تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انديشمند عراقي: تفكر سياسي امام خميني(ره) ريشه در عقلانيت شيعي داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: انديشمند عراقي: تفكر سياسي امام خميني(ره) ريشه در عقلانيت شيعي داشت
گروه بين‌الملل: نهضت امام خميني(ره) احياگر تفكر شيعي و فرهنگ و انديشه علوي در قرن حاضر بود و بدون ترديد تفكر و نظريه سياسي ايشان ريشه در سنت عقل‌گرايي شيعه داشت.
«كاظم الزبيدي» مدير مسئول روزنامه «روز بغداد» در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار گروه بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در حاشيه پيش‌نشست همايش بين‌المللي «امام خميني و قلمرو دين» با اعلام اين مطلب گفت: تلاش و مجاهدت خستگي‌ناپذير امام‌خميني(ره) ميراث گران‌بهايي براي مسلمانان و امت اسلام به شمار مي‌رود و مكتب سياسي او بر اصول و اركاني بنيادين بوده‌است.

وي افزود: آراء و انديشه‌هاي امام راحل، راهنماي انديشه و تفكر اسلامي اصيل بود و شيوه‌ ديني و فرهنگي او بر جريان‌ها و جنبش‌هاي معاصر كشورهاي اسلامي تأثير قابل ‌توجه‌اي گذاشت.

كاظم الزبيدي تصريح‌كرد: برخلاف سيطره تمدن غربي بر جهان امروز و شيفتگي به زرق و برق آن، امام خميني كسي بود كه راه جديدي براي انسان امروز ارايه‌كرد و منادي معنويت و روحي جديد براي جهان بي‌روح عصر حاضر شد.

وي در ادامه اين گفت‌وگو خاطرنشان‌كرد: نهضت امام خميني(ره) ويژه گروه و طايفه خاصي نيست، چراكه او هيچ تفاوتي بين شيعه و سني و پيروان ساير اديان و فرهنگ‌هاي مختلف قايل‌نمي‌شد و افكار و آراء وحدت‌گرايانه‌اش مورد استقبال پيروان همه مذاهب بود و شايسته‌است كه علماي مسلمان اين افكار را سرلوحه برنامه‌ها و گفتمان ديني و سياسي خود قراردهند.

مدير مسئول روزنامه «روز بغداد» با اشاره به تلاش ديرين آمريكا و انگليس براي سيطره بر منطقه استراتژيك و حساس خاورميانه گفت: امام خميني(ره) توانست معادلات استراتژيكي را كه غرب آن را براي منطقه طراحي كرده‌بود، خنثي‌ و علي‌رغم سيطره آمريكا و مستكبران بر ايران نظام شاهنشاهي را ساقط‌كند.

كاظم الزبيدي اظهاركرد: در حال حاضر، توهين‌ها و اتهاماتي كه از سوي دشمنان عليه ايران و اسلام انجام‌مي‌شود، در حقيقت دليلي واضح بر تأثير افكار و انديشه‌هاي امام خميني بر جهان است، چراكه مكتب ديني و سياسي امام خميني(ره) مدرسه‌اي تكامل‌يافته براي همه نسل‌ها و شيوه‌اي نوين براي تمامي فرقه‌ها و مذاهب اسلامي است.

وي گفت: امام خميني(ره) تلاش زيادي در راستاي اعتلاي كلمه حق و حقيقت انجام‌داد و با گام‌هايي كه برداشت، توانست تحول زيادي در جهان اسلام ايجادكند و در زمينه گفتمان اسلامي و به‌ويژه گفتمان سياسي سران كشورهاي اسلامي نوآوري‌هاي زيادي داشته‌باشد.

مدير مسئول روزنامه روز بغداد در پايان اين گفت‌وگو اذعان‌‌كرد: متأسفانه برخي افراد كوردل و بي‌انصاف به‌خاطر اغراض شخصي و بدون تمركز بر ميراث اصيل امام خميني در تلاش‌ هستند تا آراء و ديدگاه‌هاي او را خلاف واقعيت جلوه‌‌داه و افكار نادرست خود را به امام نسبت‌دهند.

يادآوري‌مي‌شود پيش‌نشست همايش بين‌المللي «امام خميني و قلمرو دين با محوريت دين و توسعه» عصر ديروز يازدهم خرداد به همت مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) در محل سالن‌ همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما در تهران برگزارشد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن