تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814691333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش: راه ايجاد خلاقيت در دانش‌آموزان، بكارگيري معلمان خلاق محور است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش: راه ايجاد خلاقيت در دانش‌آموزان، بكارگيري معلمان خلاق محور است
خبرگزاري فارس: معاون آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش گفت: براي ايجاد خلاقيت در دانش‌آموزان بايد معلمان خلاق محور به كار گرفته‌ شوند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس، اولين كنفرانس ملي خلاقيت،‌ نوآوري و كارآفريني در مدارس، امروز در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد.
اين كنفرانس به همت دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران، وزارت آموزش و پرورش و ستاد كارآفريني تهران برگزار شد.
معاون توسعه كارآفريني دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران و دبير اجرايي اين كنفرانس اظهار داشت: در دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران كه حدود يك سال از تاسيس آن مي‌گذرد همواره بر اين باور بوديم كه تحصيلات دانشگاهي به صورت كاربردي و مبتني بر نياز كشور باشد و لازمه اين امر، كاربردي كردن آموزش‌ها بود.
مينا مهرنوش در خصوص هدف برگزاري اين كنفرانس، گفت: اين كنفرانس به دليل تبادل نظر انديشمندان در دو حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش قبل از دانشگاه برگزار شد.
وي افزود: براي برگزاري اين كنفرانس و ارتباط با افرادي كه قبل از ورود به دانشگاه، آموزش و پرورش افراد را بر عهده دارند يكي از مهم‌ترين اركان، وزارت آموزش و پرورش بود.
مهرنوش يادآور شد: يكي ديگر از اهداف اين كنفرانس، تربيت و آموزش مربياني در بخش‌هاي خلاقيت، نوآوري و كارآفريني است.
وي تصريح كرد: ما علاقه‌مند به آموزش مربياني در زمينه خلاقيت هستيم تا در مناطق محروم خدماتي را ارائه دهند.
در ادامه دبير علمي كنفرانس گفت: به محض صحبت از نوآوري، خلاقيت و كارآفريني در مدرسه و يا هر نهاد ديگر، ممكن است اين سوال مطرح شود كه آيا تا به حال چنين خلاقيتي در بين مدارس و دانش‌آموزان نبوده است؟
حسين عباس‌نژاد يادآور شد: برگزاري اين قبيل كنفرانس‌ها، به معني ناديده گرفتن تلاش‌ها در زمينه نوآوري و خلاقيت در مدارس و يا در بين معلمان نيست.
وي تصريح كرد: اشاره به نوآوري و خلاقيت در بين روش‌هاي سنتي موجود، به معناي كارايي نداشتن اين روش‌ها نيست.
دبير علمي كنفرانس ملي خلاقيت، نوآوري و كارآفريني در مدارس اظهار داشت: توجه به تاريخچه آموزش در كشور نشان مي‌دهد كه مدارس به سبك فعلي در مقابل مكتب‌خانه‌هاي قديم يك نوع خلاقيت و نوآوري محسوب مي‌شود.
وي بيان داشت:در حال حاضر توسعه پايدار نيازمند نوآوري و خلاقيت نرم‌افزاري است كه به معناي ايجاد افكار بديع است.
عباس‌نژاد افزود: بايد نيروي انساني خلاق تربيت كنيم؛ در حقيقت بايد در ايده‌هاي خود،‌ نيروي انساني را وادار به تفكر خلاق كنيم.
در ادامه كنفرانس، عباس رهي، معاون آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش طي سخناني گفت: مفتخريم كه به تبعيت از منويات مقام معظم رهبري، كه امسال را سال نوآوري و شكوفايي ناميدند، اولين كنفرانس ملي خلاقيت، نوآوري و كارآفريني در مدارس را با همكاري دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران برگزار كرديم.
رهي اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش اهتمام دارد تا دستورات مقام معظم رهبري را به جد به انجام رسانده و دستاوردهاي آن را تقديم نظام آموزش و پرورش كند.
وي با تاكيد بر اينكه مهم‌ترين بستر كارآفريني و نوآوري، در بين دانش‌آموزان و معلمان است بيان داشت: در اولين گام بايد كتب درسي و كمك درسي را پژوهش محور و با رويكرد خلاقيت،‌ نوآوري و كارآفريني تاليف كنيم.
رهي با بيان اينكه حافظه محوري و تكيه بر محفوظات آسيب‌زا است افزود: معلمان در صورتي كه خلاق و نوآور نباشد چگونه مي‌توانند به دانش‌آموزان خلاق ياري رسانند و آنها را هدايت كنند.
وي تصريح كرد: راه ايجاد خلاقيت و نوآوري ، آموزش معلمان،‌گزينش و بكارگيري معلمان خلاق‌محور است.
معاون آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش گفت: گام بعدي براي ايجاد خلاقيت و نوآوري، ساز و كار فضاي آموزشي است؛ بايد ديد كه آيا كلاس درس پژوهش محور است و آيا در كلاس درس نوآوري وجود دارد يا خير.
وي بيان داشت: بايد به اين نكته توجه داشت كه آيا هميشه در كلاس،‌ معلم ياددهنده است و يا ارتباط در كلاس به صورت دوطرفه است.
رهي تصريح كرد: شديد بودن قوانين و مقررات مانع خلاقيت و نوآوري است.
مدير كل دفتر آموزش و خلاقيت پيش‌دبستاني و ابتدايي، در اين كنفرانس اظهار داشت: در اين مجال كه به دست آمده ويژگي‌هاي خلاقيت را با نگاهي به آيات قرآن كريم ارائه مي‌كنيم.
عليرضا رحيمي افزود: فرد خلاق بايد مورد تكريم واقع شود و كار خلاقانه هميشه منحصر به فرد است.
وي با بيان اينكه ستايش مخصوص خالق است و خلاق بايد مورد تكريم در جامعه قرار گيرد گفت: خلاقيت بايد در خدمت انسان قرار گيرد و انسان نبايد اسير آفريده‌هاي خود باشد.
مدير كل دفتر آموزش و خلاقيت پيش دبستاني و ابتدايي با بيان اينكه خلاقيت بايد در خدمت حق باشد افزود: هيچ كس به اندازه خالق به ويژگي‌هاي خلق خود اشراف ندارد و مالكيت هر اثر خلاقانه بايد محترم شمرده شود.
وي خاطرنشان كرد: خلاقيت وقتي مطلوب است كه منجر به كارآفريني شود و به توليد انبوه برسد.
انتهاي پيام/ز

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن