واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سوال hamed_3d_86 24 خرداد 1387, 15:29سلام خدمت دوستان عزيز مجيد آنلايني يه سوال دارم نه ببخشيد 2 تا سوال دارم اولش اينكه تو يه صحنه اگه همزمان از چند تا كاراكتر استفاده كنيم مثل صحنه يك خيابان و رفت و آمد مردم آيا مجبوريم كه براي تك تك كاراكتر ها براي حركت عمليات ريجينگ و اسكينينگ و مورفينگ و ... انجام بديم يا راه ساده تري هم براي اين كار هست دوم اينكه اكلوژن Occlusion در مكس چيه و به چه دري ميخوره (اينكه وويگولنزج يعني چه ؟....) مي دونم كه توي اسلات self illumination يك مپ ميندازن در واقع خود جسم داراي نور دهي غير فوتوني ميشه اما دليل اينكار و موارد استفادش رو نمي دونم!! ممنونم... hosienmax100 24 خرداد 1387, 18:07دوست عزیز در مورد انیمه ی کارکتر ها باید بگم واسه هر کارکتر شما باید هر سه عملیات انجام بدید rig...skin...morph تا اینجا شما فقط کارکتر را آماده ی انیمه کردن کردید اما اگر بخواهید این کارکتر ها در خیابان به صورت راندوم حرکت کنن و اینکه از bip استفاده کرده باشین میتونید از crowd استفاده کنید شبیه ساز حرکاته دسته جمعی کار کردن باهاش از طریق خواندن هلپ مکس اسون میشه ............و یا اینکه حرکاته هر کارکتر رو قبلا ضبط کن بعدش تو motion mixer میکس کن ..... (عاشق ساخته اون حرکت ماتریس ام :wink:)....اگه از bone استفاده کردی فک کنم باید تک تک نیمه کنی !!البته این روش کیفیتش بالاس به این دلیل کنترل کار دست خود شماست ...... خوده مکس اینو میگه Occlusion is a fast and simple method to simulate the effects of global illumination بچه ها حتمآ بلدن و توضیح میدن تا ماهم یاد بگیریم :wink موفق باشی داداشی hellboy3d 24 خرداد 1387, 23:03سلام از توضیحات داش حسین ممنون خیلی باحال بود خب گزینه ایلاموشن برای خود درخشندگی که مثلا برای ساخت مهتابی استفاده میشه برای اکلوژن هم ....... به اینجا سر بزن () موفق باشی hamed_3d_86 25 خرداد 1387, 10:15از همه بچه ها ممنونم كه راهنمايي ميكنند من با بايپ مشكلي ندارم چون كار كردن باهاش راحتي و ميشه از فايلهاي آماده موشن كپچر هم استفاده كرد مشكل تو قسمت فيزيك هست كه مي خواهيم اونو به كاراكترمون نسبت بديم آخه كار كردن با فيزيك در مقايسه يا اسكين خيلي دشواره و بد قلقي ميكنه اينه كه به كار با bones و skin رو آوردم از اساتيدي كه تو اين زمينه راهنما هيتند پيشاپيش تشكر ميكنم hosienmax100 25 خرداد 1387, 20:00من با بايپ مشكلي ندارم چون كار كردن باهاش راحتي و ميشه از فايلهاي آماده موشن كپچر هم استفاده كرد مشكل تو قسمت فيزيك هست كه مي خواهيم اونو به كاراكترمون نسبت بديم آخه كار كردن با فيزيك در مقايسه يا اسكين خيلي دشواره و بد قلقي ميكنه اينه كه به كار با Bones و Skin رو آوردم من نفهمیدم ها... hamed 1star 26 خرداد 1387, 08:09دوست عزیز فکر کنم یه کم از کارایی های فیزیک بی خبری چون من با هر دوشون کار کردو و به نظرم فیزیک خیلی اپشن تر از اسکینه بهتره یه کم با ساب ابجکت ها کار کنی تا به کارایی هاش بیشتر پی ببری در ضمن بازم مشکلی داشتی بگو بهم در مورد اکیلوزن هم پست اقا احسان رو دیدم بازم اگه کسی مشکل داشت بگید تا کامل برای همه توضیح بدم hamed_3d_86 26 خرداد 1387, 11:11ممنون از آقايون حسين و هلبوي و احسان و حامد حامد جان خودت تو كارات از كدوم روش استفاده مي كني؟ bones يا bipe ؟ من سعي كردم bones رو با phisique تركيب كنم اما نشد مشكلم تو فيزيك تنظيم envalope هاست كه مشكل تر از اسكينه از طرفي بايپ هم امكانات استفاده از crowd رو به ما مي ده كه توي bones نمي تونيم استفاده كنيم بعلاوه اينكه طراحي سيستم استخوان ريجينگ و داستانهاي بعديش براي تكتك كاراكتر ها كار خيلي وقت گيريه يا حد اقل باي بصورت اكيپ كار كني اينه كه آدم مي مونه چكار كنه!:razz: hosienmax100 26 خرداد 1387, 16:16درسته به نظر من شما بهتره از biped و فیزیک که به قول دوستمون اپشن تر برای کارهای انیمه کاراکترهایی استفاده کنید که زیاد روی اونها تمرکز نمی کنید و برای کاراکتر اصلی از bone استفاده کنید ضمنآ با فیزیک که عملیاته envalop راحت تره .... کنترل بیشتری دارید در کار با فیزیک ...............
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]