تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819968426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دري خبر داد:خريد 22 ميليارد تومان كتاب فاخر/ برپايي 200 نمايشگاه كتاب در دهه فجر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دري خبر داد:خريد 22 ميليارد تومان كتاب فاخر/ برپايي 200 نمايشگاه كتاب در دهه فجر
خريد 22 ميليارد تومان كتاب فاخر/ برپايي 200 نمايشگاه كتاب در دهه فجر
ساري - خبرگزاري مهر: معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از خريد 22 ميليارد تومان كتابهاي فاخر و ارزشمند چاپ اول ناشران در سال جاري توسط اين وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن دري در حاشيه افتتاح نمايشگاه كتاب مازندران در نشست خبري در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستاي كنترل قيمت كتاب، 22 ميليارد تومان كتابهاي فاخر و ارزشمند چاپ اول ناشران را خريداري كرده و در اختيار مراكز خريد در استانها و يا در اختيار كتابخانه هاي عمومي قرار مي دهد.

وي در تشريح گراني قيمت كتاب گفت: بخشي از قميت كتاب مرتبط با سياستهاي وزارت فرهنگ و ارشاد است اما بخشهاي ديگر در ارتباط با بحث چاپ و تاليف و همچنين قميت كاغذ در بازار است.

دري با بيان اينكه قيمت كتاب نسبت به ساير اقلام در كشور مناسب است افزود: به جرات مي توان ادعا كرد كه در ايران نسبت به ساير كشورهاي منطقه قميت كتاب ارزانتر است.

وي گفت: كتاب هر سال به نسبت نرخ تورم 10 تا 15 درصد افزايش قيمت دارد كه اين امر طبيعي است و قميتها نا متعارف نيستند.

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بحث خريد كتاب ابراز داشت: كتابها با تخفيف 20 تا 30 درصد توسط وزارت ارشاد از ناشران خريداري مي شود كه اگر قرار باشد قيمت كتاب را كنترل كنيم براي حمايت از ناشر و مولف، وزارتخانه بايد از تخفيف خود عدول كند كه اين موضوع از اختيارات معاونت است.

دري از برگزاري جلسه اي با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در اين جلسه تصميم بر اين شد كه اگر نوسانات قيمت كاغذ در كل كشور نامتعارف باشد در حمايت از خريد كتاب اقداماتي لحاظ كنيم.

تجهيز كتابخانه مركزي ساري توسط وزارت ارشاد

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص احداث پروژه كتابخانه مركزي ساري عنوان كرد: در صورت احداث اين پروژه ملي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين آمادگي را دارد كه در كمتر از يك سال آن را تجهيز كند.

دري از برپايي بيش از 200 نمايشگاه به مناسب سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در كشور خبر داد و گفت: از برگزاري نمايشگاههاي كتاب در شهرهاي دور و نزديك حمايت مي كنيم زيرا كه معتقديم اين كار سبب افزايش معرفت، بصيرت و دانش مردم جامعه خواهد شد.

وي همچنين از برپايي 25 نمايشگاه كتاب در مراكز استانها خبر داد و گفت: در روزهاي آتي نمايشگاههاي ديگري هم در ساير مراكز استاني فعاليت خود را آغاز مي كنند.

احداث مركز نمايشگاهي در ساري اراده و اقدام ملي را مي طلبد

دري با اشاره به مشكل مركز مازندران در خصوص نداشتن محل دائمي براي برگزاي اين قبيل نمايشگاهها اظهار داشت: در بسياري از شهرهاي ديگر ما با اين مشكل مواجه هستيم و احداث اين مراكز هم در تهران و هم در شهرستانها اراده و اقدام ملي را مي طلبد.

وي گفت: وزارت ارشاد و ناشران براي توزيع و پخش محصولات خود نيازمند محلي براي انتشار آن هستند كه در صورت احداث اين مراكز گام بلندي در راستاي نهادينه شدن فرهنگ مطاله در جامعه بر خواهيم داشت.

دري از تدوين اطلس فرهنگي استانها خبر داد و گفت: اعتبارات مناسبي براي اين منظور در نظر گرفته شده است كه اگر بتوانيم آن را تدوين كنيم در آينده نزديك شاهد تدوين اطلس فرهنگي ايران در فضاي مجازي خواهيم بود.

وي، مازندران را داراي ظرفيتهاي بسيار مناسبي جهت اعتلاي فرهنگي و ارتقاي معرفت ديني دانست و گفت: مازندران مي تواند به نمايندگي از برخي از استانهاي كشور در نمايشگاه بزرگ بين المللي تهران شركت كند.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن