تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835036847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پور ازغدي:فاطمه (س) معلم عقلانيت و عدالت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پور ازغدي:فاطمه (س) معلم عقلانيت و عدالت است
مشهد - خبرگزاري مهر: يك استاد دانشگاه گفت: ائمه اطهار(ع) از فاطمه (س) تا حضرت مهدي (عج) معلمان عقلانيت، معنويت و عدالت جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، رحيم پور ازغدي، ظهر امروز در جلسه "مهديت و گذري بر فاطميه" در دانشگاه فردوسي اظهار داشت: چنانچه از حضرت فاطمه(س) تا مهدي (عج) نقلي را ارائه دهند كه با اين عقلانيت معنويت و عدالت در تضاد باشد، يا جعل سند صورت گرفته و يا بد فهمي در تفسير وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه عده اي از ترس تحريف شخصيت اين بزرگواران و يا ائمه به تفسير مادي اقدام كرده اند اظهار داشت: اين كلي گويي منجر به عدم انطباق شخصيت اين بزرگواران با جهان امروز مي شود و فاطمه(س) به جاي الگو بودن به اسطوره تبديل مي شود و بر خلاف آن برخي آنان را پايين كشيدند به نحوي كه واقعي شدند ولي ديگر الگو نبودند از اينرو رعايت تعادل در اين مسير امري ضروري است.

پورازغدي تصريح كرد: اين امر محقق نمي شود مگر هر دركي از اوليا الله پيدا مي كنيم نسبتش با عقلانيت،‌ معنويت و عدالت مشخص شود.

وي در توضيح اين روايت كه "رضاي خدا در رضاي فاطمه(س) است و غضب خدا در غضب فاطمه (س) است" افزود: فاطمه (س) چنان اوج گرفته كه در خداوند و مشيت او ذوب شده است و ديگر فاطمه اي وجود ندارد تا بر اساس منافع شخصي خود خوشحال يا غمگين شود.

وي فاطمه را شاخص براي شناختن انسانهاي ديگر خواند و اظهار داشت: فاطمه فقط براي حق، عدالت و خدا خشمگين و ناراحت مي شود،‌ وي هيچ چيز نيست جز شاخصي براي شناختن خدا و انسانهاي ديگر.

پورازغدي در بيان مقام رفيع و روحاني بانوي دو عالم تصريح كرد: مكاشفات معنوي حضرت زهرا(س) به نحوي بود كه حضرت علي (ع) قلم به دست مي گرفتند و مكاشفات وي را مي نوشتند و "صحيفه فاطميه" حاصل آن مكاشفات معنوي است.

وي فاطمه (س) را تنها موجودي خواند كه از ابتدا تا انتها توسط پيامبر اكرم(ص) تربيت شده است و افزود: گذري به جملات و سيره عملي به جاي مانده از وي بيانگر اين مطلب است كه ايشان به دنبال شكوه مادي نبوده و شكوه معنوي را حائز اهميت مي دانستند.

پورازغدي با نگاهي گذرا به سكوت، شخصيت زهرا (س)، همسرداري و تربيت فرزندان و ارتباط وي با خدا بيان داشت: در صحنه سياست آنجا كه علي(ع) زانو در بغل گرفته در خانه نشسته بودند و وظيفه خود را سكوت عنوان كردند زهرا مرضيه(س) وظيفه خود را فرياد زدن خواند و "خطبه فدكيه" كه در تاريخ اسلام بي نظير است سخنراني معروف وي در خصوص مظلوميت اسلام است كه به اشتباه ان را در خصوص فدك مي دانند.

وي در خصوص مهدويت به وحدت نظر شيعه و سني بر ظهور حضرت مهدي(عج) اشاره كرد و افزود: بيش از 200 حديث قطعي از اهل سنت نقل شده است كه در ارتباط با حضرت مهدي (عج) است اما شيعه مصداق حضرت را با اسم و علائم مي شناسد.

پورازغدي انتظار مردي كه تاريخ را غسل داده و عدالت را برقرار مي كند، به قبل از ظهور اسلام منتسب كرد و افزود: مسئله مهدويت مسئله اي سياسي اعتقادي است و شعار مهدويت عدالتخواهي از نوع جهان وطني است.

وي ظهور حضرت مهدي (عج) را به پروژه اي تشبيه كرد كه شروع آن از زمان حضرت آدم و نوح(ع) صورت گرفته و افزود: اين پروژه در زمان حضرت حجت(عج) افتتاح خواهد شد و بشريت در زمان آن حضرت وارد و مقيم آن خانه خواهد شد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 444]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن