واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: نرم کردن rezaoptic 29 مهر 1389, 06:44سلام بازم با سوال های مبتدیانم برگشتم.خب چیه بلد نیستم دیگه. دوستان میخوام این قسمتی که با فلش قرمز نشون دادمو مثل این قسمت که بازم با فلش قرمز نشون دادم نرم کنم.چیکار باید بکنم . mehrdad_hellboy 29 مهر 1389, 16:03سلام چطوری؟ برای این کار bevel کن برو توی منوهای ذبل! editmesh - bevel تو عکس نگاه کن rezaoptic 29 مهر 1389, 16:23سلام خسته نباشی . اگه دقت کرده باشی توی عکس دومی از bevelاستفاده کرده بودم اما وقتی خواستم برای عکس اولی استفاده کنم errpre میده و عمل نمیکنه. همچنان منتظر یک راهکار جدیدی میباشم. sharin 29 مهر 1389, 20:16سلام. فايل ات رو بذار تا ببينم مشكلش چيه ... . فقط همون قطعه اي كه داري روش كار مي كني كافيه . من با مايا ( 2009 كار مي كنم ، اگه با ورژن بالا تر كار مي كني export كن ) موفق باشي. يا علي. rezaoptic 30 مهر 1389, 08:31ایننم لینکش. فقط اگه دانلود کردین نخندین تازه 2 ماهه مایا دستم گرفتن فقط اگه میدونید چه طور بهتر در میاد کمک کنید. sharin 01 آبان 1389, 00:19نه عزيز براي چي بخندم ... اتفاقا بنظرم كار خوبي مي شه ... اما اين هم از عجايب بود ... ، history اش خيلي وحشتناك بود ، يادت باشه كه مدل هات رو clear history كني ... كلا مدل ات مشكل داشت ... اون سمتي اش ( پيش پله ) هم همينطور ... . براي اينكه اندازه هاي كارت تغيير نكنه ، اول و آخر مدل رو جدا كردم و ما بقي رو delete ، بعد با استفاده از extrude و brige اينطوري اش كردم كه مي بيني ... . اگر تغييري خواستي مي توني روش بدي ... . براي اون سمتي ( پيش پله ) باز مي توني از همين استفاده كني و قبلي رو پاك كني. موفق باشي. يا علي. rezaoptic 01 آبان 1389, 07:57دوست عزیر بازم وقتی میخوام edge داخلیشو bevel کنم این پیغام زیر رو میده و کار نمیکنه. Warning: Encountered a non-manifold vertex. Cannot Bevel. Rasoul Naderloo 01 آبان 1389, 10:20با سلام : دقت کنین ببینین ورتکس های دو رأس Edge به هم مرج شدن یا نه و ورتکس و لبه و سطوح اضافی نداشته باشه . rezaoptic 01 آبان 1389, 10:39این قضیه مرجع رو نفهمیدم. rezaoptic 01 آبان 1389, 14:38خب مثل اینکه به نتیجه ای نرسیدیم .میریم سراغ درخواست کمک کردن. از تمامی دوستانی که این بحث را مطالعه میکنن درخواست کمک مینمایم. این یه فایل مایا 2009 که یه سری چرتو پرت و یک پله توشه من میخوام برای اون پله یه چیزی حالت نرده مانند درست کنم که نرم باشه یه سری توضیحات هم بالا دادم اگه میدونید چه طوری میتونم درستش کنم کمکم کنید اگه نامفهوم گفتم بازم بگین که بیشتر توضیح بدم. با تشکر sharin 01 آبان 1389, 20:58این قضیه مرجع رو نفهمیدم. مرجع نه ... ، مرج ( merge ) --> من چك كردم و همچين مشكلي نداشته ... __________________________ خوب دوست عزيز با دقت نوشته هاي قبل ام رو بخون و فايلي رو كه گذاشتم ببين. من اون مدل سمت پله رو دست نزدم !!! ( و همينطور گفتم كه مشكل داره ... ) تغييري كه اعمال كردم اين بود كه اون قسمتي رو كه شما bevel كردي رو ... جور ديگه اي نرم اش كردم و اصلا نيازي به bevel ديگه نيست !!! ( در واقع در همون ابعاد دوباره مدل اش كردم . فايلي رو كه فرستادم با دقت نگاه كنيد و با مدل خودتون مقايسه كنيد ... تفاوت رو مي بينيد. ) و گفتم مدل سمت پله رو هم پاك كن و از همين مدلي كه اصلاح اش كردم براي سمت پله هم استفاده كن . مفهومه ؟؟ يعني از مدل اصلاح شده يه duplicate مي گيري و مي بري سمت پله و مكانش رو منطبق بر قبلي مي كني ... و براي تغيير سايز طول و عرض اش ... vertex ها رو انتخاب و جا به جا مي كني ... اگر هم هنوز متوجه گفته هام نشدي تا خودم اين تيكه رو هم برات رديف كنم ... :-? ساخت نرده هم كه راحته ... اول بالاش رو با cube و extrude درست كن و مدل كلي رو در بيار و بعد پايه ها رو مي توني جدا مدل كني و ازشون duplicate بگيري و به ترتيب بچيني. روش هاي مختلفي وجود داره اما بنظرم ساده ترين اش همين باشه كه گفتم ... موفق باشيد . يا علي. rezaoptic 02 آبان 1389, 16:04دستت درد نکنه اگه بتونی بهم بگی که چه طور ساختیش که خوب میشه. چون امکان داره باز یه جای دیگه به کارم بیاد و بازم مجبور بشم سوال های تکراری بکنم. sharin 02 آبان 1389, 21:33آخه اين كه آموزشي نمي خواد. مدل رو ببيني تا ته اش رو مي توني بخوني ... يه Cube مي سازي ، face ته اش رو extrude مي كني ، به اندازه ي انحنايي كه مي خوايبعد به سمت پيچش كمي جا به جاش كن . بعد 90 درجه مي چرخونيش . حالا دوباره extrude كن تا جايي كه مي خواي . حالا مي ريم سراغ در آوردن انحنا ... ، با insert edge loop يك loop از edge رو در قسمت گوشه براي ايجاد انحنا ايجاد مي كني ... . بعد كل loop ( حلقه ) رو انتخاب مي كني و به سمت بيرون مي كشي ... . چيز خاصي نداره ... . راستي شما از smooth استفاده نمي كنيد ؟؟ يه مقدار مدل هاتون رو دقيق تر بزنيد و edge هاي خشك رو در بياريد ... ( 2 تا edge كنار هم ) براي اينكه وقتي مدل اتون رو smooth مي كنيد و يا رو level 3 ( انتخاب مدل + دكمه ي 3 از روي key board )مي ريد ، مدل فرم خودش رو حفظ كنه و در عين حال نرم هم بشه ... . اگر هم احيانا اطلاعي از اين ها نداريد ( كه حتما مي دونيد ) يه آموزش مدلينگ ببينيد ، راه مي يفتين. اميدوارم مفيد بوده باشه ... موفق باشيد. يا علي. Rasoul Naderloo 03 آبان 1389, 10:05با سلام به دوست عزیز : rezaoptic همونطور که عرض شد علت اینکه Bevel برای لبه داخلی که علامت زده بودین جواب نمی داد دارای سطوح اضافی بود البته تو داخل دیوار ، بنده face های جلویی رو حذف کردم و دیدم که پشتش و در داخل دارای سطوح اضافیه ، وقتی هم که اونها رو حذف کردم و سطوح جلویی رو با قابلیت Bridge دوباره درست کردم تونستم راحت Bevel کنم البته بعد از Bridge همون لبه داخلی بطور طبیعی دوتا می شه که باید همون دوتا Edge رو بهم مرج کنی تا قابلیت Bevel جواب بده . به تصاویر دقت کنین : rezaoptic 03 آبان 1389, 12:18متشکرم فهمیدم قضیه چیه . یه ربع هم موستون درد نکنه. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 380]