تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810101641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آرامش بر بازار لرستان حاكم شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آرامش بر بازار لرستان حاكم شد
در حاليكه طي روزهاي اخير به دليل جو رواني حاكم بر بازار و افزايش تقاضا برخي از سودجويان اقدام به بر هم زدن بازار لرستان كرده بودند، با مديريت مناسب متوليان هم اكنون آرامش در بازار استان حكم فرما شده است.


به گارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛هجوم شهروندان به مراكز خريد و فروشگاهها موجب ايجاد جو رواني كاذب در بازار استان شده بود كه در اين رهگذر سودجويان نيز با افزايش قيمت كالا از يك سو و احتكار اجناس از طرف ديگر موجب ايجاد تنش در بازار عرضه و تقاضا شده بودند.

از طرف ديگر برخي از عمده فروشان در اين برهه با سوء استفاده از شرايط به وجود آمده در بازار از عرضه كالا اجتناب مي كردند تا اين شائبه مطرح شود كه كمبود كالا در بازار وجود دارد و همين امر موجب ايجاد جو رواني منفي در سطح جامعه شده بود.

جو رواني حاكم بر بازار تقاضا فروكش كرد

اين در حاليست كه اوضاع در همان روزهاي اوليه با پيگيري سازمان صنعت، معدن و تجارت كنترل شد و كار اطلاع رساني از طريق صدا و سيما و رسانه ها براي آگاهي مردم صورت گرفت تا جو رواني حاكم بر بازار تقاضا فروكش كند.

از سوي ديگر بسيج همه جانبه تيم هاي گشت و نظارت دستگاههاي مختلف از تعزيرات حكومتي گرفته تا سازمان صنعت و معدن و تجارت و مجامع امور صنفي بازار سودجويان را كساد كرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان در اين رابطه با تاكيد بر اينكه هم اكنون آرامش در بازار استان حاكم است، بيان داشت: قيمت ها هم اكنون داراي حد متناسب است و حتي در برخي اقلام شاهد كاهش قيمت نيز بوده ايم.

با هر گونه افزايش قيمت در بازار برخورد مي شود

حجت الله بيرانوند با تاكيد بر اينكه با هر گونه افزايش قيمت كاذب در سطح بازار برخورد مي شود، تصريح كرد: يكي از اقلامي كه اين روزها با افزايش قيمت مواجه شده بود برنج بود كه با برخورد جدي با متخلفان اوضاع بازار را به دست گرفتيم.

وي با تاكيد بر اينكه افزايش قيمتها ناشي از جو رواني حاكم بر بازار بود، تصريح كرد: سودجويان از اين جو رواني به وجود آمده در بازار مي خواستند سوء استفاده كنند كه به سرعت جلوي آنها گرفته شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با تاكيد بر اينكه هم اكنون قيمت ها وضعيت عادي پيدا كرده است، افزود: در حال حاضر تمهيداتي براي عرضه مستقيم كالا در ايام پاياني سال و همچنين راه اندازي نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا انديشيده شده است.

اقلام مورد نياز شهروندان براي ايام پاياني سال تامين شده است

بيرانوند همچنين از تامين مرغ و گوشت مورد نياز مردم استان خبر داد و بيان داشت: ميوه و ساير اقلام مورد نياز شهروندان نيز براي ايام پاياني سال تامين شده است.

وي همچنين از برخورد قاطع با محتكران خبر داد و بيان داشت: همه عمده فروشان كالا در استان موظف هستند كه هر 15 روز يكبار موجودي انبار خود را گزارش كنند در غير اين صورت هر جايي كه بازرساني با انبار شدن كالا مواجه شوند احتكار محسوب مي شود و متخلفان به جريمه هاي سنگين مواجه مي شوند.

80 اكيپ گشت و كنترل در لرستان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان از در نظر گرفتن 80 اكيپ بازرسي و گشت و كنترل در استان خبر داد و بيان داشت: همچنين گشتهاي مشترك با مجامع امور صنفي و دگر دستگاههاي نظارتي ترتيب داده شده است.

بيرانوند به سودجوياني كه به دنبال سوء استفاده از جو رواني حاكم بر بازار هستند هشدار داد كه با هر گونه افزايش قيمت، احتكار، اختفا و امتناع از فروش كالا برخورد جدي صورت خواهد گرفت.

وي با تاكيد بر اينكه هم اكنون هيچ گونه افزايش قيمتي در بازار نداريم، تصريح كرد: هر گونه افزايش خودسرانه قيمتها كه بخواهد خللي در بازار مصرف ايجاد كند با جرايم سنگين پاسخ داده خواهد شد.

ضرورت مشاركت مردم در برخورد با متخلفان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با تاكيد بر اينكه افراد سودجو مي خواستند با سوء استفاده از شرايط پيش آمده جو بازار را به هم بريزند، تاكيد كرد: با برخورد به موقع و به هنگام آرامش به بازار استان برگشت.

بيرانوند خواستار مشاركت مردم در برخورد با متخلفان شد و گفت: مردم هر جايي نسبت به تخلفاتي از قبيل افزايش قيمت، احتكار، اختفا و امتناع از فروش كالا برخورد كردند با شماره 124 موضوع را به اين سازمان گزارش كنند.

وي ادامه داد: مطابق تمهيدات انديشيده شده بازرسان سازمان در كمتر از 15 دقيقه با حضور در محل واحد صنفي متخلف نسبت به پيگيري شكايات مردمي اقدام خواهند كرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان همچنين با اشاره به برخورد با متخلفان طي روزهاي اخير گفت: طي هفته جاري با 12 واحد كه اقدام به گران فروشي كرده اند برخورد صورت گرفته است.

آخرين جزئيات بازرسيها و پرونده هاي تشكيل شده

مدير روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان نيز با تشريح برخوردهاي صورت گرفته طي روزهاي اخير با متخلفان به خبرنگار باشگاه جوان گفت: طي روز هشتم بهمن ماه بازرسان اين سازمان بيش از 631 مورد بازرسي از سطح واحدهاي صنفي داشته اند كه در پي اين بازديدها براي 43 واحد پرونده تخلف تشكيل و به تعزيرات حكومتي ارسال شده است.

ايرج دريكوند به گشتهاي مستمر ناظران كميسيون نظارت و بازرسان مجمع امور صنفي اشاره كرد و گفت: در مجموع طي روز هشتم بهمن ماه بيش از 910 مورد بازرسي از سطح واحدهاي صنفي صورت گرفته كه منجر به تشكيل 59 مورد پرونده تخلف و ارسال به تعزيرات حكومتي شده است.

وي ادامه داد: ارزش ريالي پرونده هاي متشكله در اين روز بالغ بر 54 ميليون و 190 هزار ريال بوده است.

دريكوند همچنين به پرونده هاي تشكيل شده در روز نهم بهمن ماه اشاره كرد و بيان داشت: در اين روز نيز 849 مورد بازرسي از سطح صنوف صورت گرفته كه منجر به تشكيل 58 پرونده تخلفاتي به ارزش 117 ميليون و 690 هزار ريال شده است.

وي همچنين با تاكيد بر تشديد بازرسيها طي روزهاي اخير عنوان كرد: از ابتداي امروز دهم بهمن ماه نيز تيمهاي نظارتي و گشت و بازرسي كار خود را در سطح واحدهاي صنفي استان ادامه داده اند.

دريكوند تصريح كرد: طي امروز در پي 947 مورد بازرسي صورت گرفته بيش از 58 پرونده تخلفاتي تشكيل و به تعزيرات حكومتي ارسال شده است.

وي ارزش ريالي اين پرونده ها را 49 ميليون و 464 هزار ريال ذكر كرد و بيان داشت: در اين راستا 6 پرونده با ارزش ريالي 8 ميليون و 620 هزار ريال براي واحدهاي متخلف عرضه مواد لبني تشكيل شده است.

2700 مورد بازرسي طي سه روز

دريكوند با اشاره به تشكيل 8 پرونده تخلف براي واحدهاي عرضه كننده مواد پروتئيني در استان، بيان داشت: اين واحدها به ميزان يك ميليون و 784 هزار ريال جريمه شدند.

وي همچنين از تشكيل دو پرونده تخلفاتي براي واحدهاي عرضه ميوه و سبزيجات، 9 پرونده براي واحدهاي عرضه كننده خدمات عمومي و چهار پرونده براي واحدهاي متخلف عرضه غلات و حبوبات در استان طي امروز خبر داد.

دريكوند با اشاره به گزارشهاي مردمي طي روزهاي اخير بيان داشت: در سه روز اخير بيش از 75 مورد گزارش مردمي از تخلفات واحدهاي صنفي دريافت شده كه به اين گزارشها رسيدگي و واحدهاي متخلف جريمه شده اند.

وي همچنين با اشاره به ارائه 22 گزارش تخلف از سوي ناظران افتخاري، بيان داشت: در مجموع طي سه روز اخير بيش از دو هزار و 751 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي سطح استان صورت گرفته كه منجر به تشكيل 175 پرونده براي واحدهاي متخلف شده است.

نظارت جدي بر عمده فروشان و تخلفات صورت گرفته

معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان نيز در گفتگو با خبرنگار باشگاه جوان با اشاره به تخلفات عمده كشف شده طي روزهاي اخير گفت: در پي بازرسي هاي به عمل آمده از واحدهاي صنفي سطح شهرستان خرم آباد دو واحد متخلف عمده فروش برنج جريمه شدند.

يوسف مرادي ادامه داد: اين دو واحد به علت عدم اعلام موجودي 1400 كيلوگرم برنج و 300 كيلوگرم روغن نباتي متخلف شناخته شدند.

وي همچنين از گرانفروشي يك واحد عمده فروشي برنج در فروش 6 هزار و 200 كيلوگرم برنج خبر داد و بيان داشت: در مجموع پرونده تخلف اين واحدها به ميزان 94 ميليون و 740 هزار ريال تشكيل و به تعزيرات حكومتي ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با اشاره به افزايش قيمت برنج به دليل جو رواني كاذب بر بازار و تخلف سودجويان عنوان كرد: در اين راستا برخورد با واحدهاي متخلف به طور ويژه در دستور كار قرار گرفت.

مرادي تصريح كرد: در اين راستا علاوه بر واحدهاي ياد شده 12 واحد متخلف به علت گرانفروشي 5 هزار و 620 كيلوگرم برنج متخلف شناخته شدند.

وي ادامه داد: پرونده اين واحدهاي متخلف به ارزش 11 ميليون و 294 هزار ريال براي صدور راي به تعزيرات حكومتي ارسال شد.

به هر روي آنچه كه حائز اهميت است اين است كه پس از موج رواني ايجاد شده در بازار و موج سواري سودجويان با تشديد بازرسي ها آرامش به بازار متلاطم استان بازگشته و هم اكنون قيمت اجناس به طور جدي كنترل مي شود./س

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن