش يكي از اعضاي هيأت علمي اين دانشگاه را با زور از خوابگاه متأهلي بيرون كردند.

وي درخصوص نمونه هايي از تهديدات اظهار داشت: عده اي از دانشجويان را منتسب به انجمن حجتيه مي كنند و برخي ديگر را غرب زده و ليبرال معرفي مي نمايند و به اين شكل آنها را طرد مي كنند.

در ادامه اين تجمع، مشاور وزير علوم در ميان معترضين حاضر شد و با آنها به گفتگو پرداخت اما دانشجويان با اعلام اينكه از سخنان وي قانع نشده اند، خواستار حضور وزير يا يكي از معاونين وي جهت پاسخگويي شدند.

هاشمي گلپايگاني در گفتگو با رجانيوز با بيان اينكه به دانشجويان حق مي دهم، ادامه داد: مسئوليت من تنها مشاور وزير بودن است و در حد توانم به دانشجويان در رسيدن به خواسته هايشان ياري مي دهم.

وي با وارد دانستن انتقاد دانشجويان در مديريت اين دانشگاه خاطر نشان كرد: انتقاد دانشجويان اين است كه در اين دانشگاه مشي رهبري پياده نشده و برنامه اي هم براي آن وجود ندارد بلكه تنها به فكر كارهاي ظاهري مثل ساختمان سازي و رسيدگي به وضعيت خورد و خوراك دانشجويان مي باشند.

مشاور وزير علوم با تأكيد بر اينكه نبايد با دانشجويان به صورت چكشي برخورد كرد، ادامه داد: به آرمانخواهي دانشجويان كه البته به مقتضاي سني اشان گاهي هم صورت احساسي در مطالبه آرمان ها مي گيرد، نبايد به ديد امنيتي نگريسته شود.

وي با بيان اينكه ارائه اسامي دانشجويان ملاقات كننده با وزير به رييس دانشگاه كار صحيحي نبوده است، اضافه كرد: در صورت صحت اين ادعا، شخصاً تذكر مي دهم.

هاشمي ادامه داد: البته نمي توان كميته انضباطي را بخاطر احضاريه بازخواست كرد. در صورتي كه كميته انضباطي در حق دانشجويان اجحاف كند، از تصميماتش جلوگيري مي كنيم.

تكميلي:

آخرين گزارش حاكيست تجمع اين دانشجويان به تحصن تبديل شده و تعدادي از آنان امشب را مقابل وزارت علوم سپري خواهند كرد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن