تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 بهمن 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

بانک کتاب

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

ایونا

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

کشتی تفریحی کیش

تور نوروز خارجی

خرید اسکرابر صنعتی

طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وب‌سایت

کاشت ابرو با خواب طبیعی

هدایای تبلیغاتی

زومکشت

فرش آشپزخانه

خرید عسل

قرص بلک اسلیم پلاس

کاشت تخصصی ابرو در مشهد

صندوق سهامی

تزریق ژل

خرید زعفران مرغوب

تحصیل آنلاین آمریکا

سوالات آیین نامه

سمپاشی سوسک فاضلاب

مبل کلاسیک

بهترین دکتر پروتز سینه در تهران

صندلی گیمینگ

کفش ایمنی و کار

دفترچه تبلیغاتی

خرید سی پی

قالیشویی کرج

سررسید 1404

تقویم رومیزی 1404

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1860585324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نورپردازی -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: نورپردازی Fanous 13 آبان 1385, 23:17سلام. فکر کنم یکی از مسائل مهم توی کار ، نورپردازی باشه که خیلی خیلی توی نتیجه کار تاثیر میذاره . وقتی نمونه هایی رو که توی اینترنت می بینم و با کارای خودم مقایسه می کنم کلی نا امید میشم . به نظر من اگه توی این تاپیک در مرود نورپردازی بحث و تبادل نظر بشه ، واسه هم مفید باشه . واسه شروع هم من یکی از اشکالاتم رو مطرح می کنم تا دوستان و اساتید در موردش توضیح بدن و ما رو از راهنمایی هاشون بهره مند کنن . خب فرض کنیم یه اتاق داریم به ابعاد 3متر در 4 متر و ارتفاع 2.7 متر . تنها منبع نور این اتاق هم یه پنجرس به ابعاد 1متر در 2 متر . اگه بخوایم واسه این اتاق نورپردازی کنیم ( البته در نور طبیعی روز ) تنها نوری که توی صحنه هست ، نوریه که از پنجره وارد میشه . اگه این صحنه رو تجسم کنین می بینین که نور همه جای اتاق رو روشن میکنه و تمام اشیا موجود تویه اتاق رو میشه به وضوح دید . حالا اگه بخوایم واسه این صحنه نور ایجاد کنیم ، من فکر می کنم باید فقط از یه vray light استفاده کرد ، ولی وقتی از صحنه رندر می گیرم آخر اتاق تاریک میشه و اشیا دیده نمیشن . وقتی نور رو هم افزایش میدم یه نور شدید غیر طبیعی نزدیک پنجره ایجاد میشه . حالا باید چیکار کرد . ممنون میشم راهنمایی کنین . من توی رندر از irradianc map و light cach استفاده میکنم با تنظیمات متوسط . einollahia 14 آبان 1385, 08:00نور پردازي در دنياي سه بعدي خيلي با دنياي واقعي فرق مي كنه و هيچ برنامه اي قادر به محاسبه نور در دنياي واقعي نيست چون هيچ كامپيوتري براي اين كار نميتونه بكشه. پس براي نور پردازي حداقل بايد از دو نور استفاده كرد نه يكي. يكي از روش هاي معمول نور پردازي three point lighting كه در خيلي جاها مثل فيلم ها ازش استفاده مي كنن. 1 نور به عنوان نور اصلي در جلو و سمت چپ جسم ميديم كه سايه هم از اونه. 1 نور به عنوان نور پر كننده (fill light) در جلو و سمت راست جسم ميديم كه سايه نرم تر بشه. 1 نور از پشت (back light) بهش ميديم كه بقيه جاها كه در سياهي مطلق قرار دارن رو جبران كنه. شدت و رنگ نور ها هم بسته به نوع صحنه هست. البته اين فقط يكي از روش هاي نور پردازيه و در اين روش جايي براي نور هاي حجمي نيست. benyamin_r 15 آبان 1385, 06:09‏دوست من شما بايد از ( GI (global illumination استفاده کني*، من با mentalray رندر مي*کنم ، با يک نور هم مي*شه اتاق رو روشن کرد‏ فقط تو بايد مقدار ray يا photon هاتو زياد ‏کني*. ‏اين لينک ها ممکن به دردت بخور ه: 6showtopic%3D 294&prev=/search%3Fq%3Dtreddi%26hl%3Den%26lr%3D Fanous 15 آبان 1385, 15:00نور پردازي در دنياي سه بعدي خيلي با دنياي واقعي فرق مي كنه و هيچ برنامه اي قادر به محاسبه نور در دنياي واقعي نيست چون هيچ كامپيوتري براي اين كار نميتونه بكشه. پس براي نور پردازي حداقل بايد از دو نور استفاده كرد نه يكي. يكي از روش هاي معمول نور پردازي three point lighting كه در خيلي جاها مثل فيلم ها ازش استفاده مي كنن. 1 نور به عنوان نور اصلي در جلو و سمت چپ جسم ميديم كه سايه هم از اونه. 1 نور به عنوان نور پر كننده (fill light) در جلو و سمت راست جسم ميديم كه سايه نرم تر بشه. 1 نور از پشت (back light) بهش ميديم كه بقيه جاها كه در سياهي مطلق قرار دارن رو جبران كنه. شدت و رنگ نور ها هم بسته به نوع صحنه هست. البته اين فقط يكي از روش هاي نور پردازيه و در اين روش جايي براي نور هاي حجمي نيست. با تشکر از راهنمایی هاتون . من هم به این نتیجه رسیدم که با یک نور نمیشه رندر خوبی گرفت . واسه همین از یه direct واسه نور خورشید ، از یه vraylight هم واسه نوری که از پنجره وارد میشه و دوباره از یه vraylight دیگه واسه نور داخل استفاده می کردم که اون رو نزدیک سقف قرار میدادم به سمت پایین که همه جا رو روشن کنه ، ولی مشکل اینجا بود که سایه نورهای vraylight رو نمیشه خاموش کرد و زیر اجسام سایه ایجاد میشد . شما از چه نورهایی واسه fill light و backlight استفاده می کنید ؟ که هم سایه ایجاد نکنن و هم روی همه قسمتها به یک اندازه روشنایی بدن . مثلا omni به هر قسمت که نزدیکتر باشه نور بیشتری میده . با تشکر Fanous 15 آبان 1385, 15:10‏دوست من شما بايد از ( GI (global illumination استفاده کني*، من با mentalray رندر مي*کنم ، با يک نور هم مي*شه اتاق رو روشن کرد‏ فقط تو بايد مقدار ray يا photon هاتو زياد ‏کني*. ‏اين لينک ها ممکن به دردت بخور ه: 6showtopic%3D 294&prev=/search%3Fq%3Dtreddi%26hl%3Den%26lr%3D بابت لینکها تشکر ، ولی حیف که ایتالیایی هستن . من هم GI استفاده می کنم . آخر پستم گفته بودم که از Irradiance map & light cach استفاده می کنم . اینا هر دوتا مربوط به GI هستن و اگه GI رو خاموش کنیم اصلا کار نمی کنن . به هرحال خیلی ممنون . SaLoOoM 16 آبان 1385, 09:07نور پردازي در دنياي سه بعدي خيلي با دنياي واقعي فرق مي كنه و هيچ برنامه اي قادر به محاسبه نور در دنياي واقعي نيست چون هيچ كامپيوتري براي اين كار نميتونه بكشه. پس براي نور پردازي حداقل بايد از دو نور استفاده كرد نه يكي. يكي از روش هاي معمول نور پردازي three point lighting كه در خيلي جاها مثل فيلم ها ازش استفاده مي كنن. 1 نور به عنوان نور اصلي در جلو و سمت چپ جسم ميديم كه سايه هم از اونه. 1 نور به عنوان نور پر كننده (fill light) در جلو و سمت راست جسم ميديم كه سايه نرم تر بشه. 1 نور از پشت (back light) بهش ميديم كه بقيه جاها كه در سياهي مطلق قرار دارن رو جبران كنه. شدت و رنگ نور ها هم بسته به نوع صحنه هست. البته اين فقط يكي از روش هاي نور پردازيه و در اين روش جايي براي نور هاي حجمي نيست. اون یکیش هم key light هستش! ========== فانوس جون! یه omni لایت ته اتاق بزار!hot spot و ... رو هم روش اضافه کن(اندازشون رو طوری تنظیم کن که اندازه ته اتاقت باشه.منظورم تا اونجایی که میگی تاریکه!) benyamin_r 16 آبان 1385, 12:39‏آره ميدونم با GI کار ميکني* منظورم اين بود که مقدار photon ها تو تو زياد کني* . درضمن من لينک هايي* که بهت دا دم تو گو گل translate تشون کردم وا ست ؟؟؟ Fanous 16 آبان 1385, 16:09‏آره ميدونم با GI کار ميکني* منظورم اين بود که مقدار photon ها تو تو زياد کني* . درضمن من لينک هايي* که بهت دا دم تو گو گل translate تشون کردم وا ست ؟؟؟ سلام . بابت لینکها ممنون . نمیدونم چرا واسه من نمیتونه ترجمه کنه . اولش میگه در حال ترجمه از ایتالیایی به انگلیسی و چند لحظه طول میکشه ، ولی بازم ایتالیایی نشون میده !! در مورد فوتونها هم به چه صورت باید زیادشون کرد ؟ آیا توی تنظیمات نورها هستش یا توی تنظیمات رندر !؟ تشکر ... Fanous 16 آبان 1385, 16:14اون یکیش هم key light هستش! ========== فانوس جون! یه omni لایت ته اتاق بزار!hot spot و ... رو هم روش اضافه کن(اندازشون رو طوری تنظیم کن که اندازه ته اتاقت باشه.منظورم تا اونجایی که میگی تاریکه!) از راهنمایی تون ممنون . ولی فکر کنم این روش بستگی به مکان دوربین داره . اگه دوربین توی مکان تاریک باشه و به سمت قسمت روشن تر باشه شاید اینجوری بشه جواب گرفت ، ولی اگه جهت دوربین طوری باشه که به سمت قسمت تاریک با شه ، قسمتهایی از اتاق که به نور omni نزدیکتر باشن روشن تر میشن و مشخص میشه که از omni استفاده شده . حالا امتحان می کنم نتیجشو میگم . باز هم تشکر. benyamin_r 17 آبان 1385, 18:11سلام . بابت لینکها ممنون . نمیدونم چرا واسه من نمیتونه ترجمه کنه . اولش میگه در حال ترجمه از ایتالیایی به انگلیسی و چند لحظه طول میکشه ، ولی بازم ایتالیایی نشون میده !! در مورد فوتونها هم به چه صورت باید زیادشون کرد ؟ آیا توی تنظیمات نورها هستش یا توی تنظیمات رندر !؟ تشکر ... ‏والا من اينشو نميدونم چون گفتم که mentalray کار مي*کنم، تو mentalray هم ميشد تو رندر photon هارو زياد کرد هم تو قسمت نور . ‏حالا برو تو قسمتrefrence ويري اونجا بايد نوشته باشه. من اينو با يکdirectlight تو mentalray رندر گرفتم ببينما منظورت همينطوري ؟ Fanous 17 آبان 1385, 21:37‏والا من اينشو نميدونم چون گفتم که mentalray کار مي*کنم، تو mentalray هم ميشد تو رندر photon هارو زياد کرد هم تو قسمت نور . ‏حالا برو تو قسمتrefrence ويري اونجا بايد نوشته باشه. من اينو با يکdirectlight تو mentalray رندر گرفتم ببينما منظورت همينطوري ؟ ممنون ، تو زحمت افتادی . البته رندر شما بازم تاریکه ، ولی اگه واقعا با یه نور دیرکت باشه بازم خوب همه جا مشخصه . Fanous 17 آبان 1385, 21:47سلام . واسه اینکه بتونیم بحث رو بهتر ادامه بدیم ، یکی از صحنه های ArchInterior Vol.4 رو که از لحاظ نورپردازی ساده بود ، انتخاب کردم و چندتا screenshot ازش گرفتم . عکس اول مربوط میشه به مکان نورها و اسم اونها ، که نمای top هستش . عکس دوم تنظیمات هر پنج نوری که تو صحنه هستن نشون میده و عکس سوم هم تنظیمات رندر . همونطور که توی رندر نهایی می بینین ، تقریبا همه جای صحنه از نور کافی برخورداره . با اینکه Multiplier نور شماره دو ، برابر با عدد 6 هست ، ولی اصلا نور غیرطبیعی و شدیدی که از پنجره وارد بشه به چشم نمی خوره . در ضمن اگه به سقف نگاه کنین می بینین که تقریبا تا وسطای سقف ، نوری که از پنجره میاد وجود داره . یکی از مشکلات من همین نوری هست که از پنجره داخل میشه . اگه من توی کارهام Multiplier نور پشت پنجره رو از عدد 1 بیشتر کنم ، نور خیلی غیر طبیعی و شدید میشه ! در ضمن نور خیلی زود انرژی شو از دست میده و نزدیکای پنجره از بین میره و از اونجا به بعد روی سقف و کف و دیوارهای اطراف تاریک میشه . من روی صحنه های ArchInterior خیلی کار کردم ولی باز هم نتونستم مشکلم رو با نور حل کنم . حالا شما این تنظیمات رو یه بررسی کنین ، شاید یه چیزایی دستگیرتون شد . راستی اگه ممکنه یه توضیحاتی در مورد VrayShadows Param توی نورهای direct بدین . مثل همینی که توی تنظیمات نور خورشید این صحنه بکار رفته . با تشکر . benyamin_r 18 آبان 1385, 16:45‏البته اين بنظر من روشن ميامد، ولي* مي*شه روشنتر شم کرد. همونطور که گفتم photon رو بيشتر مي*کنم البته يادم رفت بگم مقدار انرژيphotonرو هم بايد زياد کنم. ؛( ‏در ضمن عکس سا ت ديده نميشن يه جاي ديگه آپلودشون کن. Fanous 18 آبان 1385, 19:01عکسا واسه من دیده میشن ! Fanous 24 آبان 1385, 23:26خب ! کسی چیزی دستگیرش نشد !؟ داشتم همین فایل رو بررسی میکردم ، متوجه شدم که عکسی رو که واسه بک گراند استفاده شده ( همون صحنه دریا و ساختمانها ) به یک مکعب که متریال اون VrayLightMtl هست ، اختصاص دادن با ضریب افزایش 2 . شما فکر می کنین این کار توی نورپردازی داخل اتاق تاثیری داشته یا نه !؟ بقیه فایل ها رو هم چک کردم ، توی اونها هم از همین روش استفاده شده . یعنی بک گراند رو ، به یه مکعب با متریالی که گفتم اختصاص دادن . bahman113 24 ارديبهشت 1386, 11:50salam,bebein 2-3 ta kar hast ke bayad anjam bedi.1--direct light bayad dar ertefa monaseb bahe,va hot spot va falloff oon hodoodan bayad andazeye panjere bashe ta photon haye nooret be hadar naran.2- vray light khodesh be tanhaayi kafi nist az noorhaye dige ham bayad estefade koni,dar zemn vray light az dorost tanzim nashe,zaman renderet ziad mishe hamed-ddd 24 ارديبهشت 1386, 12:15دوست عزیز تمام مشکلات شما با افزایشsample Radius حل خواهد شد




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 422]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن